Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Nog amper 1 loketbediende in de bank en openingsuren gehalveerd. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=155846)

Karma 30 mei 2011 21:25

Nog amper 1 loketbediende in de bank en openingsuren gehalveerd.

Vorige week ging ik zoals gewoonlijk op donderdagavond naar de bank (da's de dag dat de bank langer open is voor mensen die overdag moeten werken). Echter ... gesloten ... vanaf die of die datum enkel nog open 's morgens of op afspraak.
Goed ... mijn werk er dus op afgestemd en twee dagen later terug ... op een ochtend naar de bank.
Ik heb daar lang moeten wachten omdat ... er slechts 1 loketbediende zat die de klanten nog kon bedienen. De klanten kregen tevens te horen dat ze zich veel beter aan die self service hokjes aandienden.

Eerlijk gezegd vind ik dat een schande ... amper nog openingsuren en steeds minder bediendes maar wel steeds meer gigantische winsten om ... waarschijnlijk ... bonussen uit te betalen.

Vigilante VL 30 mei 2011 21:56

De uitzuigers van de bank zijn nergens beschaamd om, ook al is het mensen ridicule intresten, rommelaandelen of degoutant slechte beleggingsfondsen aan te bieden, via de staat een ordinaire hold-up op de burgers hun zuurverdiende centjes te plegen en er dan nog eens een losgeslagen moraal op na te houden inzake tewerkstelling, service en bonussen.

elsina 30 mei 2011 23:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 5482628)
Vorige week ging ik zoals gewoonlijk op donderdagavond naar de bank .

Waarom gaat iemand iedere week naar een bank :???:

kelt 31 mei 2011 05:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door elsina (Bericht 5482816)

Ik herinner mij het pre-geldautomaat/pre-internet-tijdperk bij mijn dorps-bank(je) in de jaren tachtig...Ja,toen ging ondergetekende ook vrijwel wekelijks even bij de bank langs..
(tegenwoordig is die bank deel van de meest onsuccesvolle internationale bankgroep van Europa :roll: )

Maar ja,standaardprocedures verrechtvaardigen blijkbaar geen mens-tot-mens interaktie meer.Enkel "beleggingsgesprekken" en "uw financiele planning" (alsof iedereen weet wat hij/zij binnen 1,5 en 10 jaar zal doen) mogen nog door mensen gedaan worden.(enkele banken hebben ook dit laten vallen)..

Resultaat is natuurlijk de massale verschuiving van SPAARgeleden naar kleine bankjes,uitgebaat door zelfstandigen.UIteindelijk zie ik de Dexia's,KBC's en BNP's helemaal verdwijnen uit de gemeentes.Men zal zich,na afspraak(liefst via mailapplicatie op de bank-website), naar het "regionaal financieel centrum" moeten begeven om nog een mens te zien...

....en uiterraard zal "trouw aan een bank" tegen dan helemaal van de oude tijd zijn....
wie oogst zal zaaien..

Scherven A. Mok 31 mei 2011 05:42

Bij mijn verhuis laatst heb ik ook weer mogen ervaren dat overheden tegenwoordig flexibeler en efficiënter en klantgerichter werken dan banken en bedrijven. Wat was me dat allemaal. Ik kan er straks bijna een boek over schrijven.
Als je hier dan de neoliberalen ziet de vrije markt bewieroken lacht ge u kreupel. Wrang.

Karma 31 mei 2011 08:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door elsina (Bericht 5482816)

Ah .. verkeerd uitgedrukt blijkbaar ... die "gewoonlijk" sloeg op donderdagavond ... niet op iedere week. Ik vond het handig dat de bank op donderdag open was tot 19.00 uur zodat ik niet speciaal verlof moet vragen om eens naar de bank te kunnen gaan. Uiteraard ga ik niet iedere week naar de bank.

Karma 31 mei 2011 09:02

Als ik dan een bankbediende promotie hoor maken om de automaten te gebruiken denk ik steeds bij mezelf ... die maakt eigenlijk reclame voor haar eigen ontslag.

Frost 31 mei 2011 09:15

Is een beetje de huidige tendens hé. Overal 'besparen' op personeel. Ziekenhuizen, rusthuizen, banken, bedrijven, overheidsdiensten en in de plaats maken ze dan meer kaderposten aan. Dus besparen kan je zoiets niet noemen. Mijn banken moeten ons met rust laten. Als wij ons geld willen beleggen daar beslissen wij zelf over. Het advies van een bankier hebben wij niet nodig. Als je wat tegoeden kan missen beleg het in een kasbon/staatsbon, pensioensparen, veilige obligatie, onroerend goed, wijn en kunst (als je er iets van kent). Als de bank je belt en je een voorstel doet om je geld te beleggen wees er maar zeker van dat het in 90 % van de gevallen gaat over een slecht beleggingsfonds. Ze beloven veel, maar op het einde van de rit zal je belegd geld niet veel hebben opgebracht ;).

Tavek 31 mei 2011 10:07

Omdat webbanking en pc banking toestanden "normaal" zijn aan het worden en je naar de bank gaat voor zaken zoals hypotheken, persoonlijke leningen, etc....

Daarom zijn er minder loketten.

Sfax 31 mei 2011 10:39

Citaat:

Vorige week ging ik zoals gewoonlijk op donderdagavond naar de bank (da's de dag dat de bank langer open is voor mensen die overdag moeten werken). Echter ... gesloten ... vanaf die of die datum enkel nog open 's morgens of op afspraak.
Goed ... mijn werk er dus op afgestemd en twee dagen later terug ... op een ochtend naar de bank.
Ik heb daar lang moeten wachten omdat ... er slechts 1 loketbediende zat die de klanten nog kon bedienen. De klanten kregen tevens te horen dat ze zich veel beter aan die self service hokjes aandienden.

Eerlijk gezegd vind ik dat een schande ... amper nog openingsuren en steeds minder bediendes maar wel steeds meer gigantische winsten om ... waarschijnlijk ... bonussen uit te betalen.

Ben je er niet blij mee, verander dan van bank. Easy.
Als je naar de gemeente moet gaan, dan kom je identiek hetzelfde tegen (onzinnige openingsuren, trage bediening), alleen is het verschil daar dat je zelfs niet kan kiezen om daar niet voor af te dragen...

freelancer 31 mei 2011 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok (Bericht 5482894)
Bij mijn verhuis laatst heb ik ook weer mogen ervaren dat overheden tegenwoordig flexibeler en efficiënter en klantgerichter werken dan banken en bedrijven. Wat was me dat allemaal. Ik kan er straks bijna een boek over schrijven.
Als je hier dan de neoliberalen ziet de vrije markt bewieroken lacht ge u kreupel. Wrang.

Dat is spijtig genoeg meer en meer het geval... :oops:

Karma 31 mei 2011 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 5483154)
Ben je er niet blij mee, verander dan van bank. Easy.
Als je naar de gemeente moet gaan, dan kom je identiek hetzelfde tegen (onzinnige openingsuren, trage bediening), alleen is het verschil daar dat je zelfs niet kan kiezen om daar niet voor af te dragen...

Had het voor mezelf geweest zou ik inderdaad veranderen maar het is de bank waar mijn ma haar rekening heeft (ik werk met een volmacht voor haar). Ik zie haar niet meer te veranderen vermits ze ondertussen 88 jaar oud is.

Savatage 31 mei 2011 11:00

Citaat:

Stap dan over naar een andere bank, als je niet tevreden bent met de klantenservice. Keuze genoeg. Ik ga zelf haast nooit naar een kantoor, met pc banking kan je de meeste transacties doen vanuit je huiskamer.

Frost 31 mei 2011 11:32

Hoe meer geld je hebt hoe vaker ze je gaan uitnodigen om eens naar hun kantoor te komen 8-). Soit, de ex en Belgische kroonjuwelen zien mij niet meer. Als ze al geld vragen voor het beheer van een zicht, spaarrekening en een extraatje vragen omdat je een Visa kaart hebt dan weet je al genoeg :roll:.

Savatage 31 mei 2011 11:35

Betalen voor een visa kaart terwijl het gratis aangeboden wordt, dat snap ik toch niet goed.

Karma 31 mei 2011 11:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 5483194)
Stap dan over naar een andere bank, als je niet tevreden bent met de klantenservice. Keuze genoeg. Ik ga zelf haast nooit naar een kantoor, met pc banking kan je de meeste transacties doen vanuit je huiskamer.

http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=12

Savatage 31 mei 2011 11:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Karma (Bericht 5483267)

Dan zal je moeten slikken wat ze je aanbieden van diensten. Als veranderen er niet inzit.

Frost 31 mei 2011 11:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 5483266)
Betalen voor een visa kaart terwijl het gratis aangeboden wordt, dat snap ik toch niet goed.

Gratis? Onzin ;). Voorbeeldje:

Als je bij Dexia een Visa of Mastercard aanvraagt zetten ze je rekening om in een zogenaamde Red, Gold of Platinum rekening. Als consument betaal je natuurlijk wat meer beheerskosten. Op een paar grootbanken moet je als consument betalen voor het beheer van je rekeningen. Dat zijn geen grote bedragen, maar het is toch schandalig?

Savatage 31 mei 2011 11:44

Ik heb al 6 jaar lang een VISA kaard en heb daar nog nooit 1 cent voor betaald (Argenta). Ben ook niet van plan om dat te doen.
Die beheerskosten komen voor bij elke grootbank hier in België, vandaar dat ik ook een kleinere bank aanraad om je geld bij te zetten.

Frost 31 mei 2011 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 5483278)
Ik heb al 6 jaar lang een VISA kaard en heb daar nog nooit 1 cent voor betaald (Argenta). Ben ook niet van plan om dat te doen.
Die beheerskosten komen voor bij elke grootbank hier in België, vandaar dat ik ook een kleinere bank aanraad om je geld bij te zetten.

Argenta vraagt daar niks voor. De enige grootbank waar wij klant zijn is Deutsche Bank maar die rekenen ook geen kosten aan. Op verzekeringen en beleggingen na (Axa, Ethias) zijn wij klant bij kleinere banken. Omwille van de betere service en voorwaarden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be