![]() |
Zwijgen over fietsdiefstallen en vandalisme: dat is de oplossing
Moet je even kijken naar de situatie in Brussel:
link: http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=583AMH44 titel: Vandalisme noopt tot stilzwijgen over Villo Geen cijfers meer over aantal fietsendiefstallen Eén zin uit het artikel: Citaat:
Niet dat ik me illusies maak, er zullen altijd diefstallen blijven, en er zal altijd wel vandalisme zijn. Maar het moet duidelijk blijven: die dingen moeten bestreden worden. Je zal daar maar een simpele mens zijn, met een modaal gezinsinkomen, en ieder jaar wordt je nieuwe fiets van pakweg 800 € gestolen ... Ik vrees big brother niet zozeer, maar ik heb zin om een nieuw begrip hiervoor te lanceren: blind sister. Big brother weet wel dat je 800 € in 't zwart verdiend hebt, maar blind sister weet niet wie de fiets, die je met die 800 € gekocht hebt, gestolen heeft. (en dan vind ik dat een slecht voorbeeld, want zwart geld verdienen is niet erg solidair ...) |
Citaat:
|
Citaat:
Hier in Hoboken lachte men mij daar weg. 'Mijnheer, dat heeft geen zin. Die fiets staat al op ne camion op weg naar het buitenland !' |
Citaat:
Het probleem is er, het is onderkend, maar wat zijn de oplossingen? Naast elke fiets een agent plaatsen? Uiteindelijk worden fietsdieven als ze gevat worden wel degelijk gepakt, maar net zoals bij de tasjesdieven zit daar nu net het probleem. |
Citaat:
Big brother weet alles. Jij weet blijkbaar niets, waar jij je druk om maakt is voorgekauwde rotzooi. |
Citaat:
allemaal voorgekauwde rotzooi. |
Citaat:
Ze maken dus deel uit van de dagdagelijkse maatschappij, het gewone leven. |
Micro zakmesjes zijn veel belangrijker om mee bezig te zijn.
|
Citaat:
|
De Brusselaars zullen zich allicht binnenkort een elektrische fiets kunnen aanschaffen met 400 euro subsidies!!!
|
Citaat:
Het is ergerlijk dat je meerdere sloten moet gebruiken om zowel voor als achterwiel vast te leggen, het is ergerlijk dat je fiets dan nog half gesloopt wordt, het is ergerlijk dat fietsdiefstallen " normaal " worden omdat dieven " onder ons " wonen. Veel mensen hebben hun fiets nodig om naar hun werk te gaan, al eens aan gedacht? |
Citaat:
Gelukkig denken de meesten... onnozelaars...;-) |
Citaat:
|
Citaat:
Ik besef trouwens wel dat er mensen zijn die met de fiets naar hun werk gaan. Al moet je in Brussel wel gek zijn om het te willen doen, tussen al die auto's crossen. |
Citaat:
Maar inderdaad, het item van de draad is: verzwijgen van kleine - zogezegd kleine - criminaliteit ... dat is een oplossing !! Veeg het maar onder de mat .... tot het deksel van de pot vliegt. |
Citaat:
Wat stelt ge voor ivm de fietsdiefstallen? |
Citaat:
Staat in het artikel. |
Citaat:
|
Citaat:
Mag van mij best! |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be