Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Dedecker: "De Wever heeft ons helemaal kaalgeplukt" (https://forum.politics.be/showthread.php?t=156944)

Marxmannetje 23 juni 2011 21:28

Dedecker: "De Wever heeft ons helemaal kaalgeplukt"

In een interview met de Coreliokranten noemt Jean-Marie Dedecker de naamsverandering van Lijst Dedecker in LDD een "fout". "Er is maar één stemmentrekker en dat ben ik", aldus Dedecker. Volgens de LDD-voorzitter zijn de kiezers van zijn partij massaal overgestapt naar de N-VA van Bart De Wever. "De Wever heeft ons kaalgeplukt", luidt het. Dedecker is in het interview trouwens opvallend lovend over De Wever en de N-VA.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...lgeplukt.dhtml

Marxmannetje 23 juni 2011 21:29

Oeps, zie net dat dit hier niet mag staan. Gelieve te verplaatsen a.u.b.!

Henri1 23 juni 2011 21:43

Niet alleen LDD, ze plukten ook CD&V, O.VLD en in mindere mate s.pa kaal.

Het grootste slachtoffer is wel het VB.

Ik wed dat ze bij het VB knarsentandend zitten te wachten tot Bart op z'n bek gaat.

Vito 24 juni 2011 09:42

Misschien droomt Dedecker heimelijk over een terugkeer naar N-VA, sinds ACV daar niet meer de plak zwaait :twisted:

Eigenzinnig 24 juni 2011 09:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5524269)

Ik wed dat ze bij het VB knarsentandend zitten te wachten tot Bart op z'n bek gaat.

Ja die dromen alweer hardop van een nieuwe rooms-rode coalitie..:|

Vrijheideerst 24 juni 2011 09:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5524269)

Dat zal wel gebeuren als Dedecker mag komen.

En je weet zeer goed dat N-VA's rijk niet eeuwig en drie dagen zal duren. Tot hiertoe is het een min of meer goed parcours natuurlijk.

Pelgrim 24 juni 2011 09:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5524675)
Misschien droomt Dedecker heimelijk over een terugkeer naar N-VA, sinds ACV daar niet meer de plak zwaait :twisted:

Aangezien daar al Ayne Rand aanbidders zoals Brecht Arnaert rondlopen zal een extra liberaal niet zo erg meer zijn. Het zal wel de breuklijnen binnen de N-VA versterken en die breuklijnen zullen zich hard doen voelen zodra de N-VA federaal mee in de regering stapt. Dan moeten er immers beleidskeuzes gemaakt worden en kan die partij zich niet meer achter BHV en toestanden verschuilen.

d24e 24 juni 2011 20:56

Als NVA slaagt in het maken van een confederatie (of nog beter: volledige splitsing) gaan er volgens mij veel van die liberalen terug naar LDD omdat die hun programma nog meer overeenkomt met hun wensen. NVA is te conservatief.

D'ARTOIS 24 juni 2011 21:04

Afdeling België.

Fj9lnir 24 juni 2011 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door d24e (Bericht 5525715)
Als NVA slaagt in het maken van een confederatie (of nog beter: volledige splitsing) gaan er volgens mij veel van die liberalen terug naar LDD omdat die hun programma nog meer overeenkomt met hun wensen. NVA is te conservatief.

Als NVA slaagt in een échte confederatie (en zeker volledige splitsing) zijn ze allang content voor een paar jaar, en dan zullen ze met ne glimlach wel trug 20% van hun stemmen afstaan aan andere partijen.

Salvadorii 24 juni 2011 22:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir (Bericht 5525767)
Als NVA slaagt in een échte confederatie (en zeker volledige splitsing) zijn ze allang content voor een paar jaar, en dan zullen ze met ne glimlach wel trug 20% van hun stemmen afstaan aan andere partijen.

Als N-VAer vanaf het oprichtingscongres, geeft ik u meer dan gelijk - zelfs moest de partij dan onder de kiesdrempel zakken, zullen we dat met plezier aanvaarden in ruil voor een Vlaanderen die zijn eigen beleid kan voeren...

Salvadorii 24 juni 2011 22:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door d24e (Bericht 5525715)

De LDD bestaat tegen dan niet meer vrees ik...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be