Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Klokkengelui over sociale fraude door armen (https://forum.politics.be/showthread.php?t=155994)

eno2 2 juni 2011 13:45

Klokkengelui over sociale fraude door armen

De rijkjes wordt altijd fraude met belasting-ontduiking en een resem
andere massale witteboorden-criminaliteit voor de voeten geworpen.

maar wat velen niet weten, is dat ook armlastigen aardig lastig kunnen doen in de sector sociale fraude.

Zo is het weinig bekend bij het algemene publiek, dat de nieuwe adreslozen en de nieuwe daklozen ( wiens rangen aanzwellen door de laatste persistente crisis) verplicht zijn aan te geven dat ze geen vast adres meer hebben, aan de instellingen die hun uitkeringen uitkeren.

Welnu, die doen dat steevast niet.

Zodat ze, adresloos of dakloos zijnde, zo een behoorlijk spaarcentje opzij kunnen leggen door de uitgespaarde huur.

Deze pernicieuze vorm van fraudulentie vanuit de goot dient ook aangeklaagd!

Het is op criminele wijze de kantjes eraf lopen.

De onderkantjes.

kameleon 2 juni 2011 14:03

Waar wonen deze armen dan ?

Xenophon 2 juni 2011 14:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kameleon (Bericht 5487419)
Waar wonen deze armen dan ?

Op straat, zo worden ze rijk aan uitgespaarde huur...

eno2 2 juni 2011 14:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5487423)
Op straat, zo worden ze rijk aan uitgespaarde huur...

niet altijd op straat

adresloos zijn is niet altijd dakloos zijn

Raf 2 juni 2011 14:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5487431)
niet altijd op straat

Ze wonen dus ergens gratis?

Cynara Cardunculus 2 juni 2011 14:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5487431)
niet altijd op straat

sommigen overnachten in hunne BMW

Ik begrijp dat men een vast adres moet hebben om een uitkering te kunnen ontvangen. Dit om te vermijden dat men in verschillende steden of gemeentes een uitkering gaat aanvragen en zo een lekker optelsommetje krijgt. (iets wat in Engeland blijkbaar schering en inslag is bij verrijkende Pakistani).
Me dunkt moet er toch een andere mogelijkheid zijn om mensen die zelfs geen huur kunnen betalen (de sociale woningen worden nogal gewillig ingenomen door andere verrijkers) en bijgevolg geen uitkering krijgen? Waarom die OCMW gegevens niet gewoon ook in de kruispuntbank zetten zodat slechts één OCMW dienst kan worden aangevraagd?

er zijn blijkbaar hopen mensen (ook en vooral gepensionneerde zelfstandigen) die geen huur meer kùnnen betalen. Moeten die dan maar aan hun lot worden overgelaten? Ik zou ze alvast aanraden om asiel aan te vragen.

eno2 2 juni 2011 14:19

[quote]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5487436)

:lol:

Citaat:

Ik begrijp dat men een vast adres moet hebben om een uitkering te kunnen ontvangen. Dit om te vermijden dat men in verschillende steden of gemeentes een uitkering gaat aanvragen en zo een lekker optelsommetje krijgt. (iets wat in Engeland blijkbaar schering en inslag is bij verrijkende Pakistani).
ik heb begrepen dat er ook bijons veel zelfverdediging voorkomt tegen het uitkeren van uitkeringen onder de armoedegrens en wel onder de vorm van het terechte streven naar een hogere uitkering onder de vorm van een dubbele uitkering:lol:

Citaat:

Me dunkt moet er toch een andere mogelijkheid zijn om mensen die zelfs geen huur kunnen betalen (de sociale woningen worden nogal gewillig ingenomen door andere verrijkers) en bijgevolg geen uitkering krijgen? Waarom die OCMW gegevens niet gewoon ook in de kruispuntbank zetten zodat slechts één OCMW dienst kan worden aangevraagd?
dus aldus zijn de mensjes die met hun mini-uitkeringskens hun megaprivé-huur niet kunnen betalen en adresloos worden, het slachtoffer van administratieve superbeveiliginsfilters

Bovendien worden ze ook nog eens geacht als de gesmeerde bliksem naar deze administratie te hollen om deze met een brede glimlach enthousiast mee te delen dat ze van nu af aan geen vast adres meer bezitten en dat hun uitkering dus mag geschrapt worden:lol:

Xenophon 2 juni 2011 14:27

Citaat:

er zijn blijkbaar hopen mensen (ook en vooral gepensionneerde zelfstandigen) die geen huur meer kùnnen betalen. Moeten die dan maar aan hun lot worden overgelaten? Ik zou ze alvast aanraden om asiel aan te vragen.

Die hebben recht op het Belgische pensioenplan, een pistool en èèn kogel de man.

Het geld dat er is gaat naar de vreemdelingen, zoals het ook moet.

eno2 2 juni 2011 14:38

Citaat:

:lol:

na 65 jaar op wachtlijsten staan tot zes jaar lang worden er nu een beetje sociale huurwoningen bijgebouwd

er is dus hoop voor de huidige gepensionneerden voor over vijf jaar

eno2 2 juni 2011 14:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5487464)
Die hebben recht op het Belgische pensioenplan, een pistool en èèn kogel de man.

Het geld dat er is gaat naar de vreemdelingen, zoals het ook moet.

En één de vrouw

Wat naar de vreemdelingen gaat is verwaarloosbaar

Xenophon 2 juni 2011 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5487483)
En één de vrouw

Wat naar de vreemdelingen gaat is verwaarloosbaar

Ja? Geef anders de cijfers, zodat er geen discusie over mogelijk is.

eno2 2 juni 2011 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5487494)
Ja? Geef anders de cijfers, zodat er geen discusie over mogelijk is.

Ik heb ze ooit ergens gezien, en het was geen vet argument

freelancer 2 juni 2011 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5487498)
Ik heb ze ooit ergens gezien, en het was geen vet argument

Als er elk jaar een stad als Mechelen bijkomt is dat zeker geen probleem...
Dan geraken de sociale woningen die we in overvloed hebben tenminste bewoond...
En de kleuterklasjes worden terug fatsoenlijk bemand zodat onze kleuterjufs werk blijven hebben...
En onze verlaten wegen en autostrades zullen zo leeg niet meer tonen...
En de ambtenaren van onze OCMW's en VDAB's kunnen rustig op hun beide oren slapen... Werk verzekerd...
De ziekenhuizen... rusthuizen... zullen eindelijk ook gevuld worden...

Maar vette argumenten zijn dat zeker niet...
Alhoewel... de belastingen, die ik jaarlijks moet betalen, wilt men toch... alhoewel die minder vettig zijn... :-D

eno2 2 juni 2011 22:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5487539)
Als er elk jaar een stad als Mechelen bijkomt is dat zeker geen probleem...
Dan geraken de sociale woningen die we in overvloed hebben tenminste bewoond...
En de kleuterklasjes worden terug fatsoenlijk bemand zodat onze kleuterjufs werk blijven hebben...
En onze verlaten wegen en autostrades zullen zo leeg niet meer tonen...
En de ambtenaren van onze OCMW's en VDAB's kunnen rustig op hun beide oren slapen... Werk verzekerd...
De ziekenhuizen... rusthuizen... zullen eindelijk ook gevuld worden...

Maar vette argumenten zijn dat zeker niet...
Alhoewel... de belastingen, die ik jaarlijks moet betalen, wilt men toch... alhoewel die minder vettig zijn... :-D

waar zijn je cijfers?

maar laat maarzitten, 't is toch off-topìc:lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be