Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   16 juni 2011: nva zal niet plooien! Is dat duidelijk? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=156523)

De schoofzak 16 juni 2011 06:47

16 juni 2011: nva zal niet plooien! Is dat duidelijk?

Ik vind dat zelf niet uit hé, 't staat in de gazet:
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110616_005

titel: 'N-VA is niet van plan te plooien'

Punt van discussie: Kan het duidelijker ?

teneur van het artikel:

Citaat:

....

"Een copernicaanse hervorming van het migratiebeleid en het sociaal-economisch beleid is en blijft noodzakelijk. Dit hebben we altijd verkondigd en zijn we verschuldigd aan de kiezer."
Citaat:

Of na 1 jaar en 2 dagen de wil om een regering te vormen nog aanwezig is? "Met die vraag word ik dagelijks geconfronteerd. Ja, de wil is er zeker nog, maar ik merk ook de toenemende polarisering bij de bevolking. Het wantrouwen van de burger groeit, de wil wordt in vraag gesteld en er wordt in de media gefantaseerd over verborgen agenda’s."
Citaat:

De Wever had het ook over eventuele nieuwe verkiezingen. "We onderhandelen op dit moment met mensen die nog enigszins tevreden zijn met de huidige situatie. En dat is enorm moeilijk. Ik ben absoluut niet tevreden met de terugkeer van deze ’goed nieuws-show’. Steeds meer en meer hoor ik dat we goed bezig zijn, dat onze cijfers goed zijn in verhouding met de rest van Europa. Dit positivisme stoort me. Als dit blijft duren sluit ik nieuwe verkiezingen zeker niet uit, want de N-VA zal blijven volharden", aldus De Wever.

-=EXCALIBUR=- 16 juni 2011 07:29

Is er wel iemand die echt een regering wil vormen? Want de volgende regering zal hard moeten optreden ( besparingen en extra belastingen ) om uit de schulden te komen. Een taak waar helemaal geen eer mee te rapen valt en waarop men afgerekend wordt bij de volgende verkiezingen.

giserke 16 juni 2011 08:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- (Bericht 5510624)
Is er wel iemand die echt een regering wil vormen? Want de volgende regering zal hard moeten optreden ( besparingen en extra belastingen ) om uit de schulden te komen. Een taak waar helemaal geen eer mee te rapen valt en waarop men afgerekend wordt bij de volgende verkiezingen.

Alleen leugenaars worden afgerekend bij verkiezingen.
Als je besparingen correct uitvoerd, en de mensen de waarheid verteld hoef je electoraal geen vrees te hebben.

-=EXCALIBUR=- 16 juni 2011 08:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5510651)
Alleen leugenaars worden afgerekend bij verkiezingen.
Als je besparingen correct uitvoerd, en de mensen de waarheid verteld hoef je electoraal geen vrees te hebben.

Vergeet dat maar. Kijk maar naar de populariteit van Leterme. :roll:

De enige redenen die ze afdreunen als een mantra zijn "het is niet meer betaalbaar", "vergrijzing" en "het moet van Europa". Andere redenen hebben ze blijkbaar niet.

born2bewild 16 juni 2011 08:31

leterme is alleen popukair bij francofonen..die houden van leugenaars en bedriegers
kijk naar eyskens,martens,verhofstadt

Vrijheideerst 16 juni 2011 09:05

Men durft hier geen ingrijpende maatregelen nemen omdat de bonden er steeds een stokje voor steken. Zelfs de index nog maar onderzoeken is er al te veel aan.

En dan maar zagen dat alle bedrijven hier wegtrekken en we afglijden naar Griekse toestanden (ok das extreem, maar toch).

Fieseler 16 juni 2011 09:45

[quote]
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 5510706)
Men durft hier geen ingrijpende maatregelen nemen omdat de bonden er steeds een stokje voor steken. Zelfs de index nog maar onderzoeken is er al te veel aan.

yep...

Citaat:

En dan maar zagen dat alle bedrijven hier wegtrekken en we afglijden naar Griekse toestanden (ok das extreem, maar toch).
Veel minder extreem dan u wel zou denken.
U weet dat Griekenland gelogen heeft over zijn economische huishouding...welnu: van Guyke de leugenaar is ook bekend dat hij de ganse schuld van de NMBS heeft achtergehouden om zijn rekening te laten kloppen (en dan heb ik het geeneens over zijn sell and lease back truukjes).

Xenophon 16 juni 2011 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 5510706)

Dat is helemaal niet extreem, dat is de toekomst. Belgie moet blijven bestaan zoals het nu bestaat, dat is de boodschap van de vakbonden en andere Belgiscistische machtsgroepen.

Er zal niet worden bespaard buiten wat gepruts in de marge, er komt geen staatshervorming, BHV wordt niet gesplitst en er komt geen federale regering meer met een Vlaamse meerderheid.

Griekenland is onze toekomst. De Vlaming is gewoon niet slimmer en hij verdient wat komt.

-=EXCALIBUR=- 16 juni 2011 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5510778)
Griekenland is onze toekomst.

Niet alleen onze toekomst maar van de gehele EU. Het is gewoon wachten op de trigger die alles in de afgrond duwt.

tschoon verdiep 16 juni 2011 10:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- (Bericht 5510801)
Niet alleen onze toekomst maar van de gehele EU. Het is gewoon wachten op de trigger die alles in de afgrond duwt.

De trigger zal zijn wanneer duitsland het beu is de geldkoe van europa te zijn,
als zij eruit stappen is het gedaan met de eu

speurneus 16 juni 2011 10:36

Citaat:

Dat is uiteraard het grote probleem. Welke regering er ook komt, door de drakonische besparingsmaatregelen die er moeten genomen worden zal ze sowieso door de kiezer worden afgestraft.
In die optiek begrijp ik echt niet waarom de SP zo gebrand is om in deze regering te zetelen.

speurneus 16 juni 2011 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door tschoon verdiep (Bericht 5510831)
De trigger zal zijn wanneer duitsland het beu is de geldkoe van europa te zijn,
als zij eruit stappen is het gedaan met de eu

Duitsland is het grootste EU land, maar per capita betalen zij minder dan dan wij. Anderzijds zie ik Duitsland nog niet zo vlug uit de unie stappen. Dat zou hun bedrijven en zeker hun banken veel te zwaar treffen.

EddyBal 16 juni 2011 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door speurneus (Bericht 5510898)
Duitsland is het grootste EU land, maar per capita betalen zij minder dan dan wij. Anderzijds zie ik Duitsland nog niet zo vlug uit de unie stappen. Dat zou hun bedrijven en zeker hun banken veel te zwaar treffen.

Rekening gehouden met wat er terugkomt aan steun en subsidies? De winst(?) als hoofdstad van Europa?
Aai dount tink sow

spherelike 16 juni 2011 14:13

het VB heeft ook nooit geplooid

en waar dat uiteindelijk uitkomt is ook duidelijk

hollande 16 juni 2011 14:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5510607)
'N-VA is niet van plan te plooien'

niet plooien, kraken wel.....

freelancer 16 juni 2011 15:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sarkozy (Bericht 5511179)

Waalse nootjes? :-D

respublica 16 juni 2011 15:28

Citaat:

Klopt, NIEMAND staat te springen om in een regering te stappen, en als er geen regering komt verwijst PS naar N-VA en N-VA naar PS. We zitten in een vicieuze cirkel, is mijn indruk.

De schoofzak 16 juni 2011 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door sarkozy (Bericht 5511179)

Onze 'kas' (met de centjes in) wordt al 180 jaar gekraakt ...

BWarrior 16 juni 2011 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild (Bericht 5510667)
leterme is alleen popukair bij francofonen..die houden van leugenaars en bedriegers
kijk naar eyskens,martens,verhofstadt

De verkiezingen in 2007 wezen uit dat er minstens 800.000 francofonen in Vlaanderen leven.

respublica 16 juni 2011 18:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior (Bericht 5511641)
De verkiezingen in 2007 wezen uit dat er minstens 800.000 francofonen in Vlaanderen leven.

Het is toch opvallend dat Leterme NU zo populair is in Wallonië. Je weet wel, Leterme, de man die ooit nog door Onkelinx 'un homme dangereux' en diep in het hart 'un vrai séparatiste' genoemd werd. Dat kon enkel gebeuren omdat Leterme plat op de buik is gegaan voor de Franstaligen. Kartel gesplitst, geen staatshervorming, soepel asiel & migratiebeleid, regering met Vlaamse minderheid, CD&V heeft het allemaal laten gebeuren.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be