![]() |
Wanneer een federale regering ?
Wel, deze week vertelde mij een kennis het volgende (en ik denk dat hij het bij het rechte eind heeft):
Er zal een regering komen NADAT Europa zich zal moeien en ons opleggen hoe we zo'n 22 miljard moeten besparen. Dan gaan alle partijen (NVA en PS incluis) wel werk maken van een regering, want dan kunnen ze luidkeels verkondigen dat niet zij die onpopulaire maatregelen genomen hebben. Kwestie van stemmekes te behouden natuurlijk. Eigenlijk zou men al de betrokkenen van die zogezegde "onderhandelingen" op droog zaad moeten zetten zolang ze geen resultaat boeken. Ze worden nu al méér dan een jaar betaald om niks nuttigs te doen. Zo'n toestand is natuurlijk ook het gevolg van de houding van het "kiesvee". Wat voor akkoord BDW en/of Di Rupo ook sluiten, bloeden zullen ze tov hun vorige uitslag. Houden ze halsstarrig het been stijf dan winnen ze allebei. |
Uw kennis heeft volgens mij hier al eerder gepost... :-D
|
wat zou voor n-va het voordeel zijn? Ze stellen die maatregelen die europa voorstelt al lang zelf voor.
|
Van beide kanten een paar toegevingen, is een voorwaarde voor een regering.
NV-A zal richting PS ,toegevingen moeten doen m.b.t Brussel en op sociaal economisch gebied. De PS zal een grote staatshervorming en noodzakelijke besparingen moeten accepteren. Alleen als Di Rupo zijn verantwoordelijkheid als formateur oppakt, zal dit lukken. Als hij spelletjes blijft spelen, dan moeten er wel nieuwe verkiezingen komen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be