Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   België - Zweden 1-0 (https://forum.politics.be/showthread.php?t=155655)

azert 25 mei 2011 12:26

België - Zweden 1-0

Er wordt wel eens beweerd dat België niet werkt, maar Herman Van Molle die vaak in Zweden verblijft, stelt in Humo dat BE een fantastisch land is voor de sociale zekerheid.
Van andere buitenlanders hoor je dat ook altijd.
Voor ons is dat zo normaal dat we niet eens beseffen dat het in andere landen niet zo is.

In Zweden zou je voor een operatie die in BE in 2 weken kon gebeuren op zijn minst een jaar moeten wachten; om maar een voorbeeld te geven.

Fj9lnir 25 mei 2011 12:30

Fout. De sociale zekerheid is in die landen toppie (Zweden-Noorwegen).
Alleen het medisch systeem suckt, dat klopt [weet ik uit eigen ervaring] omdat het te gereguleerd is. En omda ge hier kunt kiezen welken doctoor ge hebt, en met hem persoonlijk kunt afspreken.
Medisch systeem =/= sociale zekerheid.

Van Poppel 25 mei 2011 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 5475052)
Er wordt wel eens beweerd dat België niet werkt, maar Herman Van Molle die vaak in Zweden verblijft, stelt in Humo dat BE een fantastisch land is voor de sociale zekerheid.
Voor ons is dat zo normaal dat we niet eens beseffen dat het in andere landen niet zo is.

In Zweden zou je voor een operatie die in BE in 2 weken kon gebeuren op zijn minst een jaar moeten wachten; om maar een voorbeeld te geven.

Geniet er nu maar van...over een jaar zijn jullie failliet en kunnen jullie uit vuilnisbakken vreten. :lol:

Bovenbuur 25 mei 2011 16:51

*Dubbel*

Bovenbuur 25 mei 2011 16:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door azert (Bericht 5475052)

Nederlanders met genoeg geld trekken ook steeds vaker naar België voor een behandeling, dus met die wachtlijsten zit het wel snor inderdaad.

giserke 25 mei 2011 16:57

ik stel voor te doen zoals de fransen met onze elektriciteit. De Hollanders onze gezondheidszorg laten betalen.
Als ze naar hier komen, dubbel tarief aanrekenen.

Van Poppel 25 mei 2011 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5475244)
ik stel voor te doen zoals de fransen met onze elektriciteit. De Hollanders onze gezondheidszorg laten betalen.
Als ze naar hier komen, dubbel tarief aanrekenen.

Geen enkel probleem...dan laten wij Belgen bij de kassa in Hollandse supermarkten 10 keer zoveel betalen. Dan wil ik nog wel 's zien hoeveel Belgentuig onze supermarkten dan komt terroriseren. Belgen raus!!

PS: Ik zou me voor geen goud willen laten behandelen door zo'n Belgische kwakzalver. Ik ben zuinig op m'n gezondheid; goedkoop is duurkoop!

Bovenbuur 25 mei 2011 17:27

Excuseer ons voor Poppel, normaal doet hij nooit zo. :?

vlijmscherp 25 mei 2011 17:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5475262)
Excuseer ons voor Poppel, normaal doet hij nooit zo. :?

waarom moet jij je excuseren voor iemand die duidelijk geen Nederlander is??

quercus 25 mei 2011 17:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Van Poppel (Bericht 5475253)
Geen enkel probleem...dan laten wij Belgen bij de kassa in Hollandse supermarkten 10 keer zoveel betalen. Dan wil ik nog wel 's zien hoeveel Belgentuig onze supermarkten dan komt terroriseren. Belgen raus!!

PS: Ik zou me voor geen goud willen laten behandelen door zo'n Belgische kwakzalver. Ik ben zuinig op m'n gezondheid; goedkoop is duurkoop!

Vooruit Van Poppel, scheld ons maar eens lekker de huid vol. Braak het maar eens goed uit. Een mens moet zijn frustraties toch ergens kwijtraken. Maar ik denk dat je landgenoten uit Zeeuws Vlaanderen met jou toch niet helemaal akkoord zullen zijn. In ieder geval het "tuig" dat deze posting schrijft is tot op heden daar steeds vriendelijk onthaald.

Spinoza 25 mei 2011 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5475240)
Nederlanders met genoeg geld trekken ook steeds vaker naar België voor een behandeling, dus met die wachtlijsten zit het wel snor inderdaad.

Nederlanders die zich in Vlaamse ziekenhuizen laten behandelen krijgen dat vaak gewoon terug van hun zorgverzekeraar. Je hoeft dus helemaal niet "genoeg" geld te hebben. Sterker nog, Nederlandse zorgverzekeraars willen juist graag dat je naar Vlaanderen gaat omdat dat goedkoper is. Veel Vlamingen gebruiken(misbruiken?) dat vaak om de slechte staat van de Nederlandse gezondheidszorg aan te tonen. Maar dat Nederlanders ook voor een behandeling naar het buitenland mogen is juist iets goeds. Je ziet relatief weinig Belgen in Nederlandse ziekenhuizen. Maar Belgische zorgverzekeraars zijn dan ook niet zo coulant met hun vergoedingen. Dus veel Belgen kunnen niet anders dan in eigen land blijven.

Vette Pois(s)on 25 mei 2011 18:50

Herman van Molle?
Is dat diene die fier zijn t-shirt met Ché Gevara liet zien op de brt?

giserke 25 mei 2011 23:18

Citaat:

Vlamingen moeten de grens niet over naar Nederland om te gaan winkelen. Wij hebben dat zelf. ;-)

Maar jullie hebben een gezondheidszorg die blijkbaar op geen ballen trekt. Vandaar dat ze het komen zoeken in Vlaanderen.

Pasop, welgekomen hoor, daar niet van. Maar duit in het zakje doen voor de Vlamingen ;-)

respublica 26 mei 2011 00:25

Citaat:

Zeg Popie, waar is die Hollandse economische manier van denken gebleven? :-)

Miguelito 26 mei 2011 12:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5475271)
waarom moet jij je excuseren voor iemand die duidelijk geen Nederlander is??

van poppel = system ????

fox 26 mei 2011 12:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito (Bericht 5476124)
van poppel = system ????

Denk het niet. Henry is wel kanshebber, dat is een rabiate Nederlanderhater.

Miguelito 26 mei 2011 12:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5476138)
Denk het niet. Henry is wel kanshebber, dat is een rabiate Nederlanderhater.

henry heeft een andere schrijfstijl en system is ook een ollanderhater.

Txiki 26 mei 2011 14:57

:cheer: hoera! België en het sz-systeem zijn gered nu :cheer:

:roll:

Vito 26 mei 2011 15:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir (Bericht 5475059)
Fout. De sociale zekerheid is in die landen toppie (Zweden-Noorwegen).
Alleen het medisch systeem suckt, dat klopt [weet ik uit eigen ervaring] omdat het te gereguleerd is. En omda ge hier kunt kiezen welken doctoor ge hebt, en met hem persoonlijk kunt afspreken.
Medisch systeem =/= sociale zekerheid.

Ik vrees dat dit de enige juiste reactie is.

Van Poppel 26 mei 2011 16:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5475712)
Vlamingen moeten de grens niet over naar Nederland om te gaan winkelen. Wij hebben dat zelf. ;-)

Maar jullie hebben een gezondheidszorg die blijkbaar op geen ballen trekt. Vandaar dat ze het komen zoeken in Vlaanderen.

Pasop, welgekomen hoor, daar niet van. Maar duit in het zakje doen voor de Vlamingen ;-)

Volgens onafhankelijke onderzoeken staat de Nederlandse gezondheidszorg mijlenver voor op de Belgische gezondheidszorg. Dan mag de ultra-chauvinistische Belgische pers nog zoveel leugens verspreiden, maar dat zijn de harde feiten. De Belgische gezondheidszorg is goedkoper waardoor Nederlandse zorgverzekeringen Nederlanders in de handen van die Belgische charlatans, kwakzalvers en medicijnmannen drijven. Dit is onverantwoord en misdadig. Wat ik al eerder zei, goedkoop is duurkoop.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be