Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   strengere vreemdelingenpolitiek in Denemarken (https://forum.politics.be/showthread.php?t=156822)

Pericles 21 juni 2011 18:32

strengere vreemdelingenpolitiek in Denemarken

Denemarken wil voortaan alle criminele buitenlanders , ongeacht de ernst van het vergrijp, het land uitzetten.

Verstandige mensen , die Denen.

Dajjal 21 juni 2011 18:36

Dan komen ze naar hier :-(

Bobke 21 juni 2011 18:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Dajjal (Bericht 5520096)
Dan komen ze naar hier :-(

En wij sturen ze naar Nederlandse gevangenissen.

lollysticky 21 juni 2011 18:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pericles (Bericht 5520086)
Denemarken wil voortaan alle criminele buitenlanders , ongeacht de ernst van het vergrijp, het land uitzetten.

eerst en vooral vind ik dit een goede maatregel.

Anderzijds, wat bedoelen ze met 'het land uitzetten' ?
Over de grens dumpen in het naburige land?
of ze terugvliegen naar hun land-van-herkomst?

Cynara Cardunculus 21 juni 2011 18:58

goed idee van de Denen. Zouden ze in heel Europa moeten toepassen. Dat wordt een drukke pendeldienst dan.

Fj9lnir 21 juni 2011 21:13

Was Denemarken al niet het strengste anti-immi-land van Europa?

freelancer 21 juni 2011 21:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 5520104)

:lol:

D'ARTOIS 22 juni 2011 00:11

De geografie van Denemarken is een stuk vasteland met een (groot) aantal eilanden, een uiterst kwetsbare economie en een kleine maar wel hechte samenleving.

Stuur ze naar Groenland. Plenty ruimte en geen belasting voor volk en samenleving. Zo niet, uitzetten.
Maar: ook dat is niet makkelijk. De leegloop van Afrika gaat toch echt voor grote problemen zorgen.

Garry 22 juni 2011 01:02

Citaat:

Inderdaad. Op verstandelijk niveau zijn er hier kennelijk een hele boel die daar niet aan kunnen tippen.

Garry 22 juni 2011 01:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 5520104)

Op onze kosten. Gevangenissen;-), drie sterren hotels met alles erop en eraan.

Herr Oberst 22 juni 2011 12:28

Is de Deense Volkspartij nu ook een partij die zich 'buitenspel' zet omdat ze 'onrealistische, provocerende' voorstellen doet?

Vrijheideerst 22 juni 2011 13:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst (Bericht 5521456)
Is de Deense Volkspartij nu ook een partij die zich 'buitenspel' zet omdat ze 'onrealistische, provocerende' voorstellen doet?

En vergeet de PVV en de SVP niet, die vuile racisten! :lol:

D'ARTOIS 22 juni 2011 13:52

Het heeft met racisme niets te maken. Maar alles met realisme.

eno2 22 juni 2011 13:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 5520917)
Inderdaad. Op verstandelijk niveau zijn er hier kennelijk een hele boel die daar niet aan kunnen tippen.

je moet toch op wat meer single-issues goed scoren
Zo hebben de Denen sinds de vader van Hamlet nooit een oorlog gewonnen.

Vrijheideerst 22 juni 2011 14:04

;-)
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 5521553)
Het heeft met racisme niets te maken. Maar alles met realisme.

Euh, dat was cynisme van mij

D'ARTOIS 22 juni 2011 14:05

Scandinavië heeft weinig ervaring met oorlogen. Behalve in WWII - maar geen enkel Europees land had enig verweer tegen de Duitsers en Frankrijk, Oostenrijk en Italië deden glashard mee. Het verzet van België duurde precies een schrikseconde en dat van Nederland niet veel langer.

Fj9lnir 22 juni 2011 19:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 5521564)
Scandinavië heeft weinig ervaring met oorlogen.

Ge bedoelt zeker: heel recent? (maar dat geldt voor de meeste EU-landen)

Alleen al Denemarken en Zweden met hun getweeënd, hebben onderling iets van een 37 oorlogen oid. uitgevochten. Bovendien hebben zowel de Denen als de Zweden dan nog oorlogen tegen b.v. de Duitsers gevoerd (bijv. tijdens de 30-jarige oorlog, die gelijk liep met de 80-jarige hier bij ons, vocht kong Christian tegen de Duitse keizer om de reformatie te steunen, enz.)(later in die oorlog dan weer de Zweden tegen de katholieke Duitsers & Oost.+Spanje)

En ze hebben nog wel meer gevochten, bijv. Zweden dat tegen Napoleon hielp en Denemarken pro Napoleon; daarom dat Noorwegen na de slag bij Waterloo in 1814 ook van Denemarken in Zweedse handen overging)

Jozef Ostyn 23 juni 2011 10:47

Citaat:

Ik betwijfel of dit werkelijk zo is. Strikt genomen betekent "ongeacht de ernst van het vergrijp" dat een snelheidsboete genoeg is. Dat lijkt mij gewoon van de pot gerukt.
Wel lijkt het mij perfect normaal te bepalen dat een niet-ingezetene die een echt ernstig vergrijp gepleegd heeft - na zijn straf - het land uitgezet wordt.

Pericles 24 juni 2011 11:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn (Bericht 5523159)
Ik betwijfel of dit werkelijk zo is. Strikt genomen betekent "ongeacht de ernst van het vergrijp" dat een snelheidsboete genoeg is. Dat lijkt mij gewoon van de pot gerukt.
Wel lijkt het mij perfect normaal te bepalen dat een niet-ingezetene die een echt ernstig vergrijp gepleegd heeft - na zijn straf - het land uitgezet wordt.

Het zullen naar alle waarschijnlijkheid vergrijpen zijn waar gevangenisstraffen op staan veronderstel ik.

D'ARTOIS 24 juni 2011 12:14

In een zo kleine samenleving als die van Denemarken is ieder provocerend element een bron van stoornis en ontwrichting.
Nu de Europese gedachte en de belachelijke manipulaties vanuit Brussel steeds meer ter discussie komen te staan is de ommekeer in Denemarken voorspelbaar. Zij zijn in staat nog te kunnen ingrijpen omdat het aantal allochtonen verhoudingsgewijs zeer klein is.
Voor de overige EU landen is het te laat.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be