![]() |
Onverantwoordelijke ouders: wat nu?
Hier even verderop in een zijstraat woont een jong koppel met zes kinderen. Op zich geen probleem. Hun leeftijd (van de kinderen): tussen 12j en 2j. Deze maken de buurt hier onveilig, lopen tot soms wel middernacht op straat rond-ook de kleintjes!- maar nooit de mama of de papa in de buurt. De twee jongsten dragen zelfs nog pampers en lopen met hun papflesje rond. Deze kinderen hebben duidelijk nog nooit een opvoeding genoten: met stenen gooien is zowat hun grootste tijdsverdrijf. Ook bloemen van de buren uittrekken, tegen de auto's en de voordeuren plassen (één van de grootste kinderen), vloeken, banden van onze wagens leeg laten lopen...het houdt niet op. Nu, op zich heb ik wel medelijden met die 6 kinderen. Die worden totaal niet opgevoed en op straat aan hun lot overgelaten. De ouders daarentegen...iedereen spreekt er hier schande over maar niemand doet iets. Daarom mijn vraag als moeder en als oma: vinden jullie ook dat de officiële instanties dienen verwittigd te worden? Ik heb al dikwijls op het punt gestaan om deze toestand aan te klagen. Maar: stel dat die kinderen door mijn toedoen uit huis geplaatst worden? Weet echt niet of ik daar later spijt van ga krijgen. Heb ik daar het recht toe? Of de plicht? Het is dus wel een dilemma voor mij. Iemand goede raad/suggesties?
Sorry indien dit hier in de verkeerde categorie geplaatst werd; mag gerust "verhuisd" worden door moderatie naar de juiste plaats. |
Herstel de orde met harde hand, toon medelijden noch compasie, spaar krawats noch knuppel.
|
Een jonge milf...
Ik zal die problemen wel gaan oplossen, geef het adres maar. |
Voor de rest: als ze iet miskuisen, flikken belle.
|
Stap niet meteen naar jeugdbescherming, politie of OCMW want dan kan je er vanop aan dat die kinderen binnen de maand geplaatst worden.
Die kinderen kunnen er inderdaad niet veel aan doen dat hun ouders zo zijn, dat betekent niet dat zij hun ouders niet graag zien, een uithuisplaatsing is daarom meestal pijnlijk. Zijn de ouders zwakbegaafd, beseffen de ouders zelf wel dat ze iets verkeerd doen ? Ik zou naar een instantie gaan die eerst zelf gaat bemiddelen vooraleer er grote middelen er worden ingeschakeld. Misschien is dit probleem mits begeleid wonen wel op te lossen. Maar ja, welke instantie doet dat ? |
Citaat:
Heel triestig wel...arme kinderen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Ik neem mijn moeder dat niet kwalijk want die was zwakbegaafd. Ze bedoelde het allemaal goed, dat is wat telt voor mij. Mijn vader die gebruikte mijn zwakbegaafde moeder. Wel kindjes kunnen maken, kindergeld en invaliditeitsgeld opdoen maar als ik nieuwe schoenen nodig was 10 euro per paar al te veel voor papa. Het lijkt mij hier om een identiek geval te gaan. (6 kinderen)
Uiteindelijk ben ik ook geplaatst geweest. Dit was een heel zware periode voor mij omdat ik een sterke band had met mijn moeder. |
Citaat:
Toch plezier met de milf!:-) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
24 uur bondage lost veel op. |
Och, bende hypocrieten altijd maar melken en zeveren, die bengels het moeilijk maken om de crimineel uit te hangen.
Maar vragen of ze misschien "een stiel" willen leren, dat niet. Ik heb dat al direct gezien, die kerels gaan het nog ver brengen. |
Alé, als ik dat zo lees, lopen die kinderen rond in een onverantwoordelijke buurt.
|
Citaat:
Citaat:
Heeft de barmhartige Trixie er al eens aan gedacht om een praatje te slaan met die ouders om hen kennis te geven van al het ongein? Of ben je gewoon, zoals het een goeie Belg betaamt, een geopinieerde en bemoeizuchtige zoutzak die graag krampt maar toch het lef nooit kan opbrengen om het juiste te doen? Bespaar ons toch alsjeblieft je valse morele overwegingen, want je was toch nooit van plan om er iets aan te doen. Je zocht alleen een valabele reden om het allemaal te verrechtvaardigen. |
Citaat:
|
Ik weet niet of het goed is gewoon te doen of je neus bloedt. Er bestaat ook zoiets als schuldig verzuim.
Ik zou kinderbescherming verwittigen, misschien krijgen ze begeleiding en controle. Daarom worden de kinderen niet direct uit huis geplaatst toch? |
Citaat:
Over dat schuldig verzuim zou ik niet veel inzitten, dat pleegt de overheid ook zelf elke dag. |
Als er 6 kinderen zijn, waarvan de oudste 12 jaar is, en er is nu al sprake van overlast en vandalisme, kun je er probleemloos van uitgaan dat de zaken ernstig zullen escaleren.
Je kunt uiteraard altijd hopen dat op een gegeven moment de ouders het licht zullen zien en hun kinderen tot de orde zullen roepen, maar ik vrees dat dit toch een illusie zal zijn. Praten met de ouders kun je altijd, maar ik denk eerder dat zoiets een omgekeerd effect zal hebben. Uiteindelijk zal er toch van buitenaf moeten ingegrepen worden, als het zo blijft voortduren. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be