![]() |
Navigatie-oplossing voor files drastisch in te korten...
Voor Vlaanderen wslk utopie...
Citaat:
Citaat:
Onze Navi-GPS wisselt automatisch van TMC- naar TMCpro-ontvanger; gebeurt er bvb een snelwegongeval op je uitgerekende route en ontwikkelt er zich heel snel een file dan registreren de vele ´sensoren´ (inductielussen, camera´s en andere) dat onmiddelijk, gegevens digitaal verwerkt en onmiddellijk uitgestraald (RDS-onderband/FM), verder gecodeerd zodat enkel Navi´s met TMCpro ontvangers dit onmiddelijk onvangen/verwerken en uw snelweg-route aanpassen, het kan zelfs zijn dat je de volgende afrit er direct af moet (is me een keer gebeurd). Soms kan men daardoor meerdere uren aan tijd winnen (naargelang het ongeval navenant rijstroken blokkeerd of de hulpdiensten zijn er al en blokkeren alle snelwegrijstroken) Voor Vlaanderen/Be zal het utopie blijven aangezien die hun alternatief hoofdwegennet blijven fnuiken, en verwaarloosbaar weinig aan uitbreiding doen. Cijfers van de evolutie van het hoofwegennet - per Gewest - zijn ook te vinden op Citaat:
Beter is natuurlijk het aantal rijstrookkilometers/1000 km², daar lijkt Vlaanderen (Vlaamse Ruit) wel ontwikkelingsland tov Roergebied en zeker tov Randstad Citaat:
Aja, blijkbaar wil Nederland nu zoveel mogelijk auto- en snelwegen met die techniek verbinden (en natuurlijk hun Dynamisch verkeersmanagement incl verscheidene sensoren uitbreiden) Citaat:
Of we zullen de hoofdwegalternatieven voor onze verstopte snelwegen (ook door gebeurlijk ongeval) enorm moeten uitbreiden ttz we zullen onze nog vlotte/snelle rijstrookkilometers quasi minstens "moeten" verdrievoudigen... (tov Randstad zelfs 4x ..) Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Als die idioten indertijd slimmer waren geweest en 3 autostrades dwars door belgië van oost naar west en 3 van noord naar zuid had aangelegd en dit met 50km ertussen zodat men als het ware een raster over belgië kreeg en geen enkele van die 6 autostrades rechtstreeks naar de grootsteden had laten gaan had men nu geen fileprobleem.
maar de idioten hebben alle autostrades naar de steden laten gaan en nu moet alle verkeer via een ring die dit niet kan slikken. een raster van autostrades was veel efficienter want heel veel verkeer dat via antwerpen gaat moet daar nog niet eens zijn maar zit wel op de ring vast en met een rasters had je verschillende afritten op het raster kunnen maken naar de steden toe en via de klaverbladen kon het het raster volledig sluitend maken zonder ringwegen en zonder al te gevaarlijke ringen! maar ja nu is het natuurlijk te laat in een volgebouwd belgië |
Drie?
Met het bestaande wegennet lijkt het me al voldoende om een groot kruis over Vlaanderen te maken (letterlijk dan), ver genoeg ten Oosten van Antwerpen en ver genoeg ten Noorden van Brussel.
't Zal wel wat kosten aan onteigeningen, maar 't is voor 't nut van 't algemeen. |
Citaat:
Maar ook de Noord-Zuid verbinding in Limburg bijvoorbeeld. En vergeet de vele half-afgewerkte ringen niet. Rond Lier, Turnhout, Brussel,Mechelen, ... En toen begon Agalev stemmen te winnen, en wou iedereen plots groen doen. Al wat het voor een stuk gewoon platte besparing omdat al het geld nodig was om de Société Générale recht te houden. Ondertussen zijn we als gevolg daarvan wel in een schema terecht gekomen waarbij de wegen totaal overbelast zijn. Gevolg is dat elk gemeentebestuur maatregelen begint te nemen om het verkeer uit haar gemeente te bannen, met Mortsel als triest prototype. Waarna de buurgemeente geen andere keuze overblijft dan hetzelfde te doen. Het zal dus zeker niet beter gaan in Vlaanderen in de toekomst. Vlaanderen wordt gewoon één grote zone dertig met autosnelwegen waar je overdag nooit sneller kunt dat twintig. Leve de fiets. |
Wat in Limburg gaat (Noord-Zuidverbinding tot de E314) moet elders ook kunnen: ;-)
Ttz het Noordelijk deel van die rode verticale streep door Limburg gaat voltooid geraken: ![]() Wanneer die enkele andere ontbrekende (rode) schakels, vooral iets verder tussen/langs A´ en B´ die het eerder nodig hebben ? Limburgse Noord-Zuidverbinding tot de E314: pdf met aansluitingscomplex op de E314. http://www.denoordzuid.be/images/dbi...-A0_copy_1.pdf 3D-animaties en sim. foto´s: http://www.denoordzuid.be/content.php?hmID=81 geschiedenis van de noodwendigheid: http://www.denoordzuid.be/content.php?hmID=78&smID=57 1971 De nieuwe Grote Baan is klaar. Met de aanleg van de E-314 groeit Houthalen uit tot hét verkeersknooppunt van Limburg. jaren 70 De middenstand beleeft gouden jaren en de centra aan de Grote Baan bloeien. Spoedig blijkt echter dat ook de nieuwe Grote Baan de toenemende verkeersstroom niet kan verwerken. De plannen voor een nieuwe autoweg ten oosten van de dorpskommen stuiten op massaal protest. De beruchte A-24 zou immers door waardevol natuurgebied lopen. Beetje bij beetje wordt niettemin werk gemaakt van een nieuwe Noord-Zuidverbinding. Over de Grote Baan, het eventuele sluitstuk ervan, heerst echter onenigheid. jaren 90 De toestand wordt onhoudbaar. De Grote Baan moet dagelijks haast evenveel voertuigen verwerken als de drukste Limburgse snelwegen en is daar duidelijk niet op berekend. De leefbaarheid van de centra bereikt een dieptepunt. Er is leegstand langs de Grote Baan en veel handelszaken zien hun omzet slinken. 21ste eeuw Plannen bij de vleet, maar afgezien van enkele aanpassingswerken komt er geen schot in de zaak. Een omleidingsweg? Een ondergrondse doorgang? Iedereen is het erover eens dat er dringend een oplossing moet komen, maar elk plan stuit op verzet. 2006 Het Vlaams Gewest hakt de knoop door. De Grote Baan zal in twee fasen worden heraangelegd. Vier gevaarlijke kruispunten op de Grote Baan worden veiliger gemaakt 2007 De nieuwe rotonde ter hoogte van de Peersedijk wordt naar fase 2 verplaatst De MER-studie voor fase 2 is van start gegaan Er wordt onderzocht of men op korte termijn met bijkomende maatregelen de verkeersproblemen op de Grote Baan kan aanpakken Uitvoering eerste bijkomende maatregel: de aanleg van een veilige afslagstrook aan het kruispunt Broekstraat-Eikendreef 2008 Van 7 januari tot en met 5 februari ligt het kennisgevingsdossier van de MER-studie op verschillende locaties ter inzage voor het publiek In maart werden alle suggesties besproken en in afweging genomen voor opname in het plan-MER. Op 10 juli 2008 werd het definitieve rapport ingediend bij de dienst MER en na een aantal aanvullingen volgde de goedkeuring door de dienst-MER einde september ‘08 De Vlaamse regering kiest voor het omleidingtracé op 3 oktober 2008. 2010 Op 5 februari keurt de Vlaamse overheid het GRUP voorlopig goed. Het openbaar onderzoek loopt van 15 maart tot en met 13 mei. De kennisgeving van het project-MER loopt van 13 september tot 24 oktober. Op 17 december startte de Vlaamse overheid de onderhandelingen met 5 consortia van kandidaat-aannemers voor de aanleg van de Noord-Zuid omleidingsweg 2011 Het GRUP voor de Noord-Zuidverbinding wordt op 21 januari principieel vastgesteld door de Vlaamse overheid. Dit (A24/N74) ligt er al, en het bord verwijst naar Hasselt en E314...: ![]() Nog meer geschiedenis : (maar de de Limburgse 'Noord-zuid' geraakt toch af tot de E314) Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als je alles laat samen komen op 1 plaats (dus enkel wegen wilt hebben die ergens naar toe leiden) dan vraag je gewoonweg om problemen. met een raster vormig autostrade net zou al het verkeer niet naar die 2 grote ringen in België geleid zijn met als gevolg een stilstaande soep terwijl 70% doorgaand verkeer is wat wil zeggen dat het niet in Antwerpen of Brussel effectief moet zijn maar er wel door moet om België te doorkruisen. met een raster zou je dit niet hebben waar je B of A via een paar afritten toegankelijk maakt en waardoor er enkel lokaal of werk verkeer naar daar rijd. ik heb evenwel niet gezegd dat een autostrade van dit raster op 50km van antwerpen had moeten liggen maar gewoonweg niet pal naar antwerpen |
Citaat:
|
Citaat:
Een vlotte "snelwegverbinding" noemen ze zoiets. Autowegen en R-wegen hebben meestal ook op- en afritten. Een snelle verbindingsweg (Lus/Bretelle) tussen autosnelweg en stad komt meestal uit op een brede ringweg (R-weg) of andere brede N-weg (2+2) Citaat:
(R)R0 - Brussel (enkel het gedeelte tussen Argenteuil en Leonard is geen autosnelweg) R1 - Antwerpen R2 - Antwerpen R3 - Charleroi R4 - Gent (deels autosnelweg) R5 - Bergen R5a - Havré R8 - Kortrijk (deels autosnelweg) R9 - Charleroi De meeste ringwegen zijn gewone nationale wegen; zie daarvoor het artikel * Lijst van Belgische ringwegen. * * http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v...sche_ringwegen * hele bijbel: De meeste steden in België hebben een ringweg, maar vaak loopt die slechts gedeeltelijk rond de stad. De R23 rond Leuven, de R30 in Brugge, de R40 in Gent, de R71 rond Hasselt of de R0 rond Brussel zijn bijvoorbeeld wél compleet. Ook de R1 rond Antwerpen zou, dankzij de Oosterweelverbinding, tegen 2015 moeten vervolledigd zijn. De meeste belangrijke ringwegen dragen een R-nummer. De weg zelf kan een autosnelweg, autoweg of gewestweg zijn. In het algemeen geldt voor de ringwegen het volgende, tenzij het om grote ringwegen gaat: ringwegen in Antwerpen beginnen met N1 of R1, ringwegen in Brabant beginnen met N2 of R2, ringwegen in West-Vlaanderen beginnen met N3 of R3, ringwegen in Oost-Vlaanderen beginnen met N4 of R4, ringwegen in Henegouwen beginnen met N5 of R5, ringwegen in Luik beginnen met N6 of R6, ringwegen in Limburg beginnen met N7 of R7, ringwegen in Luxemburg beginnen met N8 of R8, ringwegen in Namen beginnen met N9 of R9 Sommige Belgische ringwegen zijn ook expreswegen, zie Lijst van Belgische expreswegen : http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_v...he_expreswegen http://de.wikipedia.org/wiki/Autobahnzubringer http://en.wikipedia.org/wiki/Spur_route http://it.wikipedia.org/wiki/Raccordo_autostradale voldoende ? ;-) |
Citaat:
Ik had beter gezwegen. Dit absorberen kost me 2 weekends. ;-) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be