Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Turtelboom geeft Koning en Di Rupo zwaar van langs. Respect voor Turtelboom! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=156858)

De schoofzak 22 juni 2011 12:12

Turtelboom geeft Koning en Di Rupo zwaar van langs. Respect voor Turtelboom!

http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...er-22-06-2011#

Wordt Turtelboom de echte coming lady in de VLD ?

Citaat:

Een jaar is Annemie Turtelboom (Open VLD) nu al minister in lopende zaken en dat wordt met de dag onaangenamer. In Knack legt ze de schuld voor de impasse vooral bij koning Albert en Elio Di Rupo (PS). Maar ook voor N-VA-voorzitter Bart De Wever is ze niet mild: ‘De man die nu de mond vol heeft van een Vlaams front, heeft er een jaar over gedaan om ons een uitnodiging te sturen. Zo’n grote prioriteit kan het dan toch niet zijn.’
Citaat:

De koning had Elio Di Rupo veel vroeger het veld in moeten sturen?

Turtelboom: Ja, maar dan wel met een andere opdracht. Want het volstaat niet om nog maar eens de grootste gemene deler van alle verlanglijstjes te maken. Een formateur moet een project voor het land naar voren schuiven, en dat is nog altijd niet gebeurd. Er is nu wel eindelijk een formateur, maar we weten nog altijd niet zeker of hij wel echt premier wil worden. Ik heb toch nog nergens uit kunnen opmaken dat het premierschap Di Rupo’s grote droom is.

Herr Flick 22 juni 2011 12:22

Dat ons Annemie nu maar oppast dat De Croo haar niet uit de partij trapt...

Bokkenreyder 22 juni 2011 12:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5521449)
Dat ons Annemie nu maar oppast dat De Croo haar niet uit de partij trapt...

Maar neen, gij! Typische O-VLD tactiek: nu eens een Vlaamsgezinde lap erop geven en daarna weer iemand het veld insturen om het'vaderland' te verdedigen.

Herr Flick 22 juni 2011 12:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder (Bericht 5521463)
Maar neen, gij! Typische O-VLD tactiek: nu eens een Vlaamsgezinde lap erop geven en daarna weer iemand het veld insturen om het'vaderland' te verdedigen.

Ja wie die "vlaamse" reflex van de vld geloofd, kan hem natuurlijk best eens laten nakijken.

tschoon verdiep 23 juni 2011 08:11

ovld is zoals de wind, dat draait verdurend

Sire 23 juni 2011 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5521423)

Vergat je niet te vermelden dat ze ook voor meneer De Wever niet zacht was?

Jan Meuleman 23 juni 2011 10:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sire (Bericht 5523147)

Over een Vlaams front. De Wever is trouwens nooit formateur benoemd door Bertje Bibber

Sire 23 juni 2011 10:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman (Bericht 5523157)
Over een Vlaams front. De Wever is trouwens nooit formateur benoemd door Bertje Bibber

Vingertje wijzen voor de VLD staat echt niet mooi als het op het aanwijzen van de schuld van de huyidige crisis op aankomt. Hun stopuittrekkende voorzitter, die er niet in slaagt om meer kiezers te overtuigen, zou eens moeten nadenken over ontslag. Er zijn binnen zijn partij figuren die meer mensen kunnen lokken dan hij.

Johan217 23 juni 2011 11:55

Citaat:

Maar ook voor N-VA-voorzitter Bart De Wever is ze niet mild: ‘De man die nu de mond vol heeft van een Vlaams front, heeft er een jaar over gedaan om ons een uitnodiging te sturen. Zo’n grote prioriteit kan het dan toch niet zijn.’
Maar goed ook, want in die tijd met Bart Somers was OVLD al helemaal niet te vertrouwen.

De schoofzak 23 juni 2011 13:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sire (Bericht 5523147)

Eén: dat kan in een andere draad;
Twee: het Weverke heeft het graag ruw.

De schoofzak 23 juni 2011 17:22

Ik heb daarstraks Turtelboom gehoord in villa politica.

Ze klonk al heel wat anders. De satrapen van de partij zullen haar de les gespeld hebben.

Sire 24 juni 2011 10:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5523811)

Ze klonk al heel wat anders. De satrapen van de partij zullen haar de les gespeld hebben.

Ik kan maar één conclusie trekken: het is duidelijk dat de VLD een verkeerde voorzitter heeft gekozen. Slechter dan de huidige is bijna onmogelijk...en dan denk ik aan Carolien Gené... en moet ik mijn gedachte bijstellen: slechter kan dus wél.

Bokkenreyder 24 juni 2011 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5523811)

Kortom: O-VLD = een windhaanpartij.:evil:

De schoofzak 24 juni 2011 11:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sire (Bericht 5524795)
Ik kan maar één conclusie trekken: het is duidelijk dat de VLD een verkeerde voorzitter heeft gekozen. Slechter dan de huidige is bijna onmogelijk...en dan denk ik aan Carolien Gené... en moet ik mijn gedachte bijstellen: slechter kan dus wél.

Kleine Croo zal eeuwig in mijn gedachten blijven voor zijn Grote en Juiste Beslissing.

Zijn vaststelling als kersverse en piepjonge voorzitter was: dien boel blokkeert hier, dat gaat hier geen millimeter vooruit, met wiens voeten denken ze hier te spelen ?
Zijn besluit: daar doe ik niet verder aan mee; de stekker gaat eruit.

Misschien, neen zeker, zit Kleine Croo in de verkeerde partij.
Want de VLD zit vergeven van de belgicisten.

In welke partij hij dan wel zou thuishoren, weet ik niet. Alleszins (nog) niet in mijn favoriete partij, de nva.

Sire 24 juni 2011 12:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5524802)
Kleine Croo zal eeuwig in mijn gedachten blijven voor zijn Grote en Juiste Beslissing.

Zijn vaststelling als kersverse en piepjonge voorzitter was: dien boel blokkeert hier, dat gaat hier geen millimeter vooruit, met wiens voeten denken ze hier te spelen ?

In welke partij hij dan wel zou thuishoren, weet ik niet. Alleszins (nog) niet in mijn favoriete partij, de nva.

Eén juiste beslissing, en daarna bijna allemaal foute? Tja, held voor een moment, maar te licht bevonden om de roem te dragen...

pajoske 24 juni 2011 13:08

Citaat:

Hoeveel millimeter zijn we ondertussen al vooruitgekomen? Volgens mij: Nul komma nul

Salvadorii 24 juni 2011 13:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 5524941)
Hoeveel millimeter zijn we ondertussen al vooruitgekomen? Volgens mij: Nul komma nul

De N-VA is 7% vooruit gegaan :-D
Verder is de Belgitude onder de Vlamingen nog pakken afgenomen, en beseffen meer en meer mensen dat samenleven in één land met de gepriviligeerde profiteurs uit het zuiden gewoon niet te doen is... dat is pas echte vooruitgang... veel meer waard dan een staatshervorming...

De schoofzak 24 juni 2011 14:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 5524941)

We zijn al overgelukkig dat we niet achteruit geboerd zijn aan de snelheid waarmee we achteruit boerden de laatste tijden.

Het laatste jaar was het gelukkigste jaar uit mijn politiek bewuste leven.

Henri1 24 juni 2011 15:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5521423)

Een nieuwe vlaamse held(in) is geboren. :-)

Henri1 24 juni 2011 15:49

Citaat:

De Croo is de man van ....

Voor de rest heeft de man geen pluimen om op z'n hoed te steken.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be