Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   De kwaliteit van ons onderwijs: meester behoedt ons van het kwade (https://forum.politics.be/showthread.php?t=155732)

De schoofzak 27 mei 2011 13:06

De kwaliteit van ons onderwijs: meester behoedt ons van het kwade

Puur en simpel:
http://www.nieuwsblad.be/article/det...E_20110526_005

Dat moest ge eens proberen in pakweg de usa, uk, Frankrijk, Spanje, Oranjeland (Nederland) ... eender waar in de wereld, behalve Mongolië wegens de Chinezen die het daar voor het zeggen hebben.

Ik denk zelfs dat dit diefstal is, formeel gesproken. Dat onderwijzerkes-duo pakt strikt genomen eigendom van die kinderen af.

Another Jack 27 mei 2011 14:23

Is het niet de gewoonte eerst te vragen als het mag voor men iets aan kinderen geeft?

dale 27 mei 2011 17:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5478085)
Is het niet de gewoonte eerst te vragen als het mag voor men iets aan kinderen geeft?

Dat misschien wel, maar aan de andere kant, moest het een vlagje van Groen! zijn met een lieveheersbeestje op of zo, hadden ze het niet te politiek geladen gevonden...

omaplop 27 mei 2011 17:34

Meester behoed ons voor het kwade!!!

Zal wel een of andere meester geweest zijn die niet zo Vlaamsgezind was, zeker.

Mochten ze officieel eigenlijk wel naar de koers gaan zien of wou de meester de koers zien??

De schoofzak 27 mei 2011 17:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack (Bericht 5478085)

Ben jij al op zo'n grote koers geweest ?

De schoofzak 27 mei 2011 17:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door omaplop (Bericht 5478423)
Meester behoed ons voor het kwade!!!

Zal wel een of andere meester geweest zijn die niet zo Vlaamsgezind was, zeker.

Mochten ze officieel eigenlijk wel naar de koers gaan zien of wou de meester de koers zien??

Neen, oma, ik bedoelde wel degelijk in de titel, wat er in realiteit is gebeurd;
de onderwijzer (onderwerp 3° persoon) behoedt (met een t) onze kinderen voor het kwade.

Het is geen aanroeping in de gebiedende wijs, gelijk "meester, verlos (zonder t) ons van het kwade".

Marxmannetje 27 mei 2011 17:55

Allemaal Vlaams Blok kinderen!!

Waarop ze nu zitten te vitten zeg :roll:

Geert C 27 mei 2011 19:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dale (Bericht 5478410)
Dat misschien wel, maar aan de andere kant, moest het een vlagje van Groen! zijn met een lieveheersbeestje op of zo, hadden ze het niet te politiek geladen gevonden...

Of ze hadden vlagjes kunnen uitdelen met daarop de officiële leeuw zoals goedgekeurd door het Vlaams Parlement.

peter1962 27 mei 2011 19:30

ondertussen een klassiek geworden taktiek... op koersen heel onschuldig vlagjes uitdelen met een blok-leeuw erop. Kindjes vinden dat heel leuk. Dolle pret ! Dit is de ziekte op de ronde van vlaanderen overigens. En dan maar de sukkelaar en de geslagen hond uithangen als iemand die hypocrisie durft doorprikken...

Bij de laatste ronde kwam er ook een sympathiek jufrouwtje langs met vlaggen in café Harmonie in Ronse terwijl wij daar op groot scherm van de koers genoten. No problemo zegde de uitbater. Toen ik hem erop wees dat dit blokkies waren wist hij dat echt niet, en hebben we die boel in de vuilbak gesmeten.

Nadenken, vooraleer je achter een symbool loopt.

Txiki 27 mei 2011 19:47

Totaal belachelijk van die onderwijzers. Zouden ze hetzelfde gedaan hebben indien het Belgische vlagskes geweest waren?

Herr Oberst 27 mei 2011 20:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 (Bericht 5478545)
ondertussen een klassiek geworden taktiek... op koersen heel onschuldig vlagjes uitdelen met een blok-leeuw erop. Kindjes vinden dat heel leuk. Dolle pret ! Dit is de ziekte op de ronde van vlaanderen overigens. En dan maar de sukkelaar en de geslagen hond uithangen als iemand die hypocrisie durft doorprikken...

Bij de laatste ronde kwam er ook een sympathiek jufrouwtje langs met vlaggen in café Harmonie in Ronse terwijl wij daar op groot scherm van de koers genoten. No problemo zegde de uitbater. Toen ik hem erop wees dat dit blokkies waren wist hij dat echt niet, en hebben we die boel in de vuilbak gesmeten.

Wat is een 'blok-leeuw'? Wat zijn 'blokkies'?

Txiki 27 mei 2011 20:10

Citaat:

Daar is niks Blokleeuw aan. Je doet dus aan desinformatie en manipulatie. Ze moesten jou in de vuilbak gooien, niet die vlagjes.

Glenneke 27 mei 2011 21:12

De "Blokleeuw" is de leeuw zonder rode nageltjes.
de "officiële" leeuw is die met rode nagels.

Verder vind ik het stom van die leerkrachten, ik dacht dat leerkrachten politiek neutraal moesten zijn

kameleon 27 mei 2011 21:25

Als ze zakmessen uitdelen is het ook niet goed. Wat moeten ze de volgende keer doen ? Leeuwen loslaten tijdens een braderie ?

SDG 27 mei 2011 21:36

1 Bijlage(n)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke (Bericht 5478600)

Verder vind ik het stom van die leerkrachten, ik dacht dat leerkrachten politiek neutraal moesten zijn

Hier, nog een 'Blokleeuw':

Bijlage 80933

AdrianHealey 27 mei 2011 22:39

Het is inderdaad niet de 'Blok-leeuw'.

http://www.google.be/imgres?imgurl=h...w=1158&bih=572

D

De leeuw die het vb heeft ontworpen.

fcal 27 mei 2011 23:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke (Bericht 5478600)

Als je in Rijsel of Duinkerke gaat winkelen zie je overal 'Blok'-leeuwen zonder rode klauwen en tong hangen. Hoog tijd om de Franse Antifascisten te verwittigen.

giserke 28 mei 2011 00:01

En wat zitten die schoolmeesters te zagen over die Vlaams bLok raadsleden?
Binnen een paar maanden zijn het geen Blok raadsleden meer. ;-)

Johan Bollen 28 mei 2011 00:04

1 Bijlage(n)
Citaat:

'Onze leerlingen vlogen er natuurlijk op, maar wij vinden dat politiek te geladen. Ik kan goed begrijpen dat mensen daar aanstoot zouden kunnen aan nemen. Wij kunnen dit niet maken.
Is dit belgië ano 2011? Het probleem zijn hier eerder de mensen die er aanstoot aan zouden kunnen nemen. De leraars geven een totaal verkeerde boodschap mee. Ik moet denken aan Bolivia waar de Wiphala ook zo goed als verboden was tot voor Morales. Voor sommigen was dit symbool van de indianen 'aanstootgevend' namelijk.

Vigilante VL 28 mei 2011 01:07

Citaat:

Maar jij bent een brave, plichtbewuste en goed gedresseerde systeemslaaf! Binnenkort mag je van de minister van financiën €50 terugtrekken: de propagandakorting voor rabiate symboolafzweerders, fanatieke bekeerlingen en andere niet gespecificeerde overlopers.

Als er iemand hypocrisie, neen, radicale zelfverloochening kan verweten worden, zijn het wel de bloedeigen Vlamingen die platte kaka doen en vapeurkes krijgen, wanneer ze hun 1000 jaar oude symbool voorgeschoteld krijgen (dat initieel volledig zwart was overigens tot pas twee eeuwen later).

Smijt volgende keer dat blikske fanta ook maar weg, waarvoor ge aan het kruispunt speciaal hebt aangeschoven bij de andere schapen en nog eens schoon gelachen hebt naar de lieftallige tienermeid met puntige tietjes die dat daar gratis stond uit te delen. Daar staat immers ook een symbool op van die Amerikaanse imperialisten.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be