Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Persmededelingen (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=132)
-   -   Vlaams Belang : De Brusselse zakmesaffaire (https://forum.politics.be/showthread.php?t=155687)

Politics.be 26 mei 2011 12:50

Vlaams Belang : De Brusselse zakmesaffaire

Brusselse burgemeesters keren beter voor eigen deur Het Vlaams Belang Brussel verspreidt momenteel zijn lokale bladen in de negentien gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Deze bladen bevatten informatieve en zeer gevarieerde artikelen en lichten de standpunten van het Vlaams Belang toe. Ook is een enquête opgenomen waarmee onze partij de bekommernissen van de Brusselaars in kaart wil brengen. Wie de enquête terugstuurt, ontvangt een klein gadget: een sleutelhanger met mini-werktuigen zoals een flessenopener en een mesje. De fenomenale afmetingen van dit gadget bedragen 4 centimeter.

Dat we kennelijk een gevoelige snaar geraakt hebben, blijkt uit de hysterische reacties van een paar Brusselse burgemeesters.

Zo beschuldigt de FDF-burgemeester van Watermaal-Bosvoorde, Martine Payfa, ons van “het verspreiden van wapens” en belast ze de juridische dienst van haar gemeente met het onderzoek van een juridische klacht. Dat de politieke tegenstanders het politieke debat schuwen en het Vlaams Belang liever voor de rechtbank dagen, is een oud zeer. Mevrouw Payfa zou beter voor eigen deur vegen en de scholen van haar gemeente “ontwapenen”.

Een ander oud zeer is de kwaliteit van de berichtgeving. Verschillende kranten nemen klakkeloos dezelfde berichtgeving over als zou de inhoud van onze blaadjes uitsluitend gericht zijn tegen de migranten en dat de onveiligheid in de blaadjes aan migratie wordt gelinkt. Niets is minder waar. Men kan zeggen dat dit soort van interpretatie getuigt van een “foute” ingesteldheid, vermits de waarnemers er dingen in ontwaren die er niet in staan maar die door hún” zieke geest” wél worden waargenomen. Een soort zelfprojectie. Wie de échte inhoud wilt kennen: www.vlaamsbelangbrussel.be klikken op publicaties.

Alle opschudding toont eens te meer aan dat het slechts de waarheid is die kwetst. Zo zouden burgemeesters die beweren dat wij wapens uitdelen er beter aan doen om steek- en schietpartijen in hun gemeenten te vermijden. Op de boodschapper schieten is natuurlijk gemakkelijker.

Uit de binnenstromende enquêtes blijkt intussen wel hoe de Brusselaar er écht over denkt: over het wanbestuur en de onveiligheid in de Brusselse gemeenten.

Het Vlaams Belang is en blijft de partij van het algemeen belang, van het belang van elke Brusselse burger.

Frédéric Erens Dominiek Lootens-Stael

Voorzitter Vlaams Belang Brussel-19 Fractievoorzitter Brussels parlement

Bron: politics.be

roger verhiest 26 mei 2011 12:53

Ik kan me al een persbericht van het vlaams Belang voorsytellen naar aanleiding van de eerste steekpartij met "Islamietische allochtonen" waarbij van hun fraai zakmesje gebruik gemaakt wordt...

Het diepste stilzwijgen ?

artisjok 26 mei 2011 20:39

Zou in het "informatieve" blad de beloning die de inzenders krijgen ook omschreven worden als "Wie de enquête terugstuurt, ontvangt een klein gadget: een sleutelhanger met mini-werktuigen zoals een flessenopener en een mesje."?

Spijtig dat er geen attachment naar het "informatieve" blad bij de OP is.

Ratatosk 26 mei 2011 20:42

Herr Oberst 26 mei 2011 20:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5476993)
Zou in het "informatieve" blad de beloning die de inzenders krijgen ook omschreven worden als "Wie de enquête terugstuurt, ontvangt een klein gadget: een sleutelhanger met mini-werktuigen zoals een flessenopener en een mesje."?

Bent u blind?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Politics.be (Bericht 5476159)
Wie de échte inhoud wilt kennen: www.vlaamsbelangbrussel.be klikken op publicaties.

artisjok 26 mei 2011 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 5477003)
Bent u blind?

Neen, maar ik verwachte het "informatieve" blad te zien achter de link. Ik had niet verwacht dat ik op de site nog verder moest zoeken.

Er staat niet "een klein gadget: een sleutelhanger met mini-werktuigen zoals een flessenopener en een mesje." maar "een zakmesje"

Nu eens lezen of het al dan niet klopt dat "de inhoud van onze blaadjes uitsluitend gericht zijn tegen de migranten en dat de onveiligheid in de blaadjes aan migratie wordt gelinkt"
Alhoewel. De prentjes zeggen al genoeg.

Steve_M 26 mei 2011 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 5476172)
Ik kan me al een persbericht van het vlaams Belang voorsytellen naar aanleiding van de eerste steekpartij met "Islamietische allochtonen" waarbij van hun fraai zakmesje gebruik gemaakt wordt...

Is dat een nieuw eufemisme voor iemand zijn nagels vijlen? Want dat zou nog wel kunnen. Of een bierflesje openen.

filosoof 26 mei 2011 21:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door artisjok (Bericht 5476993)

Vreemd, ik meen me te herinneren dat electorale geschenken als stylos, sleutelhangers etc niet meer mochten. Er zal een gaatje in die wet zitten.

Glenneke 26 mei 2011 21:54

je kan het eerder zien als een onkostenvergoeding voor het invullen van de enquete

SDX 26 mei 2011 22:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest (Bericht 5476172)

't Is 'n complot zeg ik U, 't VeeBee deelt dat met opzet uit opdat "islamitische allochtonen" dat gaan gebruiken om mensen neer te steken! :evil: De snoodaards!

daiwa 26 mei 2011 22:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5477180)
Vreemd, ik meen me te herinneren dat electorale geschenken als stylos, sleutelhangers etc niet meer mochten. Er zal een gaatje in die wet zitten.

Niets van gaatje in de wet filo.
Het geven van geschenken is enkel verboden bij verkiezingscampagnes, er buiten deelt men uit zoveel men wil.

daiwa 26 mei 2011 22:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 5477309)
't Is 'n complot zeg ik U, 't VeeBee deelt dat met opzet uit opdat "islamitische allochtonen" dat gaan gebruiken om mensen neer te steken! :evil: De snoodaards!

Nu wil het VB eens Brusselse allochtonen die volgens de poco's in armoede leven eens helpen ..... weer ni goe. :-(

SDX 26 mei 2011 23:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daiwa (Bericht 5477333)
Nu wil het VB eens Brusselse allochtonen die volgens de poco's in armoede leven eens helpen ..... weer ni goe. :-(

Ik zie mogelijkheden, ge kunt er misschien sloten mee openbreken...

Eureka! Da is't...

Draai of keer 't hoe ge wilt, 't blijft 'n complot om die kansarmen in 'n slecht daglicht te plaatsen, misschien zitten de joden er ook wel weer voor iets tussen.

daiwa 27 mei 2011 00:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDX (Bericht 5477361)
Ik zie mogelijkheden, ge kunt er misschien sloten mee openbreken...

Eureka! Da is't...

Draai of keer 't hoe ge wilt, 't blijft 'n complot om die kansarmen in 'n slecht daglicht te plaatsen, misschien zitten de joden er ook wel weer voor iets tussen.

En dan moet je die reacties eens zien.

Bron: GvA.

Martine Payfa (foto), burgemeester van Watermaal-Bosvoorde, reageert verontwaardigd. Vlaams Belang zou zich schuldig maken aan het verspreiden van mogelijk gevaarlijke wapens en aansporen tot geweld. :lol:

Cynara Cardunculus 27 mei 2011 13:32

Milquet wil een verbod op die zwitsere zakmesjes van 4 cm.

Ik neem aan dat de grote nog mogen blijven bestaan?

Ik kreeg ooit lang geleden zo'n kleinood van een firma. Zal ik die firma nu maar gaan aangeven zodat ze de deuren kunnen sluiten?

Citaat:

Het cdH van Joëlle Milquet onderzoekt hoe de verdeling van zakmesjes door Vlaams Belang juridisch kan worden verboden. "De aard van het geschenk doet vragen rijzen", luidt het bij de Franstalige humanisten. Ze menen dat het zakmesje "burgers tot een bepaalde vorm van geweld lijkt uit te nodigen".
http://www.vandaag.be/binnenland/690...verbieden.html

artisjok 27 mei 2011 13:56

Het ding is naar verluidt vierenhalf centimeter groot en kan waarschijnlijk niet omschreven worden als een verboden wapen. Wat telt, is de symboliek van het zakmes.
....
Het model is klein, het symbool is groot.
http://aff.skynetblogs.be/archive/20...teekwapen.html

Wisord 27 mei 2011 14:04

Weer goedkope reclame, en dit met ons belastinggeld. :sick:

Dixie 27 mei 2011 14:30

deze actie uitbreiden over heel Vlaanderen!

Ratatosk 27 mei 2011 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Wisord (Bericht 5478039)
Weer goedkope reclame, en dit met ons belastinggeld. :sick:

Net zoals andere partijen belastingsgeld krijgen.

Xenophon 27 mei 2011 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dixie (Bericht 5478098)
deze actie uitbreiden over heel Vlaanderen!

Ja, iedereen kan wel een zakmes gebruiken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be