Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Sport (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=170)
-   -   Vlaming koopt Standard Luik (https://forum.politics.be/showthread.php?t=156908)

Mitgard 23 juni 2011 12:36

Vlaming koopt Standard Luik

Roland Duchatelet koopt de Waalse topclub Standard Luik.
Er zijn nog Vlamingen met lef en assertiviteit.
Maffiabende buitenstampen en de boel overnemen, zo doe je dat.
Waren er maar meer mensen als R.D., zouden onze NL cultuur en invloed misschien uitbreiden ipv verder krimpen.

Johnny Blaze 23 juni 2011 12:48

Mooi, standard in 2de klas na 3 seizoenen :)

donzigschaap 23 juni 2011 13:09

:cheer: Roland :cheer:

Nr.10 23 juni 2011 13:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 5523309)
Roland Duchatelet koopt de Waalse topclub Standard Luik.
Er zijn nog Vlamingen met lef en assertiviteit.
Maffiabende buitenstampen en de boel overnemen, zo doe je dat.
Waren er maar meer mensen als R.D., zouden onze NL cultuur en invloed misschien uitbreiden ipv verder krimpen.

Tja.

De vader van Duchatelet is franstalige en Roland zelf heeft lak aan communautaire scherpslijperij.

Raar dat je zo iemand dan communautair probeert te recupereren. Ik denk niet dat Duchatelet het ziet zoals jij het hier formuleert.

Mitgard 23 juni 2011 13:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 (Bericht 5523439)
Tja.

De vader van Duchatelet is franstalige en Roland zelf heeft lak aan communautaire scherpslijperij.

Raar dat je zo iemand dan communautair probeert te recupereren. Ik denk niet dat Duchatelet het ziet zoals jij het hier formuleert.

We zullen onze invloed en aanwezigheid niét kunnen uitbreiden door ons af te scheiden en een muur rond ons eilandje te bouwen, neen.
Is het d�*t niet wat communautaire scherpslijpers willen?

pajoske 23 juni 2011 13:58

Citaat:

De ouders van Roland Duchâtelet gingen na hun huwelijk in Luik wonen wat verklaart waarom de twee oudste broers en de zus van Roland Duchâtelet er geboren zijn. De familie verhuisde later naar Antwerpen omwille van professionele verplichtingen van de vader, wat verklaart dat de huidige Voorzitter van STVV er geboren is.
bron: http://standard.sudpresse.be/nouvell...n=read&id=1754

Opm1: ik kan perfect in het Nederlands op de site van Standaard de Liège lezen.

Opm2: Er zijn precies toch nog Walen die perfect Nederlands spreken als ze in Vlaanderen gaan wonen. Ik denk niet dat de topic-starter de bedoeling had dit in de verf te zetten. ;-)

Mitgard 23 juni 2011 14:38

Het lijkt alsof je wil zeggen: Het valt al bij al nog mee, want zijn ouders hebben ooit in Luik gewoond. :-)

Vlaanderen Boven 23 juni 2011 14:40

Ik ben er ook voorstander van dat Vlamingen zoveel mogelijk buitenlandse clubs opkopen. Men moet assertief leren zijn.

pajoske 23 juni 2011 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 5523580)
Het lijkt alsof je wil zeggen: Het valt al bij al nog mee, want zijn ouders hebben ooit in Luik gewoond. :-)

Hij heeft een Waalse vader en een Vlaamse moeder. Of beter gezegd: Franstalige vader en Nederlandstalige moeder.Er zijn nog Belgen met lef en assertiviteit. ;-)

Mitgard 23 juni 2011 15:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 5523604)
Hij heeft een Waalse vader en een Vlaamse moeder. Of beter gezegd: Franstalige vader en Nederlandstalige moeder.Er zijn nog Belgen met lef en assertiviteit. ;-)

Ik vraag me af wat hoe ze hem in de Vurige Stede zien: als Belge of als Flamand.

pajoske 23 juni 2011 15:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 5523659)
Ik vraag me af wat hoe ze hem in de Vurige Stede zien: als Belge of als Flamand.

Als Liégeois denk ik. Vergeet ook niet dat Standaard Luik een grote aanhang Vlaamse (Zuid-Limburgse) supporters heeft.

Mitgard 23 juni 2011 15:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door pajoske (Bericht 5523680)
Als Liégeois denk ik. Vergeet ook niet dat Standaard Luik een grote aanhang Vlaamse (Zuid-Limburgse) supporters heeft.

Ze zal nog wat Vlaamser (Limburgser) kleuren nu.
Toch leuk?

Vlaanderen Boven 23 juni 2011 16:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 5523659)

Als Vlaming, als ik de reacties op Le Soir mag geloven. Anderzijds is het tenminste geen Ollander, dat zou nog erger geweest zijn.

pajoske 23 juni 2011 16:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven (Bericht 5523707)
Als Vlaming, als ik de reacties op Le Soir mag geloven. Anderzijds is het tenminste geen Ollander, dat zou nog erger geweest zijn.

Die indruk kreeg ik toch helemaal niet op sudpresse (la meuse)

Citaat:

Premier Leterme is erg blij dat de Luikse profclub nu toch in Belgische handen blijft. Hij ziet trouwens een opvallende gelijkenis tussen hem en kersvers eigenaar Duchâtelet, aangezien ze allebei een Waalse vader en een Vlaamse moeder hebben.

'Dat is misschien ook wel typisch aan het Standard-publiek, dat is ook een echte mengeling van Vlamingen en Franstalingen', aldus nog de premier bij monde van zijn woordvoerder.
bron: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110623_142

Vlaanderen Boven 23 juni 2011 16:53

Ik denk persoonlijk ook dat ze van Duchatelet weinig te vrezen hebben. Pro memorie: dat was (is?) ook de voorzitter van één van de weinige partijen die in heel België opereren, namelijk Vivant. Maar ja, voor velen blijft het natuurlijk een Vlaming.

Johnny Blaze 23 juni 2011 17:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard (Bericht 5523690)
Ze zal nog wat Vlaamser (Limburgser) kleuren nu.
Toch leuk?

zoiets?

BigF 24 juni 2011 14:17

Ben ik nu echt den enige die dat gewoon zielig begint te vinden? Dat hier eender welke post altijd binnen de kortste keren over Walen en Vlamen gaat?

Een tijdje geleden waren het naar verluidt Hollanders die klaarstonden om Standard op te kopen. Niemand toeterde.
Nu koopt ne Vlaam de club en hup, 't gaat nog over alles behalve over de club.

Worden jullie daar zelf nooit moe van? Altijd maar weer blijven zoeken naar communautaire opstootjes?

Ik verdenk de Vlaamsgezinden er eerlijk gezegd van dat opzettelijk te doen. Eerst bij alles en nog wat, te pas en te onpas de Vlaamse zaak betrekken om dan nadien te kunnen roepen dat de Vlaamse zaak iets belangrijk is want het komt telkens weer terug.

Als je maar lang genoeg blijft roepen dat de zon een groen vierkant is gaan de mensen het op den duur wel geloven.

Soit, on-topic: het interesseert me geen reet wie Standard koopt. Ik supporter al 35 jaar voor Standard en ik heb nog nooit geweten wie eigenlijk de eigenaar was. Het gaat over voetbal, niet over economie.

eniotna 24 juni 2011 16:53

Slecht niews zowel voor Standard als voor STVV, vrees ik :-(

Johnny Blaze 30 juni 2011 04:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door BigF (Bericht 5525001)
Ben ik nu echt den enige die dat gewoon zielig begint te vinden? Dat hier eender welke post altijd binnen de kortste keren over Walen en Vlamen gaat?

Een tijdje geleden waren het naar verluidt Hollanders die klaarstonden om Standard op te kopen. Niemand toeterde.
Nu koopt ne Vlaam de club en hup, 't gaat nog over alles behalve over de club.

Worden jullie daar zelf nooit moe van? Altijd maar weer blijven zoeken naar communautaire opstootjes?

Ik verdenk de Vlaamsgezinden er eerlijk gezegd van dat opzettelijk te doen. Eerst bij alles en nog wat, te pas en te onpas de Vlaamse zaak betrekken om dan nadien te kunnen roepen dat de Vlaamse zaak iets belangrijk is want het komt telkens weer terug.

Als je maar lang genoeg blijft roepen dat de zon een groen vierkant is gaan de mensen het op den duur wel geloven.

Soit, on-topic: het interesseert me geen reet wie Standard koopt. Ik supporter al 35 jaar voor Standard en ik heb nog nooit geweten wie eigenlijk de eigenaar was. Het gaat over voetbal, niet over economie.

Ach, trek het u niet aan vriend. Het blijft een kut maffia ploeg, wie er ook aan het roer staat.

Duchatelet heeft dit enkel en alleen maar gedaan om meer te kunnen doorwegen op de profliga. Iets wat met STVV niet lukte?

Johnny Blaze 22 juli 2011 12:40

En de maffiamannen hebben weer eens kletsen gekregen :cheer:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be