![]() |
Aankoop voetbalploegen
Citaat:
kan iemand me eens kort en simpel uitleggen wat de bedoeling is als men 41 miljoen betaalt voor een voetbalploeg? Waaruit haalt die ploeg haar winst? toch niet van de entreegelden? |
Citaat:
|
Ik weet eigenlijk niet of die aandelen veel divident betalen. Ik zou denken dat het vooral om naamsbekendheid enzo gaat, al kan dat lelijk de verkeerde kant op werken omdat supporters van andere ploegen opeens niks meer van je moeten hebben.
|
bekendheid, loges, macht, .....
|
Citaat:
Waar ze wel veel geld uit uithalen is bij de eters voor de wedstrijd, ik dacht eens gelezen te hebben dat Anderlecht aan een gemiddelde zit van 1000 man. |
Citaat:
Waarom kopen rijke mannen dat? Wit wordt zwart en zwart wordt wit naargelang je zin hebt. Tickets zijn één, weddenschappen is al veel meer. Drinks, eten...infrastructuur, sporters kopen en verkopen, reclame, subsidie. Allemaal zo goed als controle vrij en wie wil nu een sympathieke club in diskrediet brengen waar ieder die wat belang heeft een zitje heeft in de ere tribune? In de raden van bestuur zitten niet voor niks meestal serieuze advocaten. Ik vraag me al veel eerder af hoe het komt dat bepaalde mensen politieker kunnen blijven met een partij die nog geen klop heeft uitgevoerd. En daar ook dotatie voor blijven trekken. |
Citaat:
Want geld verdienen doe je er niet aan (toch niet in die mate zoals hij deed met zijn bedrijven). |
Ik zie dat niemand het voor zeker weet.
Daarom gok ik dan ook op Mambo. Ik heb die vraag ook al eens gesteld aan de voorzitter van een gemeentelijke club en kreeg daar een gelijkaardig antwoord. witwassen, sponsorgelden + weddingschappen. Niks eerbaars dus. |
Citaat:
Ik dacht dat Sensor Nite voor 260 miljoen euro de deur uit ging. Zal niet alles voor hem zijn, maar het is maar een idee van de bedragen die er rond gaan daar. Geld zal niet zijn drijfveer zijn geweest om standaard te kopen. En die onzin van zwart geld witwassen, weddenschappen ed....cafepraat van de simpele mens. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:15. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be