![]() |
Waarom denken bepaalde mensen dat ze roesmiddelen nodig hebben om gelukkig te zijn?
Guy Tegenbos van De Standaard vraagt zich af waarom wij mensen, of alleszins een aantal onder ons, roesmiddelen denken nodig te hebben om gelukkig te zijn.
Wie kan Guy van antwoord dienen? |
S' avonds een glas om de spanning van de dag eens kwijt te geraken misschien?
|
Citaat:
de vraagstelling is verkeerd natuurlijk (sommigen noemen dat een verkeerde premisse) roesmiddelen maken niet gelukkig, ze zijn meestal vroeg of laat een bron van ongeluk. de mensen zoeken geen geluk in drugs, ze zoeken de roes zelf. die roesmiddelen zijn dan ook niet te vervangen, als je ervan afstapt bent je ze alleen kwijt een dikke havanna-sigaar is door niets anders te vervangen, heb ik ondervonden, of een goeie fles wijn van een goed jaar, , die is ook door niets te vervangen. Of zelfs domweg binge-drinking zelfs niet door een lolly dat heeft allemaal niets met zoeken naar geluk te maken Dan nog eerder met ontsnappen aan ongeluk en stress. eSCAPISME. de vraag is dus: waarom zoeken we naar een roes, naar kunstmatig genot, naar artificiële paradijzen? Omdat onze natuurlijke capaciteiten ontoereikend zijn? Dat zijn ze niet. Je kan ook op natuurlijke wijze een roes bereiken Verliefdheid is wel een van de sterkste.En dan liefde . Sport is er ook een. Zelf dopamine aanmaken. Meditatie brengt je ook in een roes. Je kan ook roezen afwijzen en toch gelukkig zijn. |
Die denken dat niet. Dat IS zo.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wie hierover een zeventien-liner kan schrijven, mag journalist worden bij de Standaard:lol:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Sommigen hebben roezen nodig om one-linertjes te kunnen schrijven...:lol:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar volgens jou heeft ie een korte samenvatting gegeven van een draad waar verder toch al niets nieuws meer staat. maw het onderwerp is uitputtend behandeld (door ondergetekende) en daar kwam ook jouw professioneel one-linertje niets aan toevoegen. Puur backfire:lol: |
Citaat:
Kort en goed: "omdat het roesmiddelen zijn". |
Iedereen kan Guy van antwoord dienen, maar ge dient wel van goeden huize te komen opdat hij er iets zou aan hebben...laat staan Freelancer:lol:
|
Citaat:
Zoals bijvoorbeeld, mijn zoon is gezond en ondertussen volwassen geworden zonder al te grote ongelukken, en dat maakt me best gelukkig. Ik drink alcohol als ik zat wil zijn, en ik gebruik wiet als ik high wil zijn, dat heeft dus niets met gelukkig zijn te maken. Ok, nog vragen? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:37. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be