![]() |
Zojuist op ATV.
Voorstelling van het project Atlashuis, Carnotstraat in Antwerpen: Schepen Chantal Pauwels van Groen! verklaart: dit huis zal openstaan voor al wie het Nederlands als tweede taal wil leren! Chantalleke, wat is de eerste taal in Antwerpen? In Vlaanderen? Alle burgers zijn dus gewaarschuwd. Groen! wil het Nederlands als tweede taal! (Als eerste het Arabisch?) |
Citaat:
|
Citaat:
Misschien kunnen ze daar best zo'n cursus gebruiken idd... Trouwens, dorus, het is logisch dat ze "tweede taal" zegt, want het gaat over mensen die een nieuwe taal - waarschijnlijk hun tweede taal - moeten aanleren :) Geen bullshit zoals "die wil Nederlands tot de tweede taal maken!" of "We zullen Frans moeten leren" :roll2: Maar ja... beetje nadenken mogen we van Antwerpenaars blijkbaar niet verwachten? ;) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor de Antwerpenaars zoals ik, is dat eveneens zo :) Tenandere, wanneer allochtonen Vlamingen aanspreken op het platte land, begrijpen ze nooit wat die Vlaming heeft geantwoord. Misschien moesten die ook maar eerst een verplichte inburgeringscursus volgen om Algemeen Nederlands te leren. :P |
Citaat:
[size=7]LOMPERIK !!!!!![/size] :roll: :roll: :roll: |
Citaat:
|
geen persoonlijke beledingen
|
geen persoonlijke beledingen
|
Citaat:
|
Citaat:
Het zijn dikwijls ook ordinaire koppigaards die vertikken Algemeen Nederlands te spreken als ze horen dat je geen dialect begrijpt. Waarschijnlijk ook omdat ze iemand die A.N. spreekt associeren met 'nen dikken nek'. Weer een van de duizenden typisch Vlaamse vooroordelen ontstaan uit een minderwaardigeheidscomplex dat wellicht gegroeid is toen de Franstalige Vlamingen nog de plak zwaaiden in Vlaanderen. Ik zou zeggen: bemin Uw taal. :wink: |
Citaat:
|
Citaat:
En dan ben ik nog het frans, engels, portugees, duits en spaans vergeten :) Afin, zijt tenminste content dat er nog nederlandse les wordt gegeven... Anders zouden dorpsbewoners die op tien kilometer van elkaar wonen, hier in vlaanderen elkaar niet verstaan... |
Citaat:
|
Met alle respect voor de Sinjoren maar Nederlands zou ik dat toch niet noemen. :wink:[/quote]
LUL >>>>solidarnosc Staatssecretaris |
zie hieronder :)
|
Citaat:
8O Antwerpen verdient idd , veel beter 8) |
Citaat:
kijk wie het zegt....Uw gebrabbel is voor nen algemeen beschaafde waaslander toch ook nie altij even goe te begrijpen ;) |
Citaat:
Persoonlijk onthoud ik -als echte sinjoor- toch de vrij intelligente uitspraak (de enige dus) van Anke, die ze in 2000 nav van haar overloperij van de VLD naar het Blok, op de VRT-radio deed. Het ging 'm namelijk over de vraag van een luisteraar die zich ergerde aan het Antwerpse accent van Anke VdM. Anke anticipeerde hier echter uitermate briljant op:"Aaantwaarps ? Mor daddis toch een wereldtaal ! Da verstoan ze toch overal ?!" |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be