Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Di Rupo heeft het verziekt! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=155506)

Bokkenreyder 21 mei 2011 12:25

Di Rupo heeft het verziekt!

Aldus Wouter Beke:

http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...verziekt.dhtml

Als Wouter dit maar goed in zijn achterhoofd houdt.

Citaat:

"Als je dan toch zo'n brief krijgt met als verklaring 'ik wilde me indekken voor het geval jij je nota toch publiek zou maken en ik dan in een moeilijke positie zou komen tegenover de andere Franstalige partijen', dan is dat inderdaad wel een zeer koude douche. Dat getuigt niet van vertrouwen", zegt Beke in De Standaard.
Steeds meer Vlaamse politici ( op uitzondering van de kroko's natuurlijk ) zien in dat het Di Rupo en de PS enkel om het status quo te doen en dat ze daarom de verrottingsstrategie toepassen.

Scheurt Vlaanderen zich langzaam maar zeker los van de PS-dictatuur?

Xenophon 21 mei 2011 12:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5469126)
Aldus Wouter Beke:

http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...verziekt.dhtml

Als Wouter dit maar goed in zijn achterhoofd houdt.

Steeds meer Vlaamse politici ( op uitzondering van de kroko's natuurlijk ) zien in dat het Di Rupo en de PS enkel om het status quo te doen en dat ze daarom de verrottingsstrategie toepassen.

Scheurt Vlaanderen zich langzaam maar zeker los van de PS-dictatuur?

Laat dat nu de enige conclusie zijn die niet getrokken wordt.

Freddie 21 mei 2011 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5469138)

Vraag is, op bevel van wie mag die ene conclusie niet openlijk getrokken worden?

born2bewild 21 mei 2011 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Freddie (Bericht 5469160)
Vraag is, op bevel van wie mag die ene conclusie niet openlijk getrokken worden?

op bevel van di rupo

nihao 21 mei 2011 13:39

En van De Gare Klucht, die ook weer zijn kwebbel begint te roeren...

tschoon verdiep 21 mei 2011 18:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5469138)

Ik denk het wel, alleen niet luidop wegens politiek niet-correct en anders bye bye politieke carriere

ViveLaBelgique 22 mei 2011 12:03

In de 7de dag heeft Wouter Beke opnieuw gesteld dat de brief van Di Rupo het wantrouwen verder heeft geschaad met de reden dat de bezwaren van zowel N-VA als de PS gekend waren.

Hier volg ik niet goed. Men verwijt altijd Di Rupo dat hij niets op papier zet. Nu zet hij zijn mondelinge bezwaren is op papier en nu is het weer niet goed.

Wie heeft eigenlijk de brief gelekt ? Wouter Beke stelt dat hij die brief wel aan N-VA moest doorgeven.

Natuurlijk zijn het allemaal maar spelletjes die de aandacht afleiden van de echte problematiek ( de PS heeft zich teruggetrokken in de loopgraven ).

born2bewild 22 mei 2011 12:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5470384)
In de 7de dag heeft Wouter Beke opnieuw gesteld dat de brief van Di Rupo het wantrouwen verder heeft geschaad met de reden dat de bezwaren van zowel N-VA als de PS gekend waren.

Hier volg ik niet goed. Men verwijt altijd Di Rupo dat hij niets op papier zet. Nu zet hij zijn mondelinge bezwaren is op papier en nu is het weer niet goed.

Wie heeft eigenlijk de brief gelekt ? Wouter Beke stelt dat hij die brief wel aan N-VA moest doorgeven.

de P$ zet alleen dingen op papier die ze NIET wil
sommigen noemen zoiets ook wel eens afbraak of verrottingspolitiek (*)

wat begrijp je niet jongske?

(*) volledig te begrijpen in het kader van 1 maand = 1000000000 euro

fredo2008 22 mei 2011 12:21

ViveLaBelgique 22 mei 2011 12:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 5470387)
de P$ zet alleen dingen op papier die ze NIET wil
sommigen noemen zoiets ook wel eens afbraak of verrottingspolitiek (*)

wat begrijp je niet jongske?

(*) volledig te begrijpen in het kader van 1 maand = 1000000000 euro

Ho maar ik begrijp het plaatje heel goed. Of de PS nu de afbraak of de veerottingspolitiek voert uit eigen beweging, door de manipulatie van de Vlaams Nationalisten of dat ze hiertoe gedreven is als gevolg van de strategie van de Vlaams Nationalisten is bijzaak.

Vraag je jezelf nooit af waarom de Vlaams Nationalisten zo gedreven zijn in het Status Quo ?

http://forum.politics.be/showthread.php?t=155219

born2bewild 22 mei 2011 12:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5470384)
Hier volg ik niet goed.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5470419)
Ho maar ik begrijp het plaatje heel goed.

:roll:

Bokkenreyder 22 mei 2011 12:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 5470424)

Huik naar de wind hangen noemen ze dat. Niet erg, zit er bij belgofonen ingebakken.:-D

Gwylan 22 mei 2011 13:21

1 Bijlage(n)
Bijlage 80796

Hollander 22 mei 2011 13:25

Citaat:

Ho maar ik begrijp het plaatje heel goed. Of de PS nu de afbraak of de veerottingspolitiek voert uit eigen beweging, door de manipulatie van de Vlaams Nationalisten of dat ze hiertoe gedreven is als gevolg van de strategie van de Vlaams Nationalisten is bijzaak.

Vraag je jezelf nooit af waarom de Vlaams Nationalisten zo gedreven zijn in het Status Quo ?

we zullen over een paar maanden, als voldoende overzomerd is, eens lezen wat Di Rupo's voorstellen zijn om wél te doen.

Daarna zullen we oordelen.

ViveLaBelgique 22 mei 2011 13:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 5470424)

Je bent de zaken door elkaar aan het halen. Als je daarmee moet lachen dan is het als een idioot die lacht omdat er iemand een scheet heeft gelaten.

ViveLaBelgique 22 mei 2011 13:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 5470525)
we zullen over een paar maanden, als voldoende overzomerd is, eens lezen wat Di Rupo's voorstellen zijn om wél te doen.

Daarna zullen we oordelen.

Als je die voorstellen nu nog niet kan inschatten, tja, dat kan ik nog begrijpen. Dat de toppolitici hier nog geen zicht op hebben, dat gaan ze mij niet meer wijsmaken.

Je kan je eerder afvragen of deze niet ingeschat zijn en dat al onze heren/dames politici niet exact bezig zijn met waar ze bezig willen me zijn. Het onderhouden van het status quo.

vlijmscherp 22 mei 2011 14:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5470561)
Als je die voorstellen nu nog niet kan inschatten, tja, dat kan ik nog begrijpen. Dat de toppolitici hier nog geen zicht op hebben, dat gaan ze mij niet meer wijsmaken.

Je kan je eerder afvragen of deze niet ingeschat zijn en dat al onze heren/dames politici niet exact bezig zijn met waar ze bezig willen me zijn. Het onderhouden van het status quo.

al onze politici?

De Franstaligen zijn nog altijd, zoals in 2007, demandeurs de rien. wie nu nog gelooft dat ze echt van plan zijn om een staatshervorming goed te keuren, is extreem naïef.

er is geen enkel signaal dat ze daartoe bereid zijn. enkel de verrottingstrategie om de Vlaamse partijen het zonder de N-VA te doen, daar hebben we signalen genoeg van gezien.

Salvadorii 22 mei 2011 16:18

Citaat:

Alles loopt volledig op schema - impasses en/of verraad van CD&V/VLD tot 2014, 2012 - afslachting CD&V - verlies voor VLD, 2014 V-partijen halen een meerderheid en verklaren Vlaanderen een onafhankelijke deelstaat binnen Belgie - de onderhandelingen over de boedelscheiding beginnen, desnoods onder druk doordat de Vlaamse regering de geldkraan dichtdraaid (maw federale belastingen worden ingehouden). We win - you lose. Tja het leven is hard e Vive :-D :-D :-D :-D :-D

Salvadorii 22 mei 2011 16:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5470555)
Je bent de zaken door elkaar aan het halen. Als je daarmee moet lachen dan is het als een idioot die lacht omdat er iemand een scheet heeft gelaten.

Pff wij wachten al heeeeel lang op een coherent argument van uwen tewege waarom Belgie zou moeten blijven bestaan - begin daar maar mee - ah ja dat gaat niet hoe dom van mij :-D

Salvadorii 22 mei 2011 16:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique (Bericht 5470561)

De status quo baart ons geen zorgen...

Wat de Nota Di Rupo betreft - het zal onvoldoende zijn voor N-VA en de gewone Vlaming, en wellicht ook CD&V (en OVLD, maar dat doet er niet zo toe). Di Rupo gaat nu zijn laatste kans om Belgie te redden verprutsen - wat een loser.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be