![]() |
Dieven horen niet thuis in het leger
Stelende millitairen behoren ontslag te krijgen.
citaat De Standaard: De Nederlandse politie heeft in de nacht van maandag op dinsdag twee Belgische militairen aangehouden in Den Helder na een inbraak in een eetcafé. Volgens Ingrid Baeck, de woordvoerster van Defensie, gaat het om matrozen van het fregat Leopold, dat na een aantal aanpassingen voor testen in Den Helder is. Volgens Baeck mochten de twee militairen van boord en werden ze in hun vrije tijd opgepakt. Ze voegt er nog aan toe dat het federale parket in België een onderzoek heeft geopend. Het was een getuige van de inbraak die de de politie en de Koninklijke Marechaussee maandagnacht verwittigde. Een gemengde patrouille arresteerde daarop een 24-jarige Belgische militair. Later meldde een 23-jarige militair zich om zijn collega op te halen. Ook hij werd aangehouden. Onder een nabijgelegen brug werd een televisie teruggevonden die uit het eetcafé was ontvreemd. |
Waarom zouden deze dieven een bijkomende straf moeten krijgen (verlies van werk) terwijl dieven als pakweg een Tobback zelfs door de media op een pied de stal worden gezet en als rolmodel worden neergezet en vereerd?
Waarom deze dieven hun werk afpakken terwijl werkeloze dieven geen suppelementaire straf krijgen omdat ze geen werk hebben om af te nemen? |
De strafrechter heeft niks te maken met de relatie werkgever-werknemer.
Mag een privé ondernemer een werknemer ontslaan, als die ergens een diefstal gepleegd heeft, en er op een legale manier de bewijzen van heeft ? Mag de rva - of zou zij niet de wettelijke mogelijkheid moeten krijgen - een werkloosheidsvergoeding schrappen, wegens het binnenhalen van andere inkomsten, vb. uit diefstal ? |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Dieven horen maar op één plaats thuis.
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zou willen dat ik het gezicht kon zien van de eerste Taliban strijder die ziet dat zijn bermbom gejat is. |
Citaat:
De enige inkomsten die je mag hebben om recht te hebben op werkloosheidsuitkering zijn inkomsten uit onroerend goed (verhuur van huizen, gronden, appartementen...) of inkomsten uit spaarboekjes, aandelen, obligaties enzovoort. |
Citaat:
|
Citaat:
2 maand + 1 dag dacht ik. 60 dagen zou nog net kunnen. Effectief te zitten straf dus. Voorwaardelijk meende ik te weten dat het 6 maand niet mocht overschrijden. (Straf onder voorwaardelijke wijs dus) Privé mag ook ontslaan om die redenen. Men mag er zelfs een echtscheiding voor aanvragen met alle voordelen bovenop. In sommige gevallen (maar dan moet het al gegrond zijn) kan de burgemeester u een verbod opleggen nog in uw eigen stad te wonen of te wandelen. |
|
Citaat:
|
Citaat:
Bij de overheid ligt dat anders, daar pakken ze u wel terug binnen. |
Wat een losers.
Wie in het leger zit kan genoeg uit "eigen huis" meenemen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:18. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be