Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Immigratie en integratie (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Anti-islamisme heeft helemaal niets met racisme te maken. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=156940)

EchteVlaming 23 juni 2011 20:08

Anti-islamisme heeft helemaal niets met racisme te maken.

Keer op keer hoor ik hier "Anti-islamisme heeft helemaal niets met racisme te maken."

Steeds weer beweren jullie dat een anti-islamist tegen de ideologische (zoals jullie het graag noemen) opvattingen van de islam is en niet kijkt naar de huidskleur, ras, etc.

Ook beweren velen van jullie dat islam zelfs geen religie is maar zoals eerder vermeld een ideologie.
Mijn excuses voor mijn onwetendheid, kan iemand dit verduidelijken, want ik zie toch echt geen verschil met het christelijke en joodse geloof (niet toevallig zijn dit 3 varianten op hetzelfde basis geloof en hebben ze op elkaar gebouwd, waarbij de Islam de nieuwste versie is).

U kan hier ook zeer gemakkelijk beweren dat U niet een racist bent daar 99% van deze kleurlingen toch moslim zijn. En ik zie hier toch ook niet veel blanke moslims rondlopen, net zoals de "bekeringen" toch ook uit blijven.

Ik heb enkel maar iets tegen 99% van een bepaalde nationaliteit, huidskleur, ras, etc... dus ik ben geen racist klinkt vreemd.
Hiermee wil ik niemand racist noemen, ik probeer alleen maar uit te leggen waarom ik het zo moeilijk vind om te geloven dat ze het niet zijn.

smiley 23 juni 2011 20:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EchteVlaming (Bericht 5524119)
Keer op keer hoor ik hier "Anti-islamisme heeft helemaal niets met racisme te maken."

Steeds weer beweren jullie dat een anti-islamist tegen de ideologische (zoals jullie het graag noemen) opvattingen van de islam is en niet kijkt naar de huidskleur, ras, etc.

Ook beweren velen van jullie dat islam zelfs geen religie is maar zoals eerder vermeld een ideologie.
Mijn excuses voor mijn onwetendheid, kan iemand dit verduidelijken, want ik zie toch echt geen verschil met het christelijke en joodse geloof (niet toevallig zijn dit 3 varianten op hetzelfde basis geloof en hebben ze op elkaar gebouwd, waarbij de Islam de nieuwste versie is).

U kan hier ook zeer gemakkelijk beweren dat U niet een racist bent daar 99% van deze kleurlingen toch moslim zijn. En ik zie hier toch ook niet veel blanke moslims rondlopen, net zoals de "bekeringen" toch ook uit blijven.

Ik heb enkel maar iets tegen 99% van een bepaalde nationaliteit, huidskleur, ras, etc... dus ik ben geen racist klinkt vreemd.
Hiermee wil ik niemand racist noemen, ik probeer alleen maar uit te leggen waarom ik het zo moeilijk vind om te geloven dat ze het niet zijn.

Heb je je nog nooit gaan informeren over islam ? Nog nooit een linkje aangeklikt van de talloze die ik hier reeds gepost had, zelfs niet de 2 die in mijn onderschrift staan ? Of ga je je enkel over islam informeren bij tekstjes geschreven door pro islam lieden. Zoals een linda bogaert van de universiteit Gent die een poging doen een soort van euroislam op te richten. Islam is niet alleen religie. Het is alles. Het is leger recht staat het zegt je wat je mag en niet mag, ook de niet-msolim zodra de islamstaat (de islamitische soort van 'vrede') geinstalleert is, zodra de ummah ergens demografish in aantal groot genoeg geworden is. Vandaag de dag zijn jihadis immers niet sterk genoeg meer om militiar een land binnen te vallen zoals weleer.

In Islam begint men niet te tellen van de geboorte van 'profeet' mohammed. Neen men begint te tellen vanaf de oprichting van de eerste islamstaat. Jij zit je als 'antiracist' blind te staren op huidskleur. Alsof dat dat er iets mee te maken heeft. Een blanke linkiewinkie die zich tot islam bekeert heeft kan zelfs nog gevaarlijker zijn want die wil de islam ineens corretc volgen. En hoe beter iemand de islam volgt hoe erger. Ga je informeren, ga ook eens kijken op islamsites. Met wat moslims elkaar zoal om de oren slaan. Leer en huiver.

De islam voor ongelovigen
http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html

Wij zijn een groepering van bezorgde ex-moslims die van mening zijn dat de islamitische ideologie een gevaar inhoudt voor de vrijheden in onze Belgische samenleving en tegelijkertijd de integratie van moslims in België verhindert. Op deze site zal je ontdekken waarom wij dit denken.
http://www.exmoslim.org/wie%20zijn%20wij.html

EchteVlaming 23 juni 2011 20:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smiley (Bericht 5524136)
Heb je je nog nooit gaan informeren over islam ? Nog nooit een linkje aangeklikt van de talloze die ik hier reeds gepost had, zelfs niet de 2 die in mijn onderschrift staan ? Of ga je je enkel over islam informeren bij tekstjes geschreven door pro islam lieden. Zoals een linda bogaert van de universiteit Gent die een poging doen een soort van euroislam op te richten. Islam is niet alleen religie. Het is alles. Het is leger recht staat het zegt je wat je mag en niet mag, ook de niet-msolim zodra de islamstaat (de islamitische soort van 'vrede') geinstalleert is, zodra de ummah ergens demografish in aantal groot genoeg geworden is. Vandaag de dag zijn jihadis immers niet sterk genoeg meer om militiar een land binnen te vallen zoals weleer.

In Islam begint men niet te tellen van de geboorte van 'profeet' mohammed. Neen men begint te tellen vanaf de oprichting van de eerste islamstaat. Jij zit je als 'antiracist' blind te staren op huidskleur. Alsof dat dat er iets mee te maken heeft. Een blanke linkiewinkie die zich tot islam bekeert heeft kan zelfs nog gevaarlijker zijn want die wil de islam ineens corretc volgen. En hoe beter iemand de islam volgt hoe erger. Ga je informeren, ga ook eens kijken op islamsites. Met wat moslims elkaar zoal om de oren slaan. Leer en huiver.

De islam voor ongelovigen
http://koenraadelst.bharatvani.org/a...oorongel1.html

Wij zijn een groepering van bezorgde ex-moslims die van mening zijn dat de islamitische ideologie een gevaar inhoudt voor de vrijheden in onze Belgische samenleving en tegelijkertijd de integratie van moslims in België verhindert. Op deze site zal je ontdekken waarom wij dit denken.
http://www.exmoslim.org/wie%20zijn%20wij.html

Kijk ik heb het hier niet over interpretaties maar over bv de Koran. Ik zie niet waar de Koran anders is dan de bijbel (heb beide gelezen en niet interpretaties of fragmenten).

Het verschil zit hem eerder in de radicaliteit, iets wat we in het westen met het katholicisme hadden maar nu bijna verdwenen is (denk maar eens aan de talloze Amerikaanse staten waar je creationisme op school krijgt).

Al die dingen die je zo typerend en slecht vindt aan de Islam was (en is nog steeds op sommige plaatsen) deel van de "christelijke" religie.

Denkt U nu echt dat U een religie gaat deradicaliseren door er zo haatdragend, denigrerend en onbegripvol tegenover te staan?

smiley 23 juni 2011 20:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EchteVlaming (Bericht 5524158)
Kijk ik heb het hier niet over interpretaties maar over bv de Koran. Ik zie niet waar de Koran anders is dan de bijbel (heb beide gelezen en niet interpretaties of fragmenten).

Het verschil zit hem eerder in de radicaliteit, iets wat we in het westen met het katholicisme hadden maar nu bijna verdwenen is (denk maar eens aan de talloze Amerikaanse staten waar je creationisme op school krijgt).

Al die dingen die je zo typerend en slecht vindt aan de Islam was (en is nog steeds op sommige plaatsen) deel van de "christelijke" religie.

Denkt U nu echt dat U een religie gaat deradicaliseren door er zo haatdragend, denigrerend en onbegripvol tegenover te staan?

Heb je de teksten al gelzen ? Dat is vlug. Of wil je ze niet lezen ? Anders zou je het verschil tussen islam en christendom nu reeds kennen en ophouden te zeggen dat er geen verschil is.

Marxmannetje 23 juni 2011 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smiley (Bericht 5524165)
Heb je de teksten al gelzen ? Dat is vlug. Of wil je ze niet lezen ? Anders zou je het verschil tussen islam en christendom nu reeds kennen en ophouden te zeggen dat er geen verschil is.

Hebben jullie het dan over Soennisme, Soefisme en Khawarij? Of gewoon de Islam die dagelijks in het nieuws voorkomt?

smiley 23 juni 2011 21:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje (Bericht 5524218)
Hebben jullie het dan over Soennisme, Soefisme en Khawarij? Of gewoon de Islam die dagelijks in het nieuws voorkomt?

Over de islam van ene 'profeet' mohammed. De islam die 'profeet' mohammed volgde.

smiley 23 juni 2011 22:03

Nog iemand die vroeger verkeerdelijk dacht dat islam zoiets is als het christendom.

http://www.exmoslim.org/getuigenisse...il%202008.html

En de verdraagzame aanpak en de leugentjes om best wil die al jaren gevoerd is (en al de rest als racist brandmerken) is de verkeerde aanpak. Radicalisering zoals dat heet... wat niets anders is dan hun islam en 'profeet' mohammed (die een goede moslim als voorbeeld moet nemen) beter volgen dat is evenredig met de grootte van de ulmmah in een bepaalde regio. Hoe groter in aantal hoe meer praat ze krijgen. De soft chaimberlain aanpak tegenover Hitler en zijn nazisme was de verkeerde aanpak. Nu maken de 'verdraagzamen' dezelfde fout met islam.

den dinges 23 juni 2011 22:10

Citaat:

Degenen die ik het minst kan uitstaan zijn wel juist de blanke autochtonen die deze religio-politieke ideologie aanhangen, dus je racisme-theorie valt in het water.

Groentje-18 23 juni 2011 22:14

Citaat:

Zie jij werkelijk geen verschillen tussen de aanhangers van het Jodendom, het Christendom en de Islam?

Vind jij je stelling niet een beetje vreemd, daar lang niet alle vreemdelingen, zelfs niet al degenen met een gelijkaardig "ras" als de Moslims, Moslims zijn en zij, indien jou stelling opgaat, dus ook zouden moeten "haten" of "verachten" op basis van hun "ras.
In Noord-Afrika zijn er ook Christenen en zelfs a-religieuzen. Toch ze zijn zeldzaam.
Bijna zo zeldzaam als Joden die zinloos geweld plegen tegen alles wat ze leuk en minder leuk vinden, als Afrikanen die ons opleggen allemaal aap te eten of als een Moslim die de nobelprijs wint, ...

Ik ben niet tegen de Islam.
Ik ben niet tegen Moslims.

Maar ik ben wel tegen ideologieën die de mens zijn streven naar meer evolutie, een grotere autonomie en onafhankelijkheid en vooruitgang belemmeren en die niet alle vormen van het leven eenvormig respecteren.
De Islam zoals hij wordt geïnterpreteerd door extremistische individuen, valt hieronder.

Aanhangers die mensen laten ontploffen met het oog op zoveel mogelijk onschuldige slachtoffers maken en die in heel Europa auto's in brand steken als ook steevast betrokken zijn met criminele feiten en verloedering van de buurten waar zij intrekken, behoren daarbij.

Of het nu Indianen, Joden, Chinezen of Zimbabwenen zijn. Dat kan mij geen moer schelen.

De verloedering en de afbraak van vele gemeentes in de rand van Brussel, in Antwerpen, ... ik denk niet dat die nog onder de noemer Islam of Moslim vallen. De gelijkenis met het typische Islamgeweld (bloederige aanslagen) is niet meer terug te vinden. Tot nog toe is deze vorm van geweld nooit als terrorisme geïnterpreteerd. Doch u brengt me op ideeën. Want eigenlijk kan je wat in Hofstade gebeurde inderdaad zien als een terroristische actie...
Doch, volgens mij heeft dit vooral te maken met pure haat, pure wrok, pure afgunst, pure ik heb geen idee wat voor agressieve gevoelens jegens de westerse samenleving en al haar individuen.

Iets anders kan zo'n gedrag niet meer verklaren. Zelfs cultuur wordt moeilijk, want in hun thuisland gedragen ze zich zo voor alle duidelijkheid géénszins!!!

Bobke 23 juni 2011 22:16

Citaat:

Ik zie hier anders ook nogal wat kritiek geven op de christenen, zijn dat ook racisten ?
Volgens mij niet, dat zijn mensen die durven onder ogen zien waar het geloof kan toe leiden.
Het heeft eeuwen geduurd om onder het juk van het geloof vandaan te komen, weinigen willen er een nog slechter voor in de pkaats.
Dat de drie religies op dezelfde basis geschoeid zijn is duidelijk.
Maar welke stichter van de religie was oorlogszuchtig en moordde er op los ?
Kunt gij ons vertellen wat er dan zo positief is aan die meest recente versie.

den dinges 23 juni 2011 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EchteVlaming (Bericht 5524158)

De koran is een boek uit vervlogen tijden, en de regels die erin staan zouden eveneens vervlogen moeten zijn. Helaas is dit niet het geval.
De bijbel is OOK zo een stokoud boek, maar wie volgt nu de bijbelse regels nog op de letter ? Wie d�*t doet, vliegt in een minimum van tijd het gevang in, of het gekkenhuis.
Moslims echter , die hun " cultuur " en godsdienst moet je respecteren, zelfs als deze lijnrecht tegenover onze eigen cultuur, onze gewoontes en onze wetten staan.

Groentje-18 23 juni 2011 22:16

Eén ding vraag ik me af:

kent enige linkse "jij racist" eigenlijk zijn geschiedenis?

We hebben al af te rekenen gehad met een ideologie die anderen haar regels wou opleggen en de vrijheid van individuen wou ontnemen, onder het summum van wat volgens die ideologie politiek correct was.

Willen we dat opnieuw laten gebeuren? Waren deze lessen niet duidelijk genoeg? :-/

den dinges 23 juni 2011 22:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 5524306)
Ik zie hier anders ook nogal wat kritiek geven op de christenen, zijn dat ook racisten ?
Volgens mij niet, dat zijn mensen die durven onder ogen zien waar het geloof kan toe leiden.
Het heeft eeuwen geduurd om onder het juk van het geloof vandaan te komen, weinigen willen er een nog slechter voor in de pkaats.
Dat de drie religies op dezelfde basis geschoeid zijn is duidelijk.
Maar welke stichter van de religie was oorlogszuchtig en moordde er op los ?
Kunt gij ons vertellen wat er dan zo positief is aan die meest recente versie.

Van Jezus kan je van alles zeggen, maar niet dat hij een oorlogszuchtige moordenaar was.

EchteVlaming 23 juni 2011 22:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 5524305)
De Islam zoals hij wordt geïnterpreteerd door extremistische individuen, valt hieronder.

Aanhangers die mensen laten ontploffen met het oog op zoveel mogelijk onschuldige slachtoffers maken en die in heel Europa auto's in brand steken als ook steevast betrokken zijn met criminele feiten en verloedering van de buurten waar zij intrekken, behoren daarbij.

U zegt het daar zelf de Islam die wordt geïnterpreteerd door extremistische individuen dat is helemaal NIET hetzelfde als Islam als een algemene strekking. U noemt ELKE moslim een terrorist of crimineel. En dat is veralgemening (het sleutelwoord van racisme).

smiley 23 juni 2011 22:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EchteVlaming (Bericht 5524322)
U zegt het daar zelf de Islam die wordt geïnterpreteerd door extremistische individuen dat is helemaal NIET hetzelfde als Islam als een algemene strekking. U noemt ELKE moslim een terrorist of crimineel. En dat is veralgemening (het sleutelwoord van racisme).

Neen dat doet zij niet. Dat willen zogenaamde verdraagzamen ervan maken. Dat past beter in het vooroordeel dat zij hebben tegenover mensen die hun mond durven open te trekken tegen islam of er zelfs durven tegen te betogen. Dat is allemaal 'not done' in deze politiek correcte samenleving die de strijd tegen de zogenaamde 'islamofobie' (men sprak vroeger toch ook niet van nazifobie ??)als belangrijkste doel voor ogen houd. De islam zetten die zogenaamde verdraagzamen altijd uit de wind. De oorzaak van de vele integratie en andere problemen zoeken zij steeds daar waar dat dit niet te vinden is... armoede, achterstelling, discriminatie blablabla maar nooit islam. 'Verdraagzaam' gezwets

Bobke 23 juni 2011 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door den dinges (Bericht 5524314)
Van Jezus kan je van alles zeggen, maar niet dat hij een oorlogszuchtige moordenaar was.

Dacht ik ook, hij heeft wel wat verbeteringen aangebracht in de religie.
De meest recente heeft , lijkt mij, eerder een stap teruggezet.
Stenigen en slavernij is plots terug aanvaardbaar.

Bobke 23 juni 2011 22:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EchteVlaming (Bericht 5524322)

Het boekje laat dus duidelijk die interpretatie toe.

smiley 23 juni 2011 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 (Bericht 5524305)
De verloedering en de afbraak van vele gemeentes in de rand van Brussel, in Antwerpen, ... ik denk niet dat die nog onder de noemer Islam of Moslim vallen. De gelijkenis met het typische Islamgeweld (bloederige aanslagen) is niet meer terug te vinden. Tot nog toe is deze vorm van geweld nooit als terrorisme geïnterpreteerd. Doch u brengt me op ideeën. Want eigenlijk kan je wat in Hofstade gebeurde inderdaad zien als een terroristische actie...

http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=55

Dat is inderdaad terreur tegenover onze niet-islamitische samenleving en de niet-islamitische autochtone bevolking door jaarlijks aangroeinde jihadis. In de jaren 80/90 waren het er enkele tientallen nu zijn het er enkel honderden, weldra zijn het er duizenden, tienduizenden, honderdduizenden

http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=55

Dank zij de snel Belg wet zijn die daarneboven naast hun paspoort van islamland van herkomst ook nog Belg en worden zij in de statistieken als Belgen gerekend. (ook Nederlanders van Marokkaanse origine bvb die in Belgie klomen wonen uit vrees voor Wilders worden steevast onder nederlanders gerekend). Zowel onder de gevangenisbevolking als elders wat de cijfers leugenachtig maakt. De bevolking zand in de ogen strooien. We leven momenteel nog in een politiek correcte dictatuur waar het speciaal door en voor moslimls en hun sympathisanten opgerichte cgkr (die bepaald wat nog gezegd en gedacjht mag worden om sleept u voor de rechter zoals men Wilders voor de rechter sleepte) en daaruit voortvloeiende de bange blanke journalisten de dienst uit maken http://www.nieuws.be/nieuws/Bange_bl..._ee073b25.aspx Een dictatuur die de islam volledig in de kaart speelt.

EchteVlaming 23 juni 2011 22:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bobke (Bericht 5524335)
Het boekje laat dus duidelijk die interpretatie toe.

En de bijbel niet? Moet je mij toch eens de inquisitie uitleggen (om maar iets te zeggen wat in naam van de bijbel plaats gevonden heeft).

Bobke 23 juni 2011 22:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EchteVlaming (Bericht 5524343)
En de bijbel niet? Moet je mij toch eens de inquisitie uitleggen (om maar iets te zeggen dat in naam van de bijbel plaats gevonden heeft).

Sinds wanneer is de bijbel het woord van Jezus.
Hoeveel mensen heeft Jezus gedood ?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be