![]() |
Jong Groen! hekelt West-Vlaamse kansarmoede
Het steunpunt voor sociale planning maakte onlangs nieuwe cijfers rond kansarmoede in West-Vlaanderen bekend. Jong Groen! hekelt dat de cijfers status-quo zijn gebleven ten opzichte van 2006.
‘West-Vlaanderen telt niet minder dan 93 kansarme buurten. Dat zijn 109.722 inwoners. Ik vraag me af of het provinciebestuur wel een oplossing wil voor dit precaire probleem.’, aldus Rémy Bonny(Jong Groen! West-Vlaanderen). In 2006 waren er nog 96 kansarme buurten in West-Vlaanderen. Het cijfer is dus ongeveer status-quo gebleven. ‘De OCMW’s moeten hun terug gaan richten op hun kerntaak, (kans)armoede bestrijden. De cijfers leren ons dat de stadsvernieuwing in heel wat gemeenten en steden in de afgelopen jaren blijkbaar voorbijgegaan is aan een grote groep financieel kwetsbare inwoners. Mooie straten en pleinen helpen de kansarmoede niet oplossen. Een goed armoedebestrijdingsmiddel is het rekening houden met de sociale mix bij het inplanten van huisvestingsprojecten.’, besluit Bonny. Jong Groen! hoopt dat de provincie de stadsbesturen erop doet wijzen dat het bestrijden van (kans)armoede essentieel is in onze moderne maatschappij. Bron: politics.be |
De vraag is natuurlijk: wat bedoelt groen met kansarmoede????
In België hebben de meeste mensen evenveel kansen, maar je moet ze grijpen en zolang kansarmoede beloond wordt , zijn veel mensen niet bereid om ze te grijpen!!! Soms vergt kansen grijpen een inspanning !!!! |
Citaat:
kansarmoede is het gevolg van kansen niet willen grijpen.... kansarmoede die loont.... |
Citaat:
wat bedoelt jong groen met: rekening houden met de sociale mix ? Ook armen toelaten aan speciale voorwaarden?? |
Citaat:
|
Citaat:
maar het gaat over het aantal kansarme buurten er zitten nu gewoon wat meer armen in die buurten dan voorheen |
groen hekelt vanalles behalve vergiftiging van de Zenne
|
Dat arme buurten blijven bestaan lijkt me toch een redelijk logisch feit, zeker gezien de voorbije crisis? Een buurt met veel armoede daalt in waarde en trekt daardoor meer armoede aan... Misschien niet leuk maar ik zie niet in wat je hier aan kan doen, behalve de straten van deze buurten net proberen houden. Bovendien ken ik slechts 2 zo'n buurten, en dat valt dan toch nog wel mee. Het is westvlaanderen, geen Brussel.
|
en de industrietak in zuid west-vlaanderen weet niet waar het volk halen...
|
Citaat:
|
wat een laffe commentaar
kansarmoede is het gevolg van kansen niet willen grijpen.... kansarmoede die loont.... Ja Eno, en ik blijf bij mijn standpunt. Bovendien ben ik ervaringsdeskundige en als je de kansen wil grijpen, dan kan je dat en kan je er bovenop geraken. Ik moet er wel bijzeggen dat dat niet het geval is voor mensen die "echt" ziek zijn, maar als je gezond bent en wil werken, kan je de kansen grijpen!! |
Het is te zien wat je een kans noemt natuurlijk. Voor 600 euro fulltime gaan werken is in principe ook een kans, je blijft er wel arm door.
|
Citaat:
lamzakken vooral generatie-kansarmen, want die volharden al eeuwen in de boosheid:evil: |
dubbel
|
ik heb zojuist een noodoproep ontvangen van twee mensen die willen werken aan 3,5€ per uur, om 't even wat , misschien kan omaplop zetbaas spelen
die mensen zijn dakloos en wanhopig en dus zeer goed uit t e buiten ze hebben een eigen onderkomen: een tent Iedereen die ze job kan aanbieden, mag Ik denk aan Illwill, die heeft me 12 keer job aangeboden op forum, dus dat moet lukken |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
zever de meesten van dat soort hebben geen werk nodig |
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be