Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Begraven de Turkse voetbal-relschoppers in Gent het vaderland ? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=156049)

De schoofzak 3 juni 2011 21:00

Begraven de Turkse voetbal-relschoppers in Gent het vaderland ?

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110603_158

titel: Rellen op de Kouter na eerste doelpunt

Wat gebeurt ?
Citaat:

Wat een voetbalfeest moest worden, is al snel uitgegroeid tot een vechtpartij. Op de Kouter in Gent zijn Turkse supporters meteen na het eerste doelpunt van de Rode Duivels met glazen flessen beginnen te gooien.
Als sommige forummers van mening zijn dat een opstoot van populariteit van de Rode Duivels een invloed kan hebben op de politieke toestand van de regeringsvorming, van eventuele verschuivingen in politieke voorkeuren ... (afijn: het vaderland redden ..??),
ja, dan is het omgekeerde ook mogelijk.

Sjonge sjonge, en dat in de stad die Het voorbeeld is van verdraagzaamheid, integratie en wat weet ik allemaal.

(klein neveneffect: de Vicking gaan zijn gezegdes lichtjes moeten aanpassen naar een andere nationaliteit ...)

Edit: nog even een stukje uit de gazet: ze passen hun gekende truken toe blijkbaar, namelijk hun vriendjes oproepen via internet of sms ... vuurwerk verwacht.

Citaat:

Op Twitter ging het nieuws over de rellen meteen de ronde: 'Veldslag op de Kouter!', 'Rellen op de Kouter in Gent. Als dat maar goed afloopt...'. Volgens een twitteraar is een vrouwelijke agente gewond geraakt. Een andere spreekt van tientallen gewonden.

suqar_7loe 3 juni 2011 21:03

Voetbal gaat nu eenmaal altijd gepaard met boel.

Weyland 3 juni 2011 21:04

Mocro - Turkeye. Hoe zou dat verlopen ? Storm over Borgerhout en Molenbeek ?

manta 3 juni 2011 21:05

Jaja , da's wat er van belgië overblijft ...

suqar_7loe 3 juni 2011 21:07

Wat heeft deze draad met "Verkiezingen 2010 en regeringsvorming" te maken?

Txiki 3 juni 2011 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5489683)
Voetbal gaat nu eenmaal altijd gepaard met boel.

voila

Txiki 3 juni 2011 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5489690)

ah, in 1830 was't een opera, in 2011 een voetbalmatch :-D

De schoofzak 3 juni 2011 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5489690)

Hebt gij de volgende zin in de openingspost gelezen?

Citaat:

Als sommige forummers van mening zijn dat een opstoot van populariteit van de Rode Duivels een invloed kan hebben op de politieke toestand van de regeringsvorming, van eventuele verschuivingen in politieke voorkeuren ... (afijn: het vaderland redden ..??),
ja, dan is het omgekeerde ook mogelijk.
Zo ja, hebt ge dezelfde vraag gesteld in die draad over de Rode Duivels?

respublica 3 juni 2011 21:13

Wat heeft dit met politiek en de regeringsvorming te maken? Dat er een verband is met de immigratieproblematiek, dat geef ik zeker toe.

suqar_7loe 3 juni 2011 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5489699)
Hebt gij de volgende zin in de openingspost gelezen?

Zo ja, hebt ge dezelfde vraag gesteld in die draad over de Rode Duivels?

Dat had ik inderdaad gelezen. Ik vind het zielig dat mensen hier een politiek spelletje van maken (van beide kanten), meer niet.

Voetbal gaat wel vaker gepaard met boel en amok. Dat is niet iets typisch Turks, ook niet verwonderlijk dat dit gebeurt in het verdraagzame Gent.

manta 3 juni 2011 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door respublica (Bericht 5489702)
Wat heeft dit met politiek en de regeringsvorming te maken? Dat er een verband is met de immigratieproblematiek, dat geef ik zeker toe.

Men zou ook kunnen stellen dat men voetbal moet aanklagen als een oproep tot geweld aangezien men op voorhand weet dat er rellen van komen ...
Langs de andere kant , indien er effectief mensen zijn die denken dat een matchke voetbal het einde kan zijn van een land moeten ze in dit geval al ne keer gaan nadenken hoe ze Turkije gaan bedanken voor de bewezen goals...

De schoofzak 3 juni 2011 21:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5489707)
Dat had ik inderdaad gelezen. Ik vind het zielig dat mensen hier een politiek spelletje van maken (van beide kanten), meer niet.

Voetbal gaat wel vaker gepaard met boel en amok. Dat is niet iets typisch Turks, ook niet verwonderlijk dat dit gebeurt in het verdraagzame Gent.

Niet melig gaan doen.
Politiek en macht verwerven is een vuil spelletje. Van alle garen moet het maximum gespind worden.

Of wat had jij gedacht dat "brood en spelen" echt wou zeggen ?

Denkt ge echt dat destijds in de Oostbloklanden het communisme op zich, gediend was met wereldtopprestaties van turnstertjes of andere atleten, die gedrogeerd en gedopeerd werden dat het geen naam had ?

suqar_7loe 3 juni 2011 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door respublica (Bericht 5489702)

Dan hoop ik van harte dat de Turken zullen winnen en de zatte rellende Belgen de staten opgaan. Eens zien of ge dan nog zult beginnen over 'integratie' wanneer dat er helemaal niets toe doet.

born2bewild 3 juni 2011 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5489707)
Dat is niet iets typisch Turks, .

nee, maar het helpt wel

Weyland 3 juni 2011 21:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5489717)
Dan hoop ik van harte dat de Turken zullen winnen en de zatte rellende Belgen de staten opgaan. Eens zien of ge dan nog zult beginnen over 'integratie' wanneer dat er helemaal niets toe doet.

Dikke bierbuiken met duvelsoren zullen door jouw straat paraderen en vuurwerk afsteken.

De schoofzak 3 juni 2011 21:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe (Bericht 5489717)

Jij hoopt op rellen ?
Vies ventje !!

Ik hoop op een gezellig feest en een vreedzame samenleving. Liefst in een fatsoenlijk geordende staat.

suqar_7loe 3 juni 2011 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 5489726)
Dikke bierbuiken met duvelsoren zullen door jouw straat paraderen en vuurwerk afsteken.

Dat zou me verwonderen aangezien mijn buren de voetbal niet volgen bij mijn weten. Had het een koerswedstrijd geweest dan had ik je iets geloofwaardiger gevonden.

suqar_7loe 3 juni 2011 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5489729)
Jij hoopt op rellen ?
Vies ventje !!

Ik hoop op een gezellig feest en een vreedzame samenleving. Liefst in een fatsoenlijk geordende staat.

Ik hoop niet op rellen. Ik draai de rollen gewoon even om. Schijnbaar komen enkelen klaar bij het horen dat Turken voor rellen zorgen in het verdraagzame Gent. Hopen op een vreedzame samenleving, echt? Ook met de walen?

Txiki 3 juni 2011 21:33

't is maar foetbal, he mensen... en een beetje ambras hoort daar bij.

suqar_7loe 3 juni 2011 21:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5489716)
Niet melig gaan doen.
Politiek en macht verwerven is een vuil spelletje. Van alle garen moet het maximum gespind worden.

Of wat had jij gedacht dat "brood en spelen" echt wou zeggen ?

Denkt ge echt dat destijds in de Oostbloklanden het communisme op zich, gediend was met wereldtopprestaties van turnstertjes of andere atleten, die gedrogeerd en gedopeerd werden dat het geen naam had ?

Ik doe niet melig. U maakt hier een politiek spel van. Ik vind dat gewoon heel zielig en laag bij de grond. Niet meer of minder.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be