![]() |
De nummerplaat-tellingen
Totaal 547 347 nieuwe inschrijvingen van voertuigen in 2010 in Belgie.
5.498 particuliere aanvragen voor de inschrijving van een voertuig werden in Brussel in het Nederlands ingediend. 82.589 in het Frans (in Brussel) 31.921 in het Frans in Vlaanderen (dont 22.959 dans le Brabant flamand) Dit wijst op een kleine 400.000 Franstaligen in Vlaanderen Als iemand weet hoeveel nummerborden er in 2010 zijn uitgegeven in Vlaanderen hoor ik het graag. |
Als je een deftige bron hebt hoor ik het ook graag..
|
Le secrétaire d’Etat �* la Mobilité Etienne Schouppe (CD&V)
|
Citaat:
400 000 die we dus beter dringend Nederlandse les geven of zoiets? |
Citaat:
Uw reputatie en voorgeschiedenis zijn van die aard dat uw persoonlijke verklaringen geen waarde hebben zonder bron.. |
Citaat:
Of gewezen op een bron ? |
Citaat:
|
Als het nieuws slecht is: op de boodschapper schieten!
Maar aan goed nieuws is al menig regime ten onder gegaan. |
Mijn nummerplaat was 41 jaar oud en moest ik vervangen door een Europees model.
Zo komt ge vlug aan wat nieuwe inschrijvingen hoor.:-D |
Citaat:
We zullen dan gelukkig nog altijd kunnen doen alsof we net uit de lucht kwamen te vallen. |
Citaat:
"Soit 6,24 % de demandes dans la langue de Vondel et 93,76 % dans celle de Molière." |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar voor mijn part mag je het er dik genoeg opleggen. Het is niet het cijfer dat telt, wel het verhaal dat erachter zit. |
Citaat:
|
h�*, en gaan we dan ook kunnen kiezen of er een VL'tje of een W'tje in het blauw-wit op ons europees-vlaamse of europees-waalse belgische nummerplaat gaat komen of is dat niet aan de orde....:lol:
|
Citaat:
(en dat doen ze uit 'praktische' overwegingen: als ze een Nederlandstalig formulier bezigen, dan wil in dat dossier geen enkele Franstalige nog iets doen "je comprends pas ...", en dan blijft het maar liggen tot de Vlaamse ambtenaar terug uit verlof is ... ge moet een oude aap geen muilen leren trekken) |
De aanvraag tot inschrijving van een voertuig gebeurt voor de particulieren toch via de verzekeringsagent, niet? Waarschijnlijk is de software op de pc bij die agenten in het frans. Dat wil nog niet zeggen dat dat de particulier franstalig is.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:09. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be