![]() |
"Walen leven boven hun stand dankzij vrijgevige Vlamingen"
Voka-voorzitter Luc De Bruyckere heeft de Waalse werkgevers vandaag opgeroepen uit hun schelp te kruipen en te pleiten voor een verregaande hervorming van Wallonië. Wallonië leeft op dit moment dankzij de vrijgevigheid van Vlaanderen boven zijn stand, verklaarde hij in Namen in de Cercle de Wallonie.
Hier de volledige tekst. Hop, hop, hop, het zit er weeral op ! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
U bent er eenstemeer in geslaagd een Walen-afkak-draad op te starten. |
Citaat:
|
Citaat:
Alleen, jij interpreteert dat als een 'afkakdraad'. Ik niet. Ik lees de -bij de Walen kwetsende- waarheid. Want dat doet waarheid : kwetsen, als je ze niet onder ogen wil zien. |
Citaat:
|
Citaat:
in plaats van daar constructief op te reageren (de kritiek is namelijk terecht) wordt het gewoon ontkend en gaat men door met 'België redden' heel slim. ga zo door. (het komt nooit meer goed) |
Citaat:
|
Citaat:
Ik haal alleen een artikel aan dat de vinger weeral maar eens op de Waalse wonde legt. Het heeft dan ook geen zin om mij iets daarover te verwijten. Je zou beter je mede-Walen deze -overigens terechte- kritiek mee helpen te verwerken door er positief op te reageren. Zo kan jij je geliefde Belgenland toch nog mee helpen redden. Want schelden helpt niet. Er aan werken wel. Maar is dat niet ook iets typisch Waals ? In een franse koleire schieten, veel palaberen, maar er niks aan doen. Zo herkenbaar in het zuiden des lands, niet ? |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ze wensen enkel geld |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:36. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be