Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   De toestand van Chavez zou kritiek zijn... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=157086)

freelancer 27 juni 2011 13:40

De toestand van Chavez zou kritiek zijn...

Op radio1 (Joos):

De toestand van Chavez is kritiek, wordt gefluisterd. Hij verschijnt al 16 dagen niet meer in de media. Een record voor de venezolaanse president. Is het neuskanker of een onschuldig abces? En waarom moet dat zo nodig in Cuba behandeld worden?

Hier te beluisteren

Wie weet er meer van?

Johan Bollen 27 juni 2011 14:41

Citaat:

El presidente de la Asamblea Nacional de Venezuela, Fernando Soto Rojas, negó este domingo que el mandatario, Hugo Chávez, padezca de cáncer, como han estado publicando algunos medios que se oponen abiertamente a la administración de Caracas. Asomó como posible fecha del retorno del dignatario el 5 de julio venidero y acusó a la oposición de impulsar la ola de rumores al respecto.
De westerse propagandamachine is weer bezig. Als we die moesten geloven was bv. Castro al een keer of 10 gestorven (altijd met bijhorend verhaal "maar ze houden het geheim want ze zijn zo evil"). Wat een onnozel gedoe. Dat ze zich met nieuws bezig houden.

Johan Bollen 27 juni 2011 14:52

Chavez zelf aan het woord.

Waarom cuba?
Citaat:

“La operación ha sido muy exitosa, ya Nicolás, pues, tiene detalles de ello. Ayer me estuvieron explicando, hoy volvieron a hacerme las respectivas curas, la reunión de los médicos, conversamos. Ustedes saben que, afortunadamente, Cuba tiene uno de los sistemas de salud más avanzados, no sólo de este continente, sino de este mundo, as�* que me enfermé en un buen lugar”, aclaró.
Over de aard van de ziekte

Citaat:

“Afortunadamente, se han hecho biopsias, estudios, microbiolog�*as, en distintos laboratorios y no hay ninguna señal maligna. Un absceso y con la buena suerte de que no hubo infección. A mi nunca me dio fiebre y esa es una de las razones, no hubo la sintomatolog�*a de un absceso como este, que surgió en un lugar, en la zona pélvica, donde hubo que hacer una herida más o menos profunda”, detalló.
Het is te veel gevraagd van de westerse pers om Chavez zelf aan het woord te laten tenzij men hem meent te kunnen belachelijk maken. Liever wat ongefundeerde geruchten verspreid men daar. Het niveau van gedesinformeerdheid mbt buitenlandse politiek van de gemiddelde Europeaan is ondertussen alarmerend te noemen met dank aan de onvrije corporatieve pers.

freelancer 27 juni 2011 15:34

Tsja... ;-)
Minister Maduro van Buitenlandse Zaken laat weer van zich horen en voor het eerst is de officiële boodschap somber. De president is niet herstellende, maar voert een "strijd om zijn gezondheid", een gevecht "van ons allemaal, de strijd voor leven, voor de naaste toekomst en de toekomst van ons land".
Bron

Johan Bollen 27 juni 2011 17:25

NOS:
Citaat:

Minister Maduro van Buitenlandse Zaken laat weer van zich horen en voor het eerst is de officiële boodschap somber. De president is niet herstellende, maar voert een "strijd om zijn gezondheid", een gevecht "van ons allemaal, de strijd voor leven, voor de naaste toekomst en de toekomst van ons land".
Laten we die officiële boodschap erbij halen die Maduro voorlas:

Citaat:

PRESIDENCIA DE LA REPÚBLICA BOLIVARIANA DE VENEZUELA

COMUNICADO AL PUEBLO VENEZOLANO

El Comandante Presidente de la República Bolivariana de Venezuela Hugo Chávez Fr�*as, de acuerdo a los principios de la Revolución Bolivariana de comunicar de manera directa y oportuna asuntos de interés público, ha ordenado informar a nuestro pueblo sobre lo siguiente:

Luego de las exitosas visitas de trabajo a Brasil y Ecuador, donde se lograron importantes acuerdos que van a fortalecer la cooperación bilateral entre nuestros paises, y mientras se desarrollaba la XI Comisión Mixta Venezuela-Cuba, el Presidente Chávez, ya casi totalmente restablecido de la lesión en una de sus rodillas, presentó una nueva dolencia de salud, la cual fue evaluada de inmediato por su equipo médico de confianza.

Con el invalorable apoyo de Fidel, de Raúl y del excelente sistema de salud de la Hermana República de Cuba, se hicieron los exámenes diagnósticos, los cuales revelaron la existencia de un absceso pélvico que ameritó la decisión del Presidente Hugo Chávez de someterse de manera inmediata a un procedimiento quirúrgico correctivo.

Este procedimiento médico se realizó en la mañana de hoy, viernes 10 de junio, en la ciudad de la Habana, con resultados satisfactorios para la salud del Comandante Hugo Chávez, quien se encuentra iniciando el proceso de recuperación en compañ�*a de sus familiares, su equipo médico y parte del equipo de gobierno.

El cuerpo médico estima que en breves d�*as el Presidente de la República estará en condiciones de regresar de manera segura a Venezuela, aspecto sobre el cual se mantendrá debidamente informado a nuestro Pueblo.

El Comandante Chávez ratifica su voluntad inquebrantable de seguir trabajando por los supremos intereses de la Patria, y env�*a sus orientaciones a todo el Pueblo venezolano para continuar avanzando en el proceso de consolidacion de la Revolución Bolivariana.

“Me consumiré gustosamente al servicio del Pueblo sufriente”

La Habana, 10 de junio de 2011
Hier is de video te bekijken van Maduro.

Waar staat er ergens dat Chavez niet hestellende is of dat hij een strijd op leven en dood aan het voeren zou zijn? Nergens. Dit is trouwens het enigste officiële persbericht dat Maduro voorlas mbt deze zaak.

Er staan nog wel meer leugens in dat NOS artikel. Zo wordt de indruk gegeven dat dat allemaal in het grootste geheim gebeurd daar in Havana en niemand weet wat er eigenlijk aan de hand is, terwijl er in werkelijkheid regelmatig mededelingen zijn van regeringsambtenaren. De NOS schrijft echter de volgende leugen
Citaat:

Officieel verloopt het herstel van de president voorspoedig. Maar niemand krijgt hem te spreken of te zien.
Fotos worden ook niet gewoon genomen volgens de NOS, nee die 'duiken op'. De propagandatoon is evident.

Dit is bv. wat VANDAAG de voorzitter van het parlement zei mbt de gezondheid van Chavez en de geruchtencampagne opgestart door de oppositie.

Presidente de Parlamento de Venezuela desmiente que Chávez padezca de cáncer

bovenstaande citaten (post 3) van Chavez komen ook uit een interview dat Chavez gaf zopas. Jammer genoeg geeft slechts een klein deel van de pers deze info ook door aan de wereld. De corporatieve pers blijft liever wat 'geruchten' verspreiden, zonder te verwijzen naar de feiten.

Chavez zou op 5 juli terug thuis zijn meldt de regering. Tot dan heeft de corporatieve pers de tijd om de valse indruk van een gesloten dictatuur te verspreiden.

Johan Bollen 27 juni 2011 17:49

De nieuwswaarde van dit alles is dicht bij nul. Er zijn dagelijks interessante nieuwsitems in Latijns Amerika te rapen dan dit geroddel. Dat is het erbarmelijke niveau waarop de VRT en de NOS dus gezakt zijn. Dat men daar belastingen voor wil betalen begrijp ik niet.

kelt 27 juni 2011 18:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5530340)
Op radio1 (Joos):

De toestand van Chavez is kritiek, wordt gefluisterd. Hij verschijnt al 16 dagen niet meer in de media. Een record voor de venezolaanse president. Is het neuskanker of een onschuldig abces? En waarom moet dat zo nodig in Cuba behandeld worden?

Hier te beluisteren

Wie weet er meer van?

Volgens mij weet "den Ugo" hier meer van ;-)

Johan Bollen 27 juni 2011 19:35

Link naar video met persbericht vergeten te geven waaruit blijkt dat NOS bericht fout is:

Hier is de video te bekijken van Maduro. Scroll naar beneden.

D'ARTOIS 27 juni 2011 19:48

Ik denk dat ze bij de NOS geen Spaans lezen. Of misschien kunnen ze helemaal niet lezen.

Johan Bollen 28 juni 2011 05:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS (Bericht 5530897)
Ik denk dat ze bij de NOS geen Spaans lezen. Of misschien kunnen ze helemaal niet lezen.

Ze nemen gewoon berichten van elders over. Dat is geen journalistiek meer.

longhorn 28 juni 2011 05:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5531282)
Ze nemen gewoon berichten van elders over. Dat is geen journalistiek meer.

Maar waarom moest het zolang duren voor die vent weer op het toneel verscheen? Zo voed je allerhande speculaties. Soit, Voor mijn part mag hij boordevol kankergezwellen zitten.

Johan Bollen 28 juni 2011 06:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 5531296)
Maar waarom moest het zolang duren voor die vent weer op het toneel verscheen? Zo voed je allerhande speculaties.

Het feit dat u last heeft van een media black out is niet de schuld van chavez, maar van de corporatieve media.

Citaat:

El 10 de junio pasado, el canciller de Venezuela, Nicolás Maduro, leyó desde Cuba un comunicado donde informaba sobre la operación del mandatario.

Desde esa fecha y pese a reiteradas explicaciones de voceros del Gobierno, incluso del mismo Chávez, medios de comunicación nacionales e internacionales han levantado una campaña de especulación sobre su estado de salud.
Dus de regering doet heel de tijd mededelingen, Chavez zelf doet mededelingen vanuit zijn ziekenbed, maar de corporatieve pers hoort die om een of andere reden niet. Schoon stuk teater van de pers maar wel een leugen.

freelancer 28 juni 2011 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door longhorn (Bericht 5531296)
Maar waarom moest het zolang duren voor die vent weer op het toneel verscheen? Zo voed je allerhande speculaties. Soit, Voor mijn part mag hij boordevol kankergezwellen zitten.

:lol:

Vito 28 juni 2011 14:16

De toestand van Chavez is altijd kritiek sinds hij de VS slecht gezind is...

Johan Bollen 28 juni 2011 14:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vito (Bericht 5531804)
De toestand van Chavez is altijd kritiek sinds hij de VS slecht gezind is...

Het is niet Chavez die Bush van de 'troon' probeerde te stoten. Het is ook niet Chavez die de VS economie poogde te boycotten. Wel andersom.

Ik onthou. Het ging openingsposter niet echt om de waarheid mbt Chavez ziekte.

Ik onthou ook. Chavez de dood in wensen is geen probleem voor sommigen, (noch voor de moderatie). Dat is zelfs 'humor'. Ik vraag me af hoe hoog de schijnverontwaardiging zou oplopen moest iemand hetzelfde zeggen over een van de publiekslievelingen van het forum.

fox 28 juni 2011 14:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen (Bericht 5531821)
Het is niet Chavez die Bush van de 'troon' probeerde te stoten. Het is ook niet Chavez die de VS economie poogde te boycotten. Wel andersom.

Ik onthou. Het ging openingsposter niet echt om de waarheid mbt Chavez ziekte.

Ik onthou ook. Chavez de dood in wensen is geen probleem voor sommigen, (noch voor de moderatie). Dat is zelfs 'humor'. Ik vraag me af hoe hoog de schijnverontwaardiging zou oplopen moest iemand hetzelfde zeggen over een van de publiekslievelingen van het forum.

Alsof het u wel gaat om de waarheid mbt de ziekte van Chavez. Je hebt evenmin enige notie van zijn gezondheidstoestand maar toch beweer je hier al paginas aan een stuk dat er niks aan de hand is. Hypocrisie ten top.

donzigschaap 28 juni 2011 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door fox (Bericht 5531842)
Alsof het u wel gaat om de waarheid mbt de ziekte van Chavez. Je hebt evenmin enige notie van zijn gezondheidstoestand maar toch beweer je hier al paginas aan een stuk dat er niks aan de hand is. Hypocrisie ten top.

Ik heb Johan niet zien zeggen dat er niets aan de hand is. Hij zegt dat er geen sprake is van een strijd op leven of dood -zoals de media hier beweren- en dat wordt ook bevestigd in de Spaanse teksten.

Micele 28 juni 2011 15:00

Onze ~ 20 jaar oudere Albert II heeft zelfs een "hartoperatie" overleefd, nu 11 jaar geleden..., zijn hart werd zelfs een tijdje stilgelegd... ;-)

Citaat:

Donderdag 13-04-2000 | Sectie: Buitenland | Pagina: 4

BRUSSEL, 13 APRIL., De Belgische koning Albert II heeft afgelopen nacht in een ziekenhuis in Aalst een geslaagde bypass-operatie ondergaan. Volgens de behandelende artsen maakte de vorst het vanmorgen naar omstandigheden heel goed ...

http://archief.nrc.nl/index.php/2000...Albert/check=Y
Citaat:

http://www.hbvl.be/Archief/guid/hart...7-0008c772a0e7

Hartoperatie koning Albert geslaagd

13/04/'00 Koning Albert II heeft in de nacht van woensdag op donderdag een hartoperatie ondergaan in het Onze-Lieve-Vrouwziekenhuis in Aalst.
...
De koning kreeg een viervoudige overbrugging voor kransslagadervernauwingen.
De operatie duurde 2,5 uur en het hart van de vorst werd een tijdje stilgelegd, zo legde dokter Hugo Vanermen, die de operatie leidde, uit. De artsen beslisten meteen te opereren omdat de pijn die de koning leed, instabiel was. Volgens dokter Vanermen kon dat de voorbode zijn van een hartinfarct. De koning heeft geen infarct gehad, maar moet allicht nog een week in het ziekenhuis blijven en zes weken van de ingreep herstellen.
De koning werd woensdagavond om tien voor elf in het ziekenhuis in Aalst opgenomen. Hij kwam van het Brusselse Sint-Janziekenhuis bij dr. Lafontaine. De Brusselse artsen waren onder meer op basis van elektrocardiogram tot het besluit gekomen dat een chirurgische ingreep zich opdrong. De koning heeft die raad opgevolgd, maar gaf er de voorkeur aan te worden overgebracht naar het Onze-Lieve-Vrouwziekenhuis in Aalst, waar hij op 29 januari al geopereerd werd aan een hernia.
Albert kreeg woensdagmiddag pijn in de borst. Door de pijn kon hij koning Abdullah en koningin Rania van Jordanie niet ontvangen.
...]
Google-vertaling van het persbericht over H. Chávez:

Citaat:

Communique:

VOORZITTERSCHAP VAN DE REPUBLIEK VENEZUELA

Venezolaanse volk NIEUWS

Commandant President van de Bolivariaanse Republiek van Venezuela Hugo Chávez, volgens de principes van de Bolivariaanse revolutie om direct en tijdig te communiceren public affairs, heeft bevolen om onze mensen te informeren over het volgende:

Na de succesvolle werkbezoeken naar Brazilië en Ecuador, waar belangrijke afspraken gemaakt die bilaterale samenwerking tussen onze landen te versterken, terwijl de ontwikkeling van de XI Venezuela-Cuba Gemengde Commissie, president Chavez, en bijna volledig hersteld van de letsel aan een knie, met een nieuw gezondheidstoestand, die onmiddellijk werd geëvalueerd door uw gezondheidszorg team vertrouwen.

Met de onschatbare steun van Fidel, Raul en een uitstekende gezondheidszorg van de Republiek Cuba, werd de diagnostische tests, die het bestaan ​​van een bekken abces dat het besluit van president Hugo Chavez om een ​​onmiddellijke ondergaan vereist onthuld een corrigerende chirurgische ingreep.

Deze medische procedure werd uitgevoerd in de ochtend, vrijdag 10 juni in de stad van Havana, met bevredigende resultaten voor de gezondheid van de Comandante Hugo Chávez, die het herstel proces begint in het gezelschap van zijn familie, zijn team arts en het team van de overheid.

De medische professie van mening dat in een paar dagen de president in staat zal zijn om veilig terug te keren naar Venezuela, een aspect waarop houden onze mensen volledig op de hoogte.
...]
Zoek de verschillen. ;-)

Johan Bollen 28 juni 2011 15:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap (Bericht 5531862)
Ik heb Johan niet zien zeggen dat er niets aan de hand is. Hij zegt dat er geen sprake is van een strijd op leven of dood -zoals de media hier beweren- en dat wordt ook bevestigd in de Spaanse teksten.

Ik zeg vooral dat de zogezegde media blackout en 'geheimzinnigheid' een fabricatie zijn van de westerse media. Men gebruikt Chavez ziekte om valse ideeën te implanteren (dictatoriaal, niet open naar de media,...) bij de bevolking mbt leiders die niet gehoorzaam genoeg zijn aan het krachten die het in het westen voor het zeggen hebben. Daar komt het eigenlijk op neer. De corporatieve media dienen niet in de eerste plaats om te informeren.

Werd er bv. gezegd ergens in de Westerse media dat Chavez 5 juli naar huis zou komen?

Evenmin werd Chavez versie van de feiten gezegd (toch niet in het NOS artikel). Men deed alsof het allemaal raar en onduidelijk was, terwijl het eigenlijk om een ziekte gaat die men ontdekte toen men voor iets anders behandelde. Dat werd vanaf het begin zo meegedeeld door Venezuela. Maar dat feit was een ideale gelegenheid voor de westerse pers om nog eens wat anti Venezuela propaganda aan de bevolking te voeren.

Johan Bollen 28 juni 2011 15:23

Chavez zelf (citaat niet in westerse pers te vinden natuurlijk)
Citaat:

“Afortunadamente, se han hecho biopsias, estudios, microbiolog�*as, en distintos laboratorios y no hay ninguna señal maligna. Un absceso y con la buena suerte de que no hubo infección. A mi nunca me dio fiebre y esa es una de las razones, no hubo la sintomatolog�*a de un absceso como este, que surgió en un lugar, en la zona pélvica, donde hubo que hacer una herida más o menos profunda”
Citaat:

Gelukkig werden er biopsies, studies, microbiologsiche onderzoeken gedaan in verschillende laboratoria, en er is geen teken van kwaadaardigheid. Een abses, en met een goede kans dat er geen infectie is. Ik heb er nooit koorts van gekregen, en dat is een van de redenen, de simptomatologie van een abses zoals dit was niet aanwezig, dat het opdook op een plaats, de pelvis, waar men een min of meer diepe wonde moest maken.
Men heeft het laat gemerkt dus, omdat chavez niet de symptomen had die je kon verwachten bij een blijkbaar groot abses.

Of Chavez liegt of niet over zijn ziekte weet ik natuurlijk ook niet. Maar het feit is dat er geen sprake is en was van geheimzinnig doen naar de buitenwereld toe, zodat foto's bv. niet gewoon genomen konden worden, maar moesten 'opduiken' via onduidelijke bronnen, als we de NOS mogen geloven. De indruk die de westerse pers van deze episode poogt te geven is duidelijk vals.

Vraag u eens af. Als er een koning of president ergens ziek is in Europa...geeft die ook persoonlijk die details die Chavez hierboven geeft mbt zijn ziekte? Is het dan niet gewoon een persmededeling door een woordvoerder, en is niet iedereen gelukkig daarmee? Is misschien eerder het omgekeerde waar van wat men er in de westerse propaganda van wou maken? Het zou niet de eerste keer zijn.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be