Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Franstaligen doen hun best om reclame te maken voor de Vlaamse zaak (https://forum.politics.be/showthread.php?t=156772)

giserke 21 juni 2011 08:55

Franstaligen doen hun best om reclame te maken voor de Vlaamse zaak

- Reynders wis in 2001 al van de Griekse tragedie en Dexia, maar deed niks.
Den dikken van Vilvoorde zat toen zowel in de RVB van Dexia (wist het dus ook maar al te goed) en in de Europese raad en deed ook niks.
- Zijn vriend Olivier vergelijkt BDW met Haider.

Het wordt een warme herfst.
Ik bedoel, het worden warme rode bolletjes. 8-)

vlijmscherp 21 juni 2011 08:59

de eerste 2 zaken hebben niets met de Vlaamse zaak te maken hé, daar hebben de Walen evenveel last val, en het gaat over een Franstalige en een Nederlandstalige.

giserke 21 juni 2011 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5519077)
de eerste 2 zaken hebben niets met de Vlaamse zaak te maken hé, daar hebben de Walen evenveel last val, en het gaat over een Franstalige en een Nederlandstalige.

Het heeft met de Vlaamse zaak te maken in de zin van dat het karikaturen zijn van oude Belgicistische structuren. Reden om met die garde af te rekenen.

manta 21 juni 2011 09:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door giserke (Bericht 5519067)
Den dikken van Vilvoorde zat toen zowel in de RVB van Dexia (wist het dus ook maar al te goed) en in de Europese raad en deed ook niks.

Daar hebben ze meer schrik van dan toegevingen te doen aan Vlaanderen...
Ze zullen wel iets vinden om te kruipen alvorens het bolletjesfeest er komt...

solidarnosc 21 juni 2011 09:56

Citaat:

Reynders is verantwoordelijke voor de Griekse tragedie. Dat lijkt me een beetje te veel eer. Ten andere. Reynders wist evenveel of weinig als honderden anderen in heel Europa. En bon Maingain pffff. De man ligt steeds meer intern onder vuur binnen MR.

vlijmscherp 21 juni 2011 10:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5519156)
Reynders is verantwoordelijke voor de Griekse tragedie. Dat lijkt me een beetje te veel eer. Ten andere. Reynders wist evenveel of weinig als honderden anderen in heel Europa. En bon Maingain pffff. De man ligt steeds meer intern onder vuur binnen MR.

maar hoeveel stemmen zou Maingain halen mocht hij het FDF laten afscheuren en in Wallonië zou opkomen?

Bokkenreyder 21 juni 2011 10:12

Citaat:

Reynders heeft gisteren zelf toegegeven dan er stront aan de knikker was met griekenland in 2001 en dat ze dat door de vingers gezien hebben omdat ze zelf vreesden niet helemaal aan de voorwaarden te voldoen voor de muntunie. En ja, dat JLDH voor niets verlegen is, wisten we al lang. En hij krijgt dat met zijn minachtend lachje ook nog bij veel mensen allemaal verkocht! Maingain = QN (quantité négligéable). :evil:

Bokkenreyder 21 juni 2011 10:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5519162)
maar hoeveel stemmen zou Maingain halen mocht hij het FDF laten afscheuren en in Wallonië zou opkomen?

Misschien 5 000 �* 10 000? De Walen lusten hem ook niet.

solidarnosc 21 juni 2011 11:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5519162)

Dat zal de toekomst misschien uitwijzen. Volgens mij niet al te veel maar dat is uiteraard afhankelijk van het communautair klimaat. Ik denk dat men in Vlaanderen onderschat hoe groot de kloof is tussen Franstalige Brusselaars en Walen. De federatie Wallonië-Brussel is een weerspiegeling van die kloof eerder dan een Franstalige claim op Brussel.

EddyBal 21 juni 2011 11:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5519238)
Dat zal de toekomst misschien uitwijzen. Volgens mij niet al te veel maar dat is uiteraard afhankelijk van het communautair klimaat. Ik denk dat men in Vlaanderen onderschat hoe groot de kloof is tussen Franstalige Brusselaars en Walen. De federatie Wallonië-Brussel is een weerspiegeling van die kloof eerder dan een Franstalige claim op Brussel.

Ik zeg dat toch al de hele tijd: Vlaanderen moet helemaal NIKS doen om de band met Brussel aan te tonen: Brusselo ligt binnen onze grenzen, en de band is er. Al meer dan 1000 jaar.

Herr Flick 21 juni 2011 11:37

Citaat:

Als die eerste 2 zaken waar zijn, gaan die nog een dik proces mogen verwachten als er echt problemen met Dexia gaan ontstaan...

Ah ja op basis van die gegevens hadden ze die leningen nooit toegestaan, dus kunnen ze op basis daarvan die ministers of Europa gaan aanklagen...

Als het doek valt, gaan er een paar dik in de puree zitten.

Herr Flick 21 juni 2011 11:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5519238)

Maar dat weten we, de kloof tussen het diepe rode zuiden en de bourgoisie in brussel is misschien wel even groot dan de kloof tussen de bourgoisie in brussel en Vlaanderen.

Er zijn trouwens nauwere banden tussen de hoteliers en restaurantuitbaters in de hoge venen en ardennen en de Vlamingen dan tussen die mensen en de rest van walonie. Want die ardennois die ook moeten werken en van het toerisme leven, weten ook wel hoe het er daar in Bergen , Luik en Charleroi aan toegaat.

Xenophon 21 juni 2011 11:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5519077)

Als het over die mensen gaat ben je wel rap om hen te verdedigen...

vlijmscherp 21 juni 2011 11:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5519361)
Als het over die mensen gaat ben je wel rap om hen te verdedigen...

welke mensen?

born2bewild 21 juni 2011 11:58

Guy-"fantastique"-verhofstadt: "I know nothing"

terwijl den didier zegt dat iedereen het wist (en hij het best, want hij was toen voorzitter)

guy-financiele put-verhofstadt doet zijn reputatie alle eer aan

solidarnosc 21 juni 2011 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5519262)
Ik zeg dat toch al de hele tijd: Vlaanderen moet helemaal NIKS doen om de band met Brussel aan te tonen: Brusselo ligt binnen onze grenzen, en de band is er. Al meer dan 1000 jaar.

:roll: Brussel ligt evenzeer binnen onze grenzen als Zwitserland binnen de grenzen van de EU ligt. x1000

fcal 21 juni 2011 13:03

Citaat:

Het zijn in de eerste plaats de Griekse politici, die verantwoordelijk zijn voor de Griekse tragedie. Zij hebben de cijfers vervalst bij de toetreding tot het Euroland door Griekenland. Uiteraard treffen ook de leden van de Europese commissie schuld. Zij hadden Griekenland moeten weigeren gezien het land niet voldeed aan de gestelde criteria en de beloften tot beterschap uit ervaring met een grote korrel zout dienden genomen te worden.

Er waren nog landen, die niet voldeden aan de criteria zoals o.a. Italië en België beide men een veel te hoge staatsschuld. Maar deze hadden geringere of geen begrotingstekorten. Deze hadden ook serieus gesaneerd voor de toetreding vooral dan België onder Dehaene. De sanering in België is echter onder Verhofstadt-Vande Lanotte (budget) gestaakt en zelfs deels omgeslagen. De financiële crisis van 2008 tijdens Leterme veroorzaakte een nieuwe ontsporing omdat men de uitgangspositie niet eerder verbeterd had.

Stellen dat men bij de lancering van de Euro niets afwist van de minder goede financiën van bepaalde landen is incorrect. Duitsland, Nederland, Frankrijk, Luxemburg, Oostenrijk, Ierland, Finland voldeden aan de gestelde criteria, Spanje en Portugal ook maar dan nipt. België, Italië en Griekenland voldeden niet en over hen werd gedelibereerd. Een aantal landen voldeden ook maar wenstten niet toe te treden tot de eurozone: Groot-Britannië, Denemarken, Zweden...).

De schoofzak 21 juni 2011 13:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5519457)
:roll: Brussel ligt evenzeer binnen onze grenzen als Zwitserland binnen de grenzen van de EU ligt. x1000

Et alors?
Vraagt of eist Zwitserland territorium op van de EU ?
Een corridor of drie: een naar de Atlantische kust, een naar de Middellandse Zee en een naar de Baltische Zee ?

Eist Zwitersland een equivalent van 500 miljoen € per jaar van de EU? Om in het midden te blijven liggen?

vlijmscherp 21 juni 2011 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5519486)
Et alors?
Een corridor of drie: een naar de Atlantische kust, een naar de Middellandse Zee en een naar de Baltische Zee ?

Eist Zwitersland een equivalent van 500 miljoen € per jaar van de EU? Om in het midden te blijven liggen?

andere vraag: is er iemand in de EU die zegt dat Zwitserland tot de EU behoort omdat het er middenin ligt?

Nebur 21 juni 2011 13:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5519486)
Et alors?

Pas op, het is gevaarlijk mee te stappen in een vergelijking die niet opgaat. De 'definitie' van Vlaanderen nu is Nederlandstalig België. (Dit vermeld ik omdat er anders 'slimmerds' zijn die komen zeggen dat Brussel nooit een Vlaamse stad is geweest, maar een Brabantse.) Historisch gezien is Brussel bijgevolg een Vlaamse stad (in de moderne betekenis van het woord 'Vlaams'). Dat valt niet te ontkennen. Men heeft in de 19de en 20ste eeuw Brussel verfranst.

Is Zwitserland ook verplicht vereuropeest gedurende de laatste 2 eeuwen? Neen, en juist daarom gaat de vergelijking Brussel-Vlaanderen en Zwitserland-EU niet op.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be