Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Binnenland (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Waarom monarchieën dringend buitengesjot moeten worden (https://forum.politics.be/showthread.php?t=157342)

De schoofzak 4 juli 2011 08:49

Waarom monarchieën dringend buitengesjot moeten worden

Koningen en dergelijke zijn niet meer van deze tijd.

Puur zakelijk genomen, zou je nog kunnen zeggen dat als ze hun taken goed doen, er geen 'dringend probleem' is.

Maar als je nu weer leest, bijvoorbeeld in De Morgen, hoe die 'hooggeborenen maar niet verkozenen' zich gedragen, en vooral:
zich daarbij laten helpen door hun politie, en praktijken toepassen zoals het afpakken van paspoorten ..

dan zegt dat toch wel genoeg zeker !!

Wie durft nu eigenlijk nog zeggen dat hij/zij koningsgezind is ?
Waarom zouden wij geen rationele beslissing kunnen nemen, en onze overheid hervormen tot een volwaardige democratie, waar verkiezingen beslissen over wie aan de macht komt?

link: http://www.demorgen.be/dm/nl/1008/Sh...vluchten.dhtml

titel: "Prinses Charlène van Monaco probeerde drie keer te vluchten"

kernzinnen van het verhaal:

Citaat:

Net voor haar huwelijk met Albert, op 1 juli, raakte bekend dat Charlene nog aan haar lot probeerde te ontkomen en te vluchten naar de luchthaven van Nice. Ze werd echter door de politie onderschept en moest worden overhaald om door te gaan met de huwelijksplannen die ze met Albert II had.

Nu blijkt dat prinses Charlène van Monaco, zoals ze sinds vrijdag heet, eerder al twee vluchtpogingen had ondernomen. Een eerste keer in mei van dit jaar, tijdens een trip naar de Franse hoofdstad Parijs, om er haar trouwkleed van Armani te passen. Niet veel later, tijdens de GP Formule 1 van Monaco, poogde ze nogmaals weg te geraken. En de derde keer had ze dus een enkele reis naar Zuid-Afrika geboekt, toen ze werd tegengehouden door de politie en haar reispas in beslag werd genomen.

Raf 4 juli 2011 08:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5538630)
Wie durft nu eigenlijk nog zeggen dat hij/zij koningsgezind is ?

Ik.

Snerror 4 juli 2011 08:58

Hahaha

Garry 4 juli 2011 09:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5538641)
Ik.

Mijn kleindochtertje van twee jaar ook in de efteling

Raf 4 juli 2011 09:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Garry (Bericht 5538648)
Mijn kleindochtertje van twee jaar ook in de efteling

Goed voor haar. Hopelijk blijft dat ook zo.

Snerror 4 juli 2011 09:28

Ik hoop het ook voor jou, want het is frustrerend wanneer je begint te beseffen hoe onrechtvaardig het monarchistische systeem is. Ik hoop dat je voor altijd gelukkig blijft in je droomwereld.

manta 4 juli 2011 09:33

Waarom monarchieën dringend buitengesjot moeten worden

Omdat men eerst zal moeten zien dat ze de centjes die ze van het volk pikten kunnen terugkrijgen...

Raf 4 juli 2011 09:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 5538677)
Ik hoop het ook voor jou, want het is frustrerend wanneer je begint te beseffen hoe onrechtvaardig het monarchistische systeem is. Ik hoop dat je voor altijd gelukkig blijft in je droomwereld.

Wat is daar "onrechtvaardig" aan?

Snerror 4 juli 2011 09:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5538704)

Het feit dat je politieke macht en belastingsgeld krijgt gewoon omdat je uit een bepaalde gleuf komt.

lombas 4 juli 2011 09:42

Ooit zullen ze buitengekegeld worden - niets is eeuwigdurend.

De schoofzak 4 juli 2011 09:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5538704)

Foei Raf, dat is de domste vraag van de maand, en zoiets zijn we niet gewoon van jou.

Niemand betwist de volgende drie zaken i.v.m. monarchie:
- onrechtvaardig
- ondemocratisch
- gevaarlijk wegens de gegarandeerde machtspositie van betrokkene (zie de praktijken in de gazet De Morgen, in de openingspost gequoot en gelinkt).

Wat wel betwist wordt is:
- de noodzaak om het af te schaffen
- de dringendheid van de noodzaak om het af te schaffen.

Raf 4 juli 2011 09:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Snerror (Bericht 5538711)
Het feit dat je politieke macht en belastingsgeld krijgt gewoon omdat je uit een bepaalde gleuf komt.

Welke "politieke macht"?

Raf 4 juli 2011 09:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak (Bericht 5538738)
Foei Raf, dat is de domste vraag van de maand, en zoiets zijn we niet gewoon van jou.

Niemand betwist de volgende drie zaken i.v.m. monarchie:
- onrechtvaardig
- ondemocratisch
- gevaarlijk wegens de gegarandeerde machtspositie van betrokkene (zie de praktijken in de gazet De Morgen, in de openingspost gequoot en gelinkt).

Wat wel betwist wordt is:
- de noodzaak om het af te schaffen
- de dringendheid van de noodzaak om het af te schaffen.

Ad populum, liefje. Ik ben van jou geen drogredeneringen gewoon...

Herr Flick 4 juli 2011 09:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5538742)
Welke "politieke macht"?

Als ge de flikken zover kunt krijgen om uw lief tegen te houden op de luchthaven omdat ze niet met u wil trouwen, en daarbij ook nog eens zonder enige aanwijsbare reden haar paspoort kunt laten afnemen (van een buitenlands staatsburger ) dan heb ik zo een flauw vermoeden, dat je wel degelijk enige politieke macht hebt...

Snerror 4 juli 2011 10:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5538742)
Welke "politieke macht"?

Via suggesties, advies, waarschuwingen en aanmoedigingen kan de koning enkel invloed uitoefenen op de politieke hoofdrolspelers.

Hij bepaalt ook wie de formateur, informateur, verkenner, etc etc wordt.
Als partij kan je daar praktisch niet omheen, tenzij je een politieke outcast wilt worden. Hij heeft dus wel degelijk politieke macht.

maddox 4 juli 2011 10:07

Van mijn part doen de monarchen en hun kroost maar, zolang ze het maar niet doen met belastingsgeld.

manta 4 juli 2011 10:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door maddox (Bericht 5538768)
Van mijn part doen de monarchen en hun kroost maar, zolang ze het maar niet doen met belastingsgeld.

En op wie z'n rug hebben ze hun fortuinen al bijeen geraapt???
Teruggeven die poen...

Garry 4 juli 2011 10:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5538671)
Goed voor haar. Hopelijk blijft dat ook zo.

Nee, normaal kinderen worden slimmer met de leeftijd. Ik hoop dat ze een normaal kind mag zijn.

Fieseler 4 juli 2011 10:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Raf (Bericht 5538744)
Ad populum, liefje. Ik ben van jou geen drogredeneringen gewoon...

"ad populum" (vrij vertaald: koekendozenargumenten) in een draad over het koningshuis....faut le faire...:thumbsup:

Raf 4 juli 2011 10:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5538747)
Als ge de flikken zover kunt krijgen om uw lief tegen te houden op de luchthaven omdat ze niet met u wil trouwen, en daarbij ook nog eens zonder enige aanwijsbare reden haar paspoort kunt laten afnemen (van een buitenlands staatsburger ) dan heb ik zo een flauw vermoeden, dat je wel degelijk enige politieke macht hebt...

Of een lief zonder ruggengraat...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be