Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Bekeer mij (https://forum.politics.be/showthread.php?t=155492)

Albrecht 20 mei 2011 20:19

Bekeer mij

We hebben hier een hoop moslims, christenen, een paar heidenen, een paar satanisten, een paar boeddhisten, een jood, een noachiet en Harry Christus.

Enige argumenten waarom ik me best zou kunnen bekeren naar jouw religie, of waarom jouw religie de beste is. Ik sta open.

Atheïsten, ik respecteer jullie visie, maar ik heb er niet veel aan. Ik heb nood aan concrete zingeving, merk ik. Ik ervaar een zekere leegte.

Apocalyps 20 mei 2011 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5468341)
We hebben hier een hoop moslims, christenen, een paar heidenen, een paar satanisten, een paar boeddhisten, een jood, een noachiet en Harry Christus.

Enige argumenten waarom ik me best zou kunnen bekeren naar jouw religie, of waarom jouw religie de beste is. Ik sta open.

Atheïsten, ik respecteer jullie visie, maar ik heb er niet veel aan. Ik heb nood aan concrete zingeving, merk ik. Ik ervaar een zekere leegte.

Je ervaart de realiteit.

Scheet in een fles 20 mei 2011 20:39

Te laat. Als je strenggelovige protestant was mocht je morgen misschien nog mee naar den Hemel. Nu moet je 5 maand blijven om Gods Toorn te ervaren. Dies irae dies illa.

Albrecht 20 mei 2011 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scheet in een fles (Bericht 5468372)
Te laat. Als je strenggelovige protestant was mocht je morgen misschien nog mee naar den Hemel. Nu moet je 5 maand blijven om Gods Toorn te ervaren. Dies irae dies illa.

Verdorie, ik had moeten oefenen door het computerspelletje 'Left Behind' aan te kopen.

dark_lord_of_belgium 20 mei 2011 20:48

Citaat:

heb je een levensgezel waar het goed mee klikt?

Albrecht 20 mei 2011 20:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dark_lord_of_belgium (Bericht 5468393)
heb je een levensgezel waar het goed mee klikt?

Nee.

kiko 20 mei 2011 20:56

Probeer een religie te vinden die mannen en vrouwen op net dezelfde manier behandelt. Dat beperkt de keuze al een beetje...

dark_lord_of_belgium 20 mei 2011 20:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5468404)
Nee.

probeer dat eens en je leeg gevoel zal verdwijnen niemand heeft religie nodig maar wel een houvast en een goede relatie heeft dat effect ook alleen is dat geen propaganda dat je blindelings kan volgen maar iets waar je aan moet werken om het boeiend te houden

Albrecht 20 mei 2011 21:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kiko (Bericht 5468406)
Probeer een religie te vinden die mannen en vrouwen op net dezelfde manier behandelt. Dat beperkt de keuze al een beetje...

Goh, gelijkstelling is bij mij nu geen prioriteit. Gelijkwaardigheid daarentegen wel.

redwasp 20 mei 2011 21:18

vrede,

Citaat:

de boeddha leert ons dat alles leegte is. misschien moet je het hart-soetra eens lezen. het is een mooie tekst uit de mahayana-traditie dat die leer van leegte (shunyata) dieper uitwerkt.

maar vanitas vanitatum et omnia vanitas is ook wat prediker ons leert. misschien toch de bijbel best eens lezen?

ik geloof dat een geloof je niet echt verder zal kunnen helpen. probeer het eens met een aantal simpele spirituele oefeningen. ga twee keer per dag in zazen zitten, bid vijf keer, jubel en zin de psalmen. er zijn veel spirituele oefeningen die je kunnen helpen om die leegte een plaats te geven. één daarvan zal wel bij je passen. bekeer jezelf.

vrede,

redwasp

Wautd 20 mei 2011 22:49

De Keizer beschermt.

Dajjal 20 mei 2011 23:07

Bekeer je tot het Harry Potterisme :-)

Johnny Blaze 20 mei 2011 23:09

Tot wa wilt ge bekeren. Kom een paar dagen af en met genoeg zuip en gezelschap bekeer ik u tot Genk supporter ;)

lantjes 20 mei 2011 23:11

Citaat:

Haal een hond of kat uit het asiel om voor te zorgen.;-)

Je gaat uw tijd toch niet in een "geloof" steken zeker?

Steve_M 20 mei 2011 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal (Bericht 5468648)

Ik heb vanavond voor het eerst een van die films gezien. Best griezelig voor kinderen.

filosoof 20 mei 2011 23:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5468404)
Nee.

Die heb je meer nodig dan een religie.

Kies hier eens een god uit.

Johnny Blaze 20 mei 2011 23:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lantjes (Bericht 5468653)
Haal een hond of kat uit het asiel om voor te zorgen.;-)

Je gaat uw tijd toch niet in een "geloof" steken zeker?

Nu, als die echt leegte wil ervaren kan hij zich ook altijd bekeren tot Standard supporter. Voordeel is dat daar dop bijkomt :lol:

filosoof 20 mei 2011 23:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal (Bericht 5468648)

Die kleine die met zijn toverstokske achter Emma of zo aan loopt? :?

filosoof 20 mei 2011 23:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M (Bericht 5468654)
Ik heb vanavond voor het eerst een van die films gezien. Best griezelig voor kinderen.

Heb je de sprookjes van Grim en zo gelezen? Om te gaan lopen!

Demper 20 mei 2011 23:16

Vanaf nu ben ik uw God.

Ge moet komen afwassen en de was doen en kuisen.
Als ge dat dagelijks komt doen zulde nie branden in de hel.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be