Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Buitenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=65)
-   -   Moet Denemarken niet uit de EU? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=157252)

eno2 1 juli 2011 12:17

Moet Denemarken niet uit de EU?

Nu ze weer grenscontroles ingevoerd hebben?

Ze zeggen zelf dat ze het Schengen-akkoord niet schenden, omdat ze de grenscontroles door douaniers laten doen...

Dat is de kantjes eraf lopen.

Voor wat mij betreft moet men ze laten inbinden of buiten...

Unie der Provinciën 1 juli 2011 12:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5535743)

Ze zeggen zelf dat ze het Schengen-akkoord niet schenden, omdat ze de grenscontroles door douaniers laten doen...

En alsjeblieft, alsjeblieft alsjeblieft, mag Nederland dan ook mee buiten de EU. Die paar losse centen die Nederland en Denemarken inbrengen kunnen gemakkelijk door België worden overgenomen :)

eno2 1 juli 2011 12:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën (Bericht 5535753)
En alsjeblieft, alsjeblieft alsjeblieft, mag Nederland dan ook mee buiten de EU. Die paar losse centen die Nederland en Denemarken inbrengen kunnen gemakkelijk door België worden overgenomen :)

Waar wordt dat besproken?

In Den Haag?

poekieJ 1 juli 2011 14:50

De Denen zijn helden. :cheer:

Kan ik me daar laten naturaliseren?8-)

Zomaar beslissingen durven nemen zonder de mening van de groooote en belangrijke EU te vragen, je moet maar durven he eno!:evil:

patrickve 1 juli 2011 16:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ (Bericht 5535978)
Kan ik me daar laten naturaliseren?8-)

Nee, natuurlijk niet. Dat kan je enkel maar gemakkelijk met landen die binnen de EU zitten. De Denen laten vreemdelingen niet zo gemakkelijk binnen. Blijf maar in uw eigen natiestaat.

D'ARTOIS 1 juli 2011 17:01

Bravo Denemarken!

eno2 1 juli 2011 18:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door patrickve (Bericht 5536084)
Nee, natuurlijk niet. Dat kan je enkel maar gemakkelijk met landen die binnen de EU zitten. De Denen laten vreemdelingen niet zo gemakkelijk binnen. Blijf maar in uw eigen natiestaat.

:lol:

Garry 1 juli 2011 20:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5535743)

Euuuu,....ik ben akkoord met u, maar mag ik effe er de aandacht op vestigen dat, nog onlangs toen ik de Franse grens passeerde, er daar ook grenscontrole was. Smijten we die dan ook niet beter meteen uit de EU? Veel succes.
De EU is niet meer dan een uitermate duur theaterstuk, en zo lang dat ze de hoofdacteurs zo hoog blijven verlonen, zullen die dat stuk blijven opvoeren.

eno2 1 juli 2011 20:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 5536333)
Euuuu,....ik ben akkoord met u, maar mag ik effe er de aandacht op vestigen dat, nog onlangs toen ik de Franse grens passeerde, er daar ook grenscontrole was.

tijdelijk door lampedusa

Garry 1 juli 2011 20:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën (Bericht 5535753)

Gij bent op uw koppeke gevallen zeker? 't Is niet omdat wij de prima ballerina leveren in dat theaterstuk, dat wij dat moeten extra gaan bedruipen hé. Laat ons daar beter allemaal mee stoppen. 't Is een miskleun en 't zal ten eeuwigen dagen een miskleun blijven.
http://www.youtube.com/watch?v=bypLw...eature=related

Garry 1 juli 2011 20:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5536337)
tijdelijk door lampedusa

Al was het door de schoonmoeder van Sarkozy, het was, en dat telt.

eno2 1 juli 2011 21:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 5536368)
Al was het door de schoonmoeder van Sarkozy, het was, en dat telt.

geen franse schoonmoeders met Denen vergelijken

Unie der Provinciën 3 juli 2011 23:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 5536362)
Gij bent op uw koppeke gevallen zeker? 't Is niet omdat wij de prima ballerina leveren in dat theaterstuk, dat wij dat moeten extra gaan bedruipen hé. Laat ons daar beter allemaal mee stoppen. 't Is een miskleun en 't zal ten eeuwigen dagen een miskleun blijven.
http://www.youtube.com/watch?v=bypLw...eature=related

Nee, ik ben niet op m'n hoofd gevallen, maar Vlaanderen is de rijkste regio van Europa, jullie mogen van ons onze Europese bijdrage overnemen, gratis en voor niets. Want die EU, dat wordt in Nederland denk ik zo, onderhand door iedereen hier uitgekotst.

Unie der Provinciën 3 juli 2011 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5535762)
Waar wordt dat besproken?

In Den Haag?

Den Haag? Den Haag? Daar wordt niets besproken, die mogen als slaafse hondjes achter de grote jongens aan huppelen. Je hoort ze al roepen ''Fikkie Spring''...en dan halen ze in Den Haag de trampoline tevoorschijn!

lombas 3 juli 2011 23:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 5536333)
De EU is niet meer dan een uitermate duur theaterstuk, en zo lang dat ze de hoofdacteurs zo hoog blijven verlonen, zullen die dat stuk blijven opvoeren.

Wat écht duur is, is nodeloze grenswachten.

hurricane 4 juli 2011 06:45

Kan die Denen alleen maar gelijk geven.
Die DOEN tenminste wat anderen hier zeggen.

Garry 4 juli 2011 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Unie der Provinciën (Bericht 5538505)
Nee, ik ben niet op m'n hoofd gevallen, maar Vlaanderen is de rijkste regio van Europa, jullie mogen van ons onze Europese bijdrage overnemen, gratis en voor niets. Want die EU, dat wordt in Nederland denk ik zo, onderhand door iedereen hier uitgekotst.

Niet alleen in Nederland hoor. Gij doe nu zo precies alsof er alleen in Nederland slimme mensen wonen. Hier, en in Duitsland alsook in Frankrijk, Italie, Spanje, ze kotsen er allemaal van, en in Engeland is het al niet beter. De enige die er nog niet van kotsen zijn diegene die er hun zakken aan kunnen vullen.

Garry 4 juli 2011 11:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lombas (Bericht 5538507)
Wat écht duur is, is nodeloze grenswachten.

Ge moet mij eens vertellen waarom dat duur zou zijn?
Er zijn nu ook nog steeds grenswachters op vaderke staat zijn loonlijst hoor. Ik geloof zelfs dat de dienst van de boterbonnetjes uit WO II hier nog bestaat en op papier bemand is. En als mocht blijken dat ze meer grenswachters nodig zouden hebben, wel dat zijn dan minder doppers. De extra kost zal niet zo immens groot zijn . Maar de voordelen wel, want dat vrij verkeer van goederen en personen, dat is allemaal knap hoor, theorie, maar in realiteit is dat dat heel wat minder.

lombas 4 juli 2011 11:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 5538904)
Ge moet mij eens vertellen waarom dat duur zou zijn?
Er zijn nu ook nog steeds grenswachters op vaderke staat zijn loonlijst hoor. Ik geloof zelfs dat de dienst van de boterbonnetjes uit WO II hier nog bestaat en op papier bemand is. En als mocht blijken dat ze meer grenswachters nodig zouden hebben, wel dat zijn dan minder doppers. De extra kost zal niet zo immens groot zijn . Maar de voordelen wel, want dat vrij verkeer van goederen en personen, dat is allemaal knap hoor, theorie, maar in realiteit is dat dat heel wat minder.

Ik sprak over nodeloze grenswachten. Investeren in een optimale grensbewaking aan de buitenrand van de Europese Unie is volgens mij niet echt nodeloos.

D'ARTOIS 4 juli 2011 12:17

Datg zeker niet, maar hier spelen lokale factoren een rol. De Eurokloten konden dit weten, maar hun streven naar een gedesoriënteerde groep van lidstaten, ieder voor zich met onoverkomelijke immigratieproblemen, is hier mee in gang gezet.

Denemarken is de eerste deuk in het systeem. Het Griekse drama even terzijde.

Dit zijn de tekenen van het ongeloof en de teleurstelling. Eurokloot # 1 Barroso zal nu met alle geweld die middelen gebruiken om de EU onder de heerschappij van Brussel te houden. Belastingmaatregelen zijn er een van. Maar hiermee heeft hij zijn hand vooralsnog overspeeld.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be