![]() |
Ontslag, niet alleen voor nmbs-trio, maar ook voor Vervotte
De situatie bij de nmbs, na de toestanden van gisteren en afgelopen nacht, overstijgen het etiket 'mobiliteit'.
Het is puur politiek geworden, zo erg is het. Daarom, niet alleen ontslag voor het ceo-trio, maar ook voor de verantwoordelijke minister. (dit heeft voor gevolg dat een tweede minister ook ontslag moet nemen, wegens pariteit in de regering; een of meerdere andere ministers uit de huidige aflopende regering moeten de nodige bevoegdheden maar overnemen) Waarom ? Omdat het duidelijk moet zijn voor de toekomst, dat dergelijk langdurig geklungel, niet meer getolereerd wordt; niet op niveau van de ceo, maar ook niet op politiek niveau ! Zo simpel is dat ! |
Dat zal niets veranderen, er dient aangeklopt te worden bij degene die verantwoordelijk is voor de splitsing van NMBS en Infrabel, en die individuen berechten
|
Citaat:
|
Citaat:
Kijk had ik gisteren op die trein gezeten, na een kwartier zonder lucht had ik gewoon al de ramen in die wagon kapotgeklopt. kwestie van lucht hebben he... Vlamingen zijn gewoon veel en veel te braaf. Privatiseer de NMBS, smijt al dien ouwen brol buiten, die veel en veel te veel kost aan onderhoud, gooi de helft van het niets om handen hebbende personeel buiten, automatiseer heel die zooi, en hou op het einde van de rit nog geld over. |
Citaat:
Kijk nu eens bij wijze van voorbeeld naar de concurrentie van de nmbs: het vervoer over het land. Het 'beheer' van de wegeninfrastructuur ligt toch ook niet in handen van dezelfde als het 'beheer' van de vrachtwagens die over die infrastructuur denderen. Het 'beheer' van luchthaven en luchtverkeersleiding ligt toch ook niet in handen van Brussels Airways ... Het is puur en alleen omdat wij dat nu zo gewoon zijn met de treinen, dat wij denken dat dit het beste is, en de enig mogelijke oplossing. Nog niet zo heel lang geleden, dachten wij dat ook van de telefonie ... maar ik herinner me nog goed hoeveel wij achter stonden tegenover het buitenland, om antwoordapparaten, faxen enz. in gebruik te nemen, voor gsm's ... |
Het is perfect mogelijk om infrastructuur los te zien van diegene die daar op rijdt,
Diegene die daar op rijdt, moet kunnen voorzien dat hij oplossingen heeft als zijn trein in pan ligt, dus ook als de infrastructuur zelf in pan ligt. Als er een kabelbreuk is dan moet de uitbater van de infrastructuur dat zo snel mogelijk maken. Maar de carier moet daarop voorzien zijn, als zijn locomotief in pan valt, moet hij het immers ook zo snel mogelijk oplossen. Probleem is dat de nmbs en infrabel vol politieke benoemingen zitten, die liever lui als moe zijn en geen fuck om verantwoordelijkheid geven. Getuige die 2 sukkelaars, die daar dan toevallig wel ter plaatse waren en het dan kunnen oplossen. Normaal gezien als ge als manager ziet dat het zo in de soep loopt, maakt ge dat ge daar zijt om de schade te beperken, of ge stuurt een paar specialisten ter plaatse om dat voor u te doen. Nee liever iedereen laten sukkelen en rap maken dat ze zelf naar huis zijn, t is immers goed weer, laat den boel den boel maar, dat ondertussen hun eigen collega's daar staan te verekken zal hun worst wezen. |
Citaat:
Onzin, die splitsing waar ze zich zo graag achter verschuilen heeft er niks maar dan ook niks mee te maken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar het is toch duidelijk: zoals het bij ons gaat met de nmbs, en met die politiek geparachuteerde ceo's, slechter kan onmogelijk. Onmogelijk. |
Een succesverhaal,een STIJGEND klantenbestand,omzetten in een groeiende ramp....het is weinig managers gegeven dit te bereiken,wij hebben er 3!
Dat accidentje van gisteren,dat omschreven wordt als een "onwaarschijnlijke samenloop van omstandigheden"(maar door mij beschouwd als een blik in de nabije toekomst) moet gevolgen hebben.... maandelijks zijn er blijkbaar een paar accidenten met "bovenleidingen",defekt materieel,en de onmogelijkheid om gestrande treinen binnen een uur aan een oude diesel te koppelen en af te slepen.....(e s se n t i e e l,zorg dat treinen hoe dan ook kunnen b e w e g e n!)..Gisteren zijn er net geen doden geweest (geveld door de hitte),net geen!!!!!!!:evil: Enkele jaren nam de Federale overheid de schulden van de NMBS over (omgerekend vele miljarden Euro),en ,conform aankomende Europese richtlijnen werd een aanvang gemaakt met het uiteenhalen van de monolitihische spoorwegmaatschappij... Ik ben er zeker van dat "de politiek",door het parachuteren van vriendjes met managerpretenties tevens hoopte dat NMBS nu uit hun zorgen zou verdwijnen(geef hen jaarlijks een zak geld om personenvervoer te garanderen,en voor de rest trekken ze hun plan maar) niet dus.....de lange weg naar beneden gaat egwoon verder,het groeiende klantenbestand zal weer afkalven,de NMBS als extra vervoersmodus faalt gewoonweg :-( |
Ik dacht dat het om een stunt van Al-Qaeda ging. Schandalig. Indien er paniek uitbrak konden hier enorm veel doden gevallen zijn.
|
Citaat:
|
Citaat:
Waarmee u dus mijn punt maakt en stelt dat het niets te maken heeft met de splitsing, maar alles met verouderde infrastructuur, te lage capaciteit in Brussel en het je m'en foutisme van het verouderd ambtenarenkorps bij nmbs en infrabel. |
Citaat:
En verder zal dat er enkel voor zorgen dat ze op de grote assen aan 160 kunnen rijden, maar dat verandert nog altijd geen jota aan het feit dat alles via de noord zuid as moet en laat het nu net daar zijn dat de grote problemen zich situeren. En nu moord en brand schreeuwen doordat het noodlot gisteren toesloeg is maar al te lachwekkend. Zoiets valt 1 of 2 keer voor per jaar. Dat zijn geen structurele vertragingen en zijn dan ook irrelevant. Het zijn de structurele vertragingen die je moet aanpakken en dat zal niet gebeuren door de noord zuid as nog verder te belasten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be