Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Welk lied is dit en wie zingt het? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=156687)

poekieJ 18 juni 2011 21:33

Welk lied is dit en wie zingt het?

4 Bijlage(n)
Klaarblijkelijk bestaat er op youtube een functie waarbij je van vele filmpjes statistieken kunt bekijken. O.a. in welke landen deze het meest worden bekeken.

Best wel grappig en ook wel interessant. Daarom maak ik er een spelletje van.
Ik stel voor dat wie er eentje raadt een volgende mag plaatsen (liefst alleen liedjesvideo's, een clipje van uw kat die een vlieg vangt is niet te achterhalen).

Ik zal, om te beginnen en voor de gemakkelijkheid, beginnen met vier ineens. Wie raadt ze?

edit: Er stond er eentje dubbel, dit is aangepast.

Eberhard Leclerc 18 juni 2011 21:49

ad 1) Waarschijnlijk een Amerikaanse productie van een global brand , daar deze vaak in Duitsland geblokt worden.

ad 2) Ik vermoed dat dit juist niet Pools is daar het VK waar veel Polen wonen daarvoor te licht gekleurd is. Dance act?

ad 3) zie 1. Bieber? Eminem? Rihanna?

ad 4) Moet bijna een (recente) Duitstalige productie zijn. Kennelijk ook succes in Mexico en Rusland. Hmmm.

poekieJ 18 juni 2011 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 5515152)
ad 1) Waarschijnlijk een Amerikaanse productie van een global brand , daar deze vaak in Duitsland geblokt worden.

ad 2) Ik vermoed dat dit juist niet Pools is daar het VK waar veel Polen wonen daarvoor te licht gekleurd is. Dance act?

ad 3) zie 1. Bieber? Eminem? Rihanna?

ad 4) Moet bijna een (recente) Duitstalige productie zijn. Kennelijk ook succes in Mexico en Rusland. Hmmm.

Oow, is dat de reden waarom Duitsland zo licht gekleurd is. Ik stelde me er al vragen bij.:-P Kan men daar deze videoclips in het geheel niet bekijken?

Je gok zit alleszins wel in de juiste richting. Net als je tweede, die is niet Pools.

De derde had ik per ongeluk dubbel gepost, die is vervangen door de huidige vierde.

De rest mag ook mee raden hoor.:-D

Vigilante VL 19 juni 2011 00:49

2) Kate Ryan?
3) Rammstein?

Txiki 19 juni 2011 09:25

Hoe begint ge daar nu aan? 8O

poekieJ 19 juni 2011 13:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Txiki (Bericht 5515548)
Hoe begint ge daar nu aan? 8O

Afwegingen maken, een ruime muziekkennis hebben en weten in welke landen welke muzieksmaak heerst.

Vigilante heeft dat bv. al goed gedaan (Eberhard ook trouwens, maar die had er nog geen juist).
Het tweede is idd een nummer van Kate Ryan (ze is erg populair in Polen en in iets mindere mate in Tsjechië, Spanje en Frankrijk) en het derde is Rammstein. Als je nu nog kan raden welke nummers het zijn.:-D

Citaat:

somewhere over the rainbow
Is er niet bij. Maar gelieve wel aan te geven welke afbeelding er bij welk lied hoort.

kiko 19 juni 2011 13:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 5516103)
Afwegingen maken, een ruime muziekkennis hebben en weten in welke landen welke muzieksmaak heerst.

Er hopeloos naar slaan bedoel je. Er is niemand die de hitlijsten wereldwijd volgt en alle landen hebben uiteenlopende muziekstijlen.

Bovenbuur 19 juni 2011 13:59

Die derde zal wel 99 luftballons zijn, Rammstein zou waarschijnlijk meer verspreid geluisterd worden, en een niet Duitstalig nummer ook.

EDIT: Niet goed gelezen. Dus wel Rammstein. Du hast?

Die laatste lijkt wel iets Franstaligs. Al zou ik niet direct weten wat. Liberté zal het wel niet zijn.

Lijfstraffen De Man 19 juni 2011 14:45

Twee is Kate Ryan , Ella elle l'a

Lijfstraffen De Man 19 juni 2011 15:09

En drie is Rammstein, Mein Herz Brennt [Live]

We slaan er maar naar eh, maar in slaan zijn we goed bij Lijfstraffen De Man !! :x

Lijfstraffen De Man 19 juni 2011 15:27

En voor het eerste sla ik naar Justin Bieber ( Baby ft. Ludacris )

Txiki 19 juni 2011 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 5516103)

Daar begin ik niet aan.

poekieJ 19 juni 2011 17:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Lijfstraffen De Man (Bericht 5516254)
En drie is Rammstein, Mein Herz Brennt [Live]

We slaan er maar naar eh, maar in slaan zijn we goed bij Lijfstraffen De Man !! :x

Zit je hier te cheaten ofzo? Dat is niet fair.:grab:

Allee, post jij er dan maar enkele, kunnen wij raden.

(De vierde is overigens nog niet gevonden.)

bgf324 20 juni 2011 17:15

Hoe bekijk je zulke statistiekjes?

bgf324 20 juni 2011 17:21

http://www.youtube.com/watch?v=mNtxCB9vI9U

Bestaat er geen eenvoudigere manier?

Eberhard Leclerc 20 juni 2011 18:18

Een patroon dat we zelden zien. Een 120.000 hits en een aantal weken oud.

bgf324 20 juni 2011 18:28

Hoe bekijk je die kaartjes bij video's die niet van jou zijn?

Eberhard Leclerc 20 juni 2011 20:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 (Bericht 5518111)
Hoe bekijk je die kaartjes bij video's die niet van jou zijn?

Naast het aantal kliks staat een icoontje. Op klikken.

Opgelet, vooral grotere uploaders zoals platenmijen, schakelen deze functie nog wel eens uit om de concurrentie niet wijzer te maken, of om bedrog te maskeren.

Bovenbuur 21 juni 2011 07:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc (Bericht 5518416)
Naast het aantal kliks staat een icoontje. Op klikken.

Opgelet, vooral grotere uploaders zoals platenmijen, schakelen deze functie nog wel eens uit om de concurrentie niet wijzer te maken, of om bedrog te maskeren.

Kleine uploaders schakelen het kennelijk ook nogal vaak uit, ik vang alleen maar:

Citaat:

Honors for this video (0)
(There are no honors for this video.)
O wacht, ik ben weer automatisch uitgelogd, dat zal het dan wel zijn.
Weer o wacht, nee, dat was het toch niet.

Bij mijn eigen knutsels werkt het in ieder geval wel. Ah, en in ieder geval één andere ook. [/lifelog]

Bovenbuur 21 juni 2011 08:09

2 Bijlage(n)
Ah, dit zijn wel twee leuke.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be