![]() |
Onderwaardering Renminbi oplossen
Beste forumleden
Ik heb een vraag i.v.m. een vrij actueel thema. Hoe kan een onderwaardering van een munt, in dit geval de Renminbi, aangepakt worden? En hoe kan je meten met hoeveel de munt is ondergewaardeerd? Alvast bedankt. |
Citaat:
De Chinese bevolking koopt goud in plaats van yuans te sparen; dat doen ze nu op aanraden van de regering. Zo kunnen ze rijkdom vergaren zonder dat geld wordt bijgedrukt. Als de dollar en de euro gedumpt zijn, hebben de Chinezen nog steeds geld met een zekere waarde: goud. Dan hebben ze goud en een sterke eigen munt. Dan kopen zij de olie en moeten wij onze schulden aflossen terwijl wij hier in armoede leven. Zo zal het gaan. |
Klopt wel niet veel van wat ge zegt he. Het zijn net de Chinezen die de munt laag houden, dus zij gaan geen obligaties verkopen. Als iedereen Renminbi's wil, apprecieert die door de gestegen vraag ernaar. Ik weet dat de Chinese overheid op grote schaal valutatransacties doet, om de vraag naar buitenlandse valuta's te verhogen (wat een depreciatie van de Renminbi impliceert), maar mijn vraag is dus: wat kan, bijvoorbeeld, de VS of het IMF hier aan doen? En hoe wordt bepaalt of een munt over- of ondergewaardeerd is?
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
De goudvoorraad van de Chinezen was tot nu toe zeer klein in verhouding met bv. de VS. een 'inhaalbeweging' was misschien te verwachten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:27. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be