Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   sovjet gay icoon (https://forum.politics.be/showthread.php?t=156395)

tomm 12 juni 2011 00:44

sovjet gay icoon

Altijd wordt beweerd dat de Sovjet Unie onverdraagzaam was ten aanzien van seksuele minderheden...

Ik geef toe dat de Russische vrouwelijke
Citaat:

de indruk kunnen geven dat Russische mannen voldaan zijn, maar toch zijn er homo's en bi's, en dat was ook in de sovjet tijd zo. Ze worden gerust gelaten zolang ze niemand lastig vallen.

http://www.youtube.com/watch?v=JlwdS...eature=related

(tussen haakjes de zanger is gelukkig getrouwd met kinderen, maar toch was hij een gay icoon in de sovjet tijd...)

Savatage 12 juni 2011 00:56

Rusland is momenteel één van de meest anti-gay laden ter wereld, m.u.v. de islamitische republieken. Ik zie niet in wat dit clipje daaraan verandert.

tomm 12 juni 2011 01:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Savatage (Bericht 5503566)
Rusland is momenteel één van de meest anti-gay laden ter wereld, m.u.v. de islamitische republieken. Ik zie niet in wat dit clipje daaraan verandert.

Je bent dus nog nooit in Rusland geweest. mijn andersgeaarde vriend is met mij naar Rusland gereisd onlangs en heeft zich ZEEr goed geamuseerd. Maar je moet niet al te opzichtig worden, en dat geldt voor hetero's net zo. als russen een westerling zien die in russische aan hun arm hebben en ze denken dat het om geld draait komt het niet goed, het is een trots volk. Rusland is Thailand niet.

Johan Bollen 12 juni 2011 01:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 5503572)
Maar je moet niet al te opzichtig worden, en dat geldt voor hetero's net zo. als russen een westerling zien die in russische aan hun arm hebben en ze denken dat het om geld draait komt het niet goed, het is een trots volk. Rusland is Thailand niet.

Heb je het nu over prostitutie? Lijkt me dat het iets onverdraagzaams heeft naar buitenlanders dat russisch volk, hoe je dat daar verteld.

En de rechten van die vrouw. Wordt daar geen rekening mee gehouden?

Weyland 12 juni 2011 01:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 5503559)
Altijd wordt beweerd dat de Sovjet Unie onverdraagzaam was ten aanzien van seksuele minderheden...

Ik geef toe dat de Russische vrouwelijke de indruk kunnen geven dat Russische mannen voldaan zijn, maar toch zijn er homo's en bi's, en dat was ook in de sovjet tijd zo. Ze worden gerust gelaten zolang ze niemand lastig vallen.

http://www.youtube.com/watch?v=JlwdS...eature=related

(tussen haakjes de zanger is gelukkig getrouwd met kinderen, maar toch was hij een gay icoon in de sovjet tijd...)

Zonder te klikken wast is dat het Laskoviy May was. Hahaha. Je hoort die nog steeds gespeeld worden vandaag. Wij Westerlingen begrijpen dat nogal moeilijk, maar voor ex-Sovjetburgers is het nostalgie.

tomm 12 juni 2011 01:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5503576)
Heb je het nu over prostitutie? Lijkt me dat het iets onverdraagzaams heeft naar buitenlanders dat russisch volk, hoe je dat daar verteld.

De Russische cultuur is niet vrouw-onvriendelijk. prostitutie bestaat natuurlijk, maar Russen willen dat liefst zo discreet mogelijk, ze willen vooral niet zien dat buitenlanders met hun $ Russische vrouwen aan de haak slaan.

Weyland 12 juni 2011 01:21

In Rusland zijn er gewoon minder homo's. In de Sovjetunie trouwden alle mannen zelfs.

OMON-agenten slaan homoparade uit elkaar, naar aanleiding van het Eurovisie brolfestival, ook bekend als de 'Nacht der Wansmaak' (OMOH in het Cyrillisch *proest*).

Johan Bollen 12 juni 2011 01:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 5503580)
De Russische cultuur is niet vrouw-onvriendelijk. prostitutie bestaat natuurlijk, maar Russen willen dat liefst zo discreet mogelijk, ze willen vooral niet zien dat buitenlanders met hun $ Russische vrouwen aan de haak slaan.

Dus niet te veel geld meenemen als je naar Rusland gaat.;-)

Het land intrigeert me wel. Maar ik ken er niets van.

Iemand ze me ooit dat ik met mijn kunst niet te veel verwachtingen moet koesteren in Vlaanderen of de VS, maar eerder in Scandinavië, Duitsland of Rusland. Kwestie van 'diepzinnigheid'. Dat is me steeds bijgebleven.

tomm 12 juni 2011 01:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 5503578)
Zonder te klikken wast is dat het Laskoviy May was. Hahaha. Je hoort die nog steeds gespeeld worden vandaag. Wij Westerlingen begrijpen dat nogal moeilijk, maar voor ex-Sovjetburgers is het nostalgie.

inderdaad. anderzijds moet je ook toegeven dat die muziek nog steeds een inspiratie vormt voor veel mensen.

Weyland 12 juni 2011 01:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 5503586)
gavarite paruski?

Spreek het niet, maar ik ken Laskoviy May wel via een Russische kennis van me. Blijkt dat Yuri Shatunov (de zanger) vandaag terug actief is.

tomm 12 juni 2011 01:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 5503584)
In Rusland zijn er gewoon minder homo's. In de Sovjetunie trouwden alle mannen zelfs.

OMON-agenten slaan homoparade uit elkaar, naar aanleiding van het Eurovisie brolfestival, ook bekend als de 'Nacht der Wansmaak' (OMOH in het Cyrillisch *proest*).

Ik ken homo's in het westen zij willen die die aanacht niet.

tomm 12 juni 2011 01:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 5503589)
Spreek het niet, maar ik ken Laskoviy May wel via een Russische kennis van me. Blijkt dat Yuri Shatunov (de zanger) vandaag terug actief is.

hij is altijd actief geweest

Weyland 12 juni 2011 01:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 5503591)
Ik ken homo's in het westen zij willen die die aanacht niet.

Klopt. De Gayparade is een decadent festijn dat maar slechts een miniem percentage van de homowereld vertegenwoordigt. In Amsterdam was er onlangs trouwens een 'slettenparade'. Zulke zijn evenementen waarvan ook ik liever ver weg blijf. :)

Nu vind ik wel dat ze het recht hebben om decadent te wezen, maar het blijft getuigen van een slechte smaak naar mijn mening.

Johan Bollen 12 juni 2011 01:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Weyland (Bericht 5503593)

Dat is een 'sluttenparade'. Ik zie daar meer Engels dan Nederlands. Is dat nog steeds 'in'?:roll:

Weyland 12 juni 2011 01:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5503597)
Dat is een 'sluttenparade'. Ik zie daar meer Engels dan Nederlands. Is dat nog steeds 'in'?:roll:

Het is en blijft Amsterdam. Nu ja, je ziet ook Nederlandse spandoeken, dus zo erg is het niet. Bovendien is het (volgens mijn bescheiden mening) in Vlaanderen erger gesteld dan in Nederland (het gehele land) met de Anglomanie, zeker wat de jongere bevolking betreft.
De slettenparade is uiteraard onopgemerkt voorbij gepasseerd. De verhoopte internationale aandacht bleef uit, en daar kan ik niet rouwig om zijn. ;)

tomm 12 juni 2011 11:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5503576)

Klopt, Russen zijn niet echt verdraagzaam, ze hebben een beetje een inferioriteitscomplex, als ze ook maar denken dat ze tekortgedaan worden, of dat je met hen lacht, komt er geweld aan te pas. Anderzijds zijn het de meest gastvrije en lieve mensen die je kunt voorstellen, maar niet met hun eer spelen, en ze ook niet bedriegen. "Russische maffia" is niet gevaarlijk, zolang je je afspraken nakomt.

tomm 12 juni 2011 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5503585)
Dus niet te veel geld meenemen als je naar Rusland gaat.;-)

Het land intrigeert me wel. Maar ik ken er niets van.

Iemand ze me ooit dat ik met mijn kunst niet te veel verwachtingen moet koesteren in Vlaanderen of de VS, maar eerder in Scandinavië, Duitsland of Rusland. Kwestie van 'diepzinnigheid'. Dat is me steeds bijgebleven.

In feite kun je Russen wel ergens met latino's vergelijken. Ze houden van het leven, van drinken en ze zijn niet "fake" zoals westerlingen. Het is ook een cultuur die half-westers, en half niet-westers is zoals de latijns-Amerikaanse.
Ze zijn wel minder open op het eerste zicht, eerst moet het ijs gebroken worden, dan zijn het de meest warme mensen die je je kunt voorstellen.
Zeer intelligent en kunstzinnig ook over het algemeen, dat klopt, maar wel "boertig" in de omgang. Ze zeggen steeds ongezouten hun mening, ook als het confronterend is, ze zijn niet zo aan "geciviliseerde" omgangsvormen en kunnen niet goed overweg met de duizend en een ongeschreven regeltjes in het Westen.

Russische muziek die "de geest" van Rusland weergeeft:(Russen vinden die zij een "ziel" (dusha) hebben en westerlingen niet, moeilijk te omschrijven...)

http://www.youtube.com/watch?v=Pb0zTPa5taw
http://www.youtube.com/watch?v=qRKKB...eature=related
http://www.youtube.com/watch?v=kbnxAbRDPYw

Johan Bollen 12 juni 2011 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 5503908)
In feite kun je Russen wel ergens met latino's vergelijken. Ze houden van het leven, van drinken en ze zijn niet "fake" zoals westerlingen. Het is ook een cultuur die half-westers, en half niet-westers is zoals de latijns-Amerikaanse.
Ze zijn wel minder open op het eerste zicht, eerst moet het ijs gebroken worden, dan zijn het de meest warme mensen die je je kunt voorstellen.

Geslotener dan de Aymara? 'T is daar dat ik tussen leef. Als een taxichaufeur met me begint te praten weet ik direct dat hij oorspronkelijk niet van La Paz is. In de rest van Latijns Amerika is het raar als een Taxichaufeur niét met je begint te praten. Uiteindelijk ben ik door die Aymara wel uitgenodigd geweest om 'compadre' te worden en dan ben je plots bijna familie. Het is zo dat het systeem werkt hier.

Ik zag vorige week nog een Russische (denk ik toch) film: 'Het concert' van Radu Mihaileanu. Een goede combinatie van tragiek en humor die de draak steekt met het sovjetverleden.

Nu, ik hoor wel dat Russische toeristen zich nogal eens onbeschoft kunnen gedragen...een houding van de nieuwe rijken die het leuk vinden te kunnen tonen hoe verkwistend dat ze kunnen zijn, en het leuk vinden personeel rond te commanderen. Samen met de Israëliërs zijn het volgens sommigen uit de sector de toeristen die het meeste uit de hoogte doen. Herken je dat enigszins?

freelancer 12 juni 2011 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tomm (Bericht 5503901)
Klopt, Russen zijn niet echt verdraagzaam, ze hebben een beetje een inferioriteitscomplex, als ze ook maar denken dat ze tekortgedaan worden, of dat je met hen lacht, komt er geweld aan te pas. Anderzijds zijn het de meest gastvrije en lieve mensen die je kunt voorstellen, maar niet met hun eer spelen, en ze ook niet bedriegen. "Russische maffia" is niet gevaarlijk, zolang je je afspraken nakomt.

< "Russische maffia" is niet gevaarlijk, zolang je je afspraken nakomt.>:lol:

born2bewild 12 juni 2011 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5504176)
< "Russische maffia" is niet gevaarlijk, zolang je je afspraken nakomt.>:lol:

het ventje bedoelt niet zo gevaaarrrrrrlijk als de Wever.
:lol::lol:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be