Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   De Grote Noord-Koreadraad. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=156422)

Pelgrim 12 juni 2011 20:21

De Grote Noord-Koreadraad.

Blijkbaar hebben nogal wat mensen op dit forum een ongezonde obsessie voor Noord-Korea. Wat dat land met de Belgische of Europese politiek te maken heeft zou ik echt niet kunnen zeggen eigenlijk, maar het is blijkbaar toch een referentiepunt.

Dus, voor alle mensen die 's nachts nachtmerries hebben over Kim Jung Il,
spill your guts. 8-)

Bokkenreyder 12 juni 2011 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5504742)
Blijkbaar hebben nogal wat mensen op dit forum een ongezonde obsessie voor Noord-Korea. Wat dat land met de Belgische of Europese politiek te maken heeft zou ik echt niet kunnen zeggen eigenlijk, maar het is blijkbaar toch een referentiepunt.

spill your guts. 8-)

Zoals jij het voorstelt, hoort deze draad thuis in de sectie 'Buitenland' en niet in die van 'Verkiezingen 2010 en regeringsvorming'. Sorry. Gelieve te verplaatsen.

fonne 12 juni 2011 20:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5504742)

spill your guts. 8-)

Artikel 1 van de partijstatuten van de PS zegt het nochtans: we moeten de macht veroveren ten einde een dictatuur van het proletariaat te vestigen naar het voorbeeld van Noord-Korea.
Met Kim Jung Elio als absolute alleenheerser. Als we die man laten doen eten we binnenkort allemaal gras zoals ze dat vandaag in Noord-Korea doen.

Pelgrim 12 juni 2011 20:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5504747)
Zoals jij het voorstelt, hoort deze draad thuis in de sectie 'Buitenland' en niet in die van 'Verkiezingen 2010 en regeringsvorming'. Sorry. Gelieve te verplaatsen.

Het is blijkbaar wel degelijk een binnenlands thema want Noord-Korea wordt om de haverklap aangehaald in binnenlandse discussies.

Pelgrim 12 juni 2011 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fonne (Bericht 5504748)
Artikel 1 van de partijstatuten van de PS zegt het nochtans: we moeten de macht veroveren ten einde een dictatuur van het proletariaat te vestigen naar het voorbeeld van Noord-Korea.
Met Kim Jung Elio als absolute alleenheerser. Als we die man laten doen eten we binnenkort allemaal gras zoals ze dat vandaag in Noord-Korea doen.

Ah, ik wist niet dat de arbeidersklasse de baas is in Noord-Korea.
Ik wist ook niet dat er in de partijstatuten van de PS enige verwijzing is naar Kim Jung Elio.

Pericles 12 juni 2011 20:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5504775)
Het is blijkbaar wel degelijk een binnenlands thema want Noord-Korea wordt om de haverklap aangehaald in binnenlandse discussies.

Dat komt omdat Kim en Elio zo sterk op elkaar lijken , ik verwar die twee voortdurend. :-D

De schoofzak 12 juni 2011 20:52

Misschien kunnen we Wallonië met PS en heel den boel verkopen aan Noord-Korea.

Maar zelfs dan nog, blijft het buitenland.

De schoofzak 12 juni 2011 20:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 5504785)
Dat komt omdat Kim en Elio zo sterk op elkaar lijken , ik verwar die twee voortdurend. :-D

Nu stel je me erg teleur: het zijn de Kim en Onkeldinckes die op malkaar lijken.

Salvadorii 12 juni 2011 20:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 5504785)

Di Rupo is diegene dat zijn bevolking aan 't verpauperen is...
Kim is diegene dat daarmee al klaar is...

Pericles 12 juni 2011 20:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 5504790)

Voila, zie je wel dat ze sterk op elkaar lijken. 8-)

Svennies 12 juni 2011 20:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii (Bericht 5504790)

Die is raak...

Goede vooruitzichten voor het zuiden dus...

Bokkenreyder 12 juni 2011 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5504775)

Dan hoort de draad thuis in 'Binnenland'. Heeft niets met de verkiezingen te maken.

Pelgrim 12 juni 2011 21:17

Ook in verkiezingsdiscussies wordt Noord Korea regelmatig aangehaald.

Bokkenreyder 12 juni 2011 21:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5504789)
Nu stel je me erg teleur: het zijn de Kim en Onkeldinckes die op malkaar lijken.

Is Kim ook die met zijn middelvinger? :-D

Pelgrim 12 juni 2011 21:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5504847)

8-)

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5504713)
Het eerste gedeelte klopt. Bij je laatste zin deze opmerking: denk je dat Noord-Korea ons ter hulp zal komen om uit de financiële malaise te geraken waarin de traditio's ons hebben gestort?

subforum: Verkiezingen 2010 en regeringsvorming. :silly:

Bokkenreyder 12 juni 2011 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5504847)

Er wordt ook constant over Lolo haar middelvinger gesproken, maar daarom is een draad "Waarom is de middelvinger van Onkckeldinges niet het gespreksonderwerp nummer 1 in het federaal parlement?" niet aan te bevelen in "Verkiezingen 2010 en regeringsvorming' (ook niet in 'Binneland' trouwens, misschien wel bij 'Bizar' of 'Extraterrestrial' of zoiets).:lol:

Frans Oghtendlicht 12 juni 2011 21:47

Noord-Korea is eigenlijk gewoon een staat zoals alle andere, alleen wa harder en repressiever. Vloms-nationalisten zouden er waarschijnlijk nog graag een voorbeeld aan nemen ook. 't is toch echt belachelijk dat staatsfetisjisten andere staatsfetisjisten beschuldigen een staat te willen.

Weg met de Staat, allemaal.

Bokkenreyder 12 juni 2011 21:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door White Raven (Bericht 5504917)
Noord-Korea is eigenlijk gewoon een staat zoals alle andere, alleen wa harder en repressiever. Vloms-nationalisten zouden er waarschijnlijk nog graag een voorbeeld aan nemen ook. 't is toch echt belachelijk dat staatsfetisjisten andere staatsfetisjisten beschuldigen een staat te willen.

Terug flower power? :-D

respublica 12 juni 2011 21:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door White Raven (Bericht 5504917)

Ik ben geen staatsfetisjist. Staten zijn artificiële constructies die voor een bepaalde tijd hun nut kunnen bewijzen aan de burgers die er in wonen, mits ze democratisch en efficiënt genoeg zijn. De grootste staatsfetisjisten zijn de belgicisten, die uitgaan van het principe "Staat wordt Volk." De inwoners van België moeten zich aanpassen aan de staatsstructuur die hen wordt opgelegd (denk bijvoorbeeld aan de federale kieskring, die een Belgische democratische gemeenschap moet creëren). Wij volksnationalisten gaan uit van het principe "Volk wordt staat." De staatsstructuur moet zich aanpassen aan de veranderingen in de maatschappij.

van Maerlant 12 juni 2011 22:14

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be