![]() |
Moet Brabant ,groot Brussel of klein Belgie worden?
Didier Reynders doet een laatste poging om de idealen van de Francofonie te verwezelijken
|
Al wie voorstander is van separatisme en een afscheuring van Vlaanderen, kan er niks tegen hebben dat andere regio's eenzelfde recht op secessie opeisen.
Kritiek op afscheuring van Duitstalige gebieden, Wallonië of een Brusselse regio zou vanwege separatisten een toppunt van hypokrisie betekenen. Je kan een ander moeilijk misgunnen wat je voor jezelf rechtens opeist. |
Juist. Vlaanderen onafhankelijk en Luik bij Vlaanderen.
|
Ik ben wel te vinden voor een onafhankelijk Brabant maar dan een administratief eentalig Nederlandstalig Brabant van 's Hertogenbosch tot Nijvel. :twisted:
|
Citaat:
Dat is geen afscheuring.Dat is landjepik. |
Ik heb niets tegen de onafhankelijkheid van de Duitstalige gemeenschpa, maar een W en VL- Brabant constructie is Belgie in het klein, ik denk dat Vl-Brabant trouwens liever mee in een Vlaams verhaal zou stappen dan in zoiets
|
Citaat:
Als jij een zelfstandig Brabant landjepik noemt, dan is het uitroepen van een zelfstandig Vlaanderen een gigantische gebiedsroof. Als je tenminste de ambitie hebt om konsekwent de zaken bij hun naam te noemen... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hoe vaak moeten we dat nu nog herhalen:
geen morzel grond !!! |
De Leuvenaars zitten waarschijnlijk te springen om bij 'Groot-Brussel' gevoegd te worden... :roll:
|
Merksem onafhankelijk!
|
Citaat:
Echter, het streven naar een Vlaamse staat is voor de meesten (er zijn altijd uitzonderingen) een kwestie van beter bestuur, beter economisch beleid, enzomeer. In dat geval is er helemaal niks hypokriet aan indien Vlaanderen de secessie van anderen zou tegenwerken indien de argumenten voor die secessie niet geldig zijn of ingaan tegen het belang van Vlaanderen. Overigens gaat het hier niet om secessie maar om gebiedsopslorping. |
Citaat:
Citaat:
Ik geloof echter niet dat Vlaanderen zoveel beter zal bestuurd worden, wanneer ik de huidige Vlaamse opinies en tendensen bekijk. Zelfde manco's op ideologisch vlak als de Belgische. En dat bewijs je hieronder zelf(s): Citaat:
Vlaamse secessie is niet in het belang van België, maar daar trek je je geen donder van aan. Brabantse of Brusselse secessie zou niet in het belang van Vlaanderen zijn, maar daar zou Vlaanderen dan wél bezwaren mogen maken? Op zijn zachtst gezegd nogal inkonsekwent, nietwaar, Distel? Citaat:
Binnen de Belgische natie, betekent het enkel een hertekenen van percelen binnen eenzelfde 'eigendom' Een boer mag zijn landerijen intern opdelen hoe hij wil, nietwaar? |
Citaat:
|
Citaat:
Wat is het verschil met een uitbreiding van Brussel? Als de haven van Antwerpen Doel inneemt, is dat dan ook landjepik? |
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
genoteerd! |
:cheer: Waals Brabant en BHV franstalig! :cheer:
:cheer: Faciliteiten in arr. Leuven! :cheer: :cheer: Vlaamse onafhankelijkheid verliest heel Vla Bra! :cheer: Wat ne kwibus. Gelooft die nu echt dat enige Vlaming (behalve missch. 2%) dit idioot idee ooit zou toestaan? Iedereen ziet toch (behalve mss S°PA) dat dit gewoon bedoeld is om Vlaams Brabant te annexeren voor de Francofonie? Ik zie Waals-Brabant hierdoor niet nog meer rechten geven aan Nederlandstaligen, alleen in de omgekeerde richting. :cheer: La Belgique sera Latine!! :D :cheer: |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:29. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be