Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Lof voor Leterme (https://forum.politics.be/showthread.php?t=155618)

demonen 24 mei 2011 15:39

Lof voor Leterme

De pers, bevriende en minder bevriende politici, ratingbureau's allerhande, ... zelfs de koning hebben woorden vol lof over de maatregelen die het kabinet van Leterme, zeg maar het lopende zakenkabinet reeds hebben genomen.
Kan iemand mij vertellen welke maatregelen Leterme zoal genomen heeft?

Txiki 24 mei 2011 15:41

De belangrijkste: de begrotingsbevoegdheid uit handen geven. :cheer: witlof voor Leterme :cheer:

fox 24 mei 2011 15:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door demonen (Bericht 5473824)
De pers, bevriende en minder bevriende politici, ratingbureau's allerhande, ... zelfs de koning hebben woorden vol lof over de maatregelen die het kabinet van Leterme, zeg maar het lopende zakenkabinet reeds hebben genomen.

Geen, de man is met handen en voeten gebonden aan voorlopige 12den zodat hij het geld niet door ramen en deuren kan gooien en de economie trekt aan in de slipstream van Duitsland. Dat kan je een verdienste trachten te noemen, maar het is natuurlijk pure demagogie.

Xenophon 24 mei 2011 15:47

Citaat:

Ja, zo'n goede hebben wij nog nooit gehad. Het charmeoffensief voor de anti-Vlaamse federale regering van Leterme draait op volle toeren.µ

Leve Belgie!

Weg met de Vlaming.

omaplop 24 mei 2011 15:53

En Leterme: hij ploegt voort!!
Ik begrijp ergens wel dat hij nu in zijn vuistje lacht,maar eigenlijk zou hij nu de franstaligen van hetzelfde laken een broek moeten geven, ze kunnen hem toch niet wegkrijgen!!!

Maar nee, hij schiet nog liever op de Vlamingen ! Onbegrijpelijk!

Als ze op je linkerwang slaan, bied dan je rechterwang aan: staat dat niet in de bijbel???

En is Leterme geen tsjeef???

Zijn 5 minuten politieke moed zou hij nu in daden kunnen omzetten , en meeduwen aan de kar, maar , andere machten dan zijn Vlaming zijn , hebben hem nu in hun macht: geld en postjes!!! En daarvoor loopt hij gewillig aan de leiband van Reynders en consoorten.

roger verhiest 24 mei 2011 15:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 5473860)
En Leterme: hij ploegt voort!!
Ik begrijp ergens wel dat hij nu in zijn vuistje lacht,maar eigenlijk zou hij nu de franstaligen van hetzelfde laken een broek moeten geven, ze kunnen hem toch niet wegkrijgen!!!

Maar nee, hij schiet nog liever op de Vlamingen ! Onbegrijpelijk!

Als ze op je linkerwang slaan, bied dan je rechterwang aan: staat dat niet in de bijbel???

En is Leterme geen tsjeef???

Zijn 5 minuten politieke moed zou hij nu in daden kunnen omzetten , en meeduwen aan de kar, maar , andere machten dan zijn Vlaming zijn , hebben hem nu in hun macht: geld en postjes!!! En daarvoor loopt hij gewillig aan de leiband van Reynders en consoorten.

Helaas : pindakaas

Hij zit in ee"n regering van lopende zaken : BHV stoemings splitsen is bijvoorbeeld géén lopende zaak... "Op de Walen schieten" is de rol van de winnaars van de verkiezingen, maar of het zo "vooruit" zal gaan is een andere vraag.

roger verhiest 24 mei 2011 15:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5473845)
Ja, zo'n goede hebben wij nog nooit gehad. Het charmeoffensief voor de anti-Vlaamse federale regering van Leterme draait op volle toeren.µ

Leve Belgie!

Weg met de Vlaming.

Leterme is per slot van rekening een goed nederlandstalige Waal.

Travis66 24 mei 2011 16:05

Pfff, ze moeten dat wel zeggen als ze niet willen laten uitschijnen dat ze Belgie laten verrotten.

Das gelijk de verliezer die van de winnaar zegt hoe fantastisch hij wel niet gespeeld heeft. Omgekkerde eigen lof.

omaplop 24 mei 2011 16:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 5473868)

Hij zit in ee"n regering van lopende zaken : BHV stoemings splitsen is bijvoorbeeld géén lopende zaak... "Op de Walen schieten" is de rol van de winnaars van de verkiezingen, maar of het zo "vooruit" zal gaan is een andere vraag.

Hij kan misschien weinig , maar zelfs in zijn woorden geeft hij geen steun aan de Vlamingen, integendeel, en dat verwijt ik hem. Vooral hij, die zelf gediaboliseerd werd , lijkt nu niet te begrijpen waar en bij wie de oorzaak van de impasse ligt!!!

Mij maak je niet wijs dat hij "niets" kan doen om de franstaligen op andere gedachten te brengen, al is het maar door de waarheid over het federaal budget niet te verdraaien!!

ViveLaBelgique 24 mei 2011 16:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 5473890)
Hij kan misschien weinig , maar zelfs in zijn woorden geeft hij geen steun aan de Vlamingen, integendeel, en dat verwijt ik hem. Vooral hij, die zelf gediaboliseerd werd , lijkt nu niet te begrijpen waar en bij wie de oorzaak van de impasse ligt!!!

Mij maak je niet wijs dat hij "niets" kan doen om de franstaligen op andere gedachten te brengen, al is het maar door de waarheid over het federaal budget niet te verdraaien!!

Wat kan Leterme doen ?

Hij heeft zelf meermaals zijn ontslag gegeven als formateur omdat hij er niet uitraakte met de Franstaligen over het communautaire. Hoe zou hij nu dan wel de franstalige "op andere gedachten" kunnen brengen ?

Waar verdraait Leterme de waarheid over het federaal budget ?

daiwa 24 mei 2011 19:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 5473868)

Hij zit in ee"n regering van lopende zaken : BHV stoemings splitsen is bijvoorbeeld géén lopende zaak... ".

Het is dan ook niet het werk van de regering maar van het parlement.
Maar die vertikt het haar werk waar men verleden jaar op gestopt is verder af te maken.

Julianus 26 mei 2011 10:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 5474252)
Het is dan ook niet het werk van de regering maar van het parlement.
Maar die vertikt het haar werk waar men verleden jaar op gestopt is verder af te maken.

N-VA stemde zelfs tegen de hoogdringende behandeling van haar eigen wetsvoorstel ter splitsing van BHV. Dat moet een unicum in de Belgische geschiedenis zijn.

Amon_Re 26 mei 2011 10:11

Citaat:

Staatsgreep?

De schoofzak 26 mei 2011 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Julianus (Bericht 5475978)
N-VA stemde zelfs tegen de hoogdringende behandeling van haar eigen wetsvoorstel ter splitsing van BHV. Dat moet een unicum in de Belgische geschiedenis zijn.

Zo'n strategische beslissing zou een unicum zijn in de B. geschiedenis ?
Ik wist dat het erg gesteld was met B. en zijn geschiedenis, maar om nu te stellen dat er nooit één gezeten heeft die een strategische beslissing kon nemen ... (ze konden wel honderden strategische beslissingen nemen om de Vlamingen uit te melken ...)

Maar wat ik wou zeggen:

ik heb zo'n gevoel aan mijn water dat de kiezer zal laten blijken dat hij de communicatie van Leterme het laatste jaar niet kan smaken.
Telkens weer zingt Leterme zijn liedje dat zijn loslopende regering dit en dat en zus en zo doet ... op een manier die zagerig, klagerig enz. aandoet.

Ach, we zien wel bij de volgende verkiezingen.

freelancer 26 mei 2011 11:49

Ik vind het wel eigenaardig dat toen Leterme een normale regering vormd... door iedereen voor een klungelaar werd uitgescholden... en hij niets maar ook niets goed kon doen bij onze 'Vlaamse' media...

En nu... nu hij bijna niets kan uitsteken én enorm gedragen wordt door de sterke economische Duitse groei, wordt hij als een buitengewoon bekwame mirakelman voorgesteld...
Het feit dat hij geen enkele Vlaamse reflex meer heeft, zal daar wel veel toe bijgedragen hebben...

Toen hij stelde dat dit land niet meer te besturen viel en dus grondig moest gewijzigd worden... werd hij als een melaatse behandeld (iedereen zal zich waarschijnlijk de gelaatsuitdrukkingen nog herinneren van Kathleen Cools, Lieven Verstraeten, Ivan De Vadder, LIesbeth Imbo enz)... en nu hij beweert dat die land loopt als een trein... glimmen de gezichten van onze 'Vlaamse' journalisten... en wordt hij als god in België behandeld... :lol:

Sukkelaars...

daiwa 26 mei 2011 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Julianus (Bericht 5475978)

Inderdaad!

SDG 26 mei 2011 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5476084)
Ik vind het wel eigenaardig dat toen Leterme een normale regering vormd... door iedereen voor een klungelaar werd uitgescholden... en hij niets maar ook niets goed kon doen bij onze 'Vlaamse' media...

En nu... nu hij bijna niets kan uitsteken én enorm gedragen wordt door de sterke economische Duitse groei, wordt hij als een buitengewoon bekwame mirakelman voorgesteld...
Het feit dat hij geen enkele Vlaamse reflex meer heeft, zal daar wel veel toe bijgedragen hebben...

Toen hij stelde dat dit land niet meer te besturen viel en dus grondig moest gewijzigd worden... werd hij als een melaatse behandeld (iedereen zal zich waarschijnlijk de gelaatsuitdrukkingen nog herinneren van Kathleen Cools, Lieven Verstraeten, Ivan De Vadder, LIesbeth Imbo enz)... en nu hij beweert dat die land loopt als een trein... glimmen de gezichten van onze 'Vlaamse' journalisten... en wordt hij als god in België behandeld... :lol:

Sukkelaars...

Dat heb ik j�*ren geleden al voorspeld.

Xenophon 26 mei 2011 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5476052)
Zo'n strategische beslissing zou een unicum zijn in de B. geschiedenis ?
Ik wist dat het erg gesteld was met B. en zijn geschiedenis, maar om nu te stellen dat er nooit één gezeten heeft die een strategische beslissing kon nemen ... (ze konden wel honderden strategische beslissingen nemen om de Vlamingen uit te melken ...)

Maar wat ik wou zeggen:

ik heb zo'n gevoel aan mijn water dat de kiezer zal laten blijken dat hij de communicatie van Leterme het laatste jaar niet kan smaken.
Telkens weer zingt Leterme zijn liedje dat zijn loslopende regering dit en dat en zus en zo doet ... op een manier die zagerig, klagerig enz. aandoet.

Ach, we zien wel bij de volgende verkiezingen.

Kan je uitleggen wat het nut is geweest van die strategische beslissing schoofzak?

De schoofzak 26 mei 2011 15:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5476351)
Kan je uitleggen wat het nut is geweest van die strategische beslissing schoofzak?

Jawel.
Erger nog: zelfs jij kunt dat ook.

Het volstaat naar de desbetreffende draad destijds te kijken; of naar de berichten in de pers daags en enkele dagen na dat gebeuren.

Xenophon 26 mei 2011 15:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5476402)
Jawel.
Erger nog: zelfs jij kunt dat ook.

Het volstaat naar de desbetreffende draad destijds te kijken; of naar de berichten in de pers daags en enkele dagen na dat gebeuren.

Ja, een ernstig antwoord had ik niet verwacht en ik krijg gelijk.

Je kan het dus niet uitleggen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be