Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Uitslag verkiezingen 1ste kamer Nederland (https://forum.politics.be/showthread.php?t=155577)

solidarnosc 23 mei 2011 16:40

Uitslag verkiezingen 1ste kamer Nederland

Citaat:

VVD-CDA-PVV komen een zetel te kort om een meerderheid te halen en moeten steun zoeken bij de SGP.
Gedoogsteun van islamofoben en poldertheocraten.

Bovenbuur 23 mei 2011 16:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5472346)
Gedoogsteun van islamofoben en poldertheocraten.

En een Zeeuw die bij de premier in het torentje mocht komen filosoferen.

Dat is dus de laatste keer dat ik iemand van die hele coalitie wil horen over hoe smerig achterkamertjespolitiek is.

solidarnosc 23 mei 2011 17:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5472350)
En een Zeeuw die bij de premier in het torentje mocht komen filosoferen.

Dat is dus de laatste keer dat ik iemand van die hele coalitie wil horen over hoe smerig achterkamertjespolitiek is.

En dan te zeggen dat Wilders daar een groot tegenstander van is. Begin maar eens de islam te bashen als je regering wordt ondersteund door mensen die weigeren op vrouwen te stemmen.

Bovenbuur 23 mei 2011 18:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5472412)
En dan te zeggen dat Wilders daar een groot tegenstander van is. Begin maar eens de islam te bashen als je regering wordt ondersteund door mensen die weigeren op vrouwen te stemmen.

Maar dat kan Wilders dan ook heel goed. Daar heb ik respect voor, dat het, dankzij de inspanningen van dit kabinet, gewoon heel normaal lijkt om bijvoorbeeld de discussie over halal slachten compleet los te voeren van de discussie over kosher slachten, omdat een Joods mes tenslotte toch heel anders doodt. Dus dat gaat voor Wilders geen problemen opleveren. Het gaat waarschijnlijk wel problmen opleveren voor de VVD, of in ieder geval voor premier Rutte, die raakt hier straks zijn reputate als liberaal door kwijt.

bgf324 23 mei 2011 18:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5472412)

Wilders is dan ook een Jood.
Dat zal vonken geven. Radicale christenen die samen regeren met een zionistisch pionnetje. :lol:

Albrecht 23 mei 2011 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5472495)
Dat zal vonken geven. Radicale christenen die samen regeren met een zionistisch pionnetje. :lol:

In Amerika zijn vele conservatieve protestanten ook zionistisch, maar hoe het in Nederland zit weet ik niet.

solidarnosc 23 mei 2011 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5472495)

Dat is het probleem niet. Orhodoxe christenen zijn voor de staat Israël omdat ze nodig zijn op het dag des oordeels. Enfin ik weet niet precies hoe het zit maar op het einde der tijden zou in het land Israëls de christenen van de joden worden gescheiden. Christenen mogen naar de hemel en de joden niet. Als moslims de staat Israël zouden innemen dan verdwijnt die optie.

Sjaax 23 mei 2011 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5472477)
Daar heb ik respect voor, dat het, dankzij de inspanningen van dit kabinet, gewoon heel normaal lijkt om bijvoorbeeld de discussie over halal slachten compleet los te voeren van de discussie over kosher slachten, omdat een Joods mes tenslotte toch heel anders doodt.

:lol:

Bovenbuur 24 mei 2011 11:29

Maar goed, de SGP is nu dus de vierde regeringspartij. En dat terwijl het al zo belabberd ging met de scheiding van kerk en staat. Wees voorbereid om geschokt te zijn.

Derk de Tweede 26 mei 2011 07:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5473454)
Maar goed, de SGP is nu dus de vierde regeringspartij. En dat terwijl het al zo belabberd ging met de scheiding van kerk en staat. Wees voorbereid om geschokt te zijn.

De tweede gedoogpartner. De mannenbroeders van de SGP zijn realistisch genoeg om te weten dat slechts een zeer beperkt aantal eisen van hen zal worden ingewilligd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be