Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   Formateursdrol? Hier het echte nieuws van vandaag! (https://forum.politics.be/showthread.php?t=157357)

Hollander 4 juli 2011 18:59

Formateursdrol? Hier het echte nieuws van vandaag!

http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...ltaregio.dhtml

Nederland en Vlaanderen gaan zich meer als één economische regio in de wereld profileren, de Deltaregio. Vooral de havens van Antwerpen en Rotterdam moeten zich internationaal samen 'verkopen'. Binnenkort zullen Nederland en Vlaanderen voor het eerst ook een gezamenlijke handelsmissie naar het buitenland sturen. Dat hebben minister-president Kris Peeters (CD&V)
en de Nederlandse premier Mark Rutte vandaag afgesproken tijdens hun eerste topontmoeting in het Antwerpse Hingene.

Henri1 4 juli 2011 19:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Hollander (Bericht 5539515)
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...ltaregio.dhtml

Nederland en Vlaanderen gaan zich meer als één economische regio in de wereld profileren, de Deltaregio. Vooral de havens van Antwerpen en Rotterdam moeten zich internationaal samen 'verkopen'. Binnenkort zullen Nederland en Vlaanderen voor het eerst ook een gezamenlijke handelsmissie naar het buitenland sturen. Dat hebben minister-president Kris Peeters (CD&V)
en de Nederlandse premier Mark Rutte vandaag afgesproken tijdens hun eerste topontmoeting in het Antwerpse Hingene.

Aja, en binnenkort willen jullie je bier samen met InBev gaan verkopen zeker ?

Mooi niet.

Hollander 4 juli 2011 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5539597)

Mooi niet.

En sinds wanneer raakt dat jouw vurige stede? Die ligt buiten de betreffende samenwerkende gebieden.

Spinoza 4 juli 2011 19:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5539597)

Mooi niet.

Het waren juist jullie Belgen die ons als eersten benaderden met een dergelijk plan. Interbrew, de voorloper van InBev, wilde jaren geleden graag met Heineken fuseren. Dat ging toen niet door omdat de familie Heineken niet de zeggenschap over het bedrijf kwijt wilde raken. Tot de dag van vandaag heeft de dochter van Freddy Heineken nog een meerderheidsbelang.

Henri1 4 juli 2011 19:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza (Bericht 5539620)
Het waren juist jullie Belgen die ons als eersten benaderden met een dergelijk plan. Interbrew, de voorloper van InBev, wilde jaren geleden graag met Heineken fuseren. Dat ging toen niet door omdat de familie Heineken niet de zeggenschap over het bedrijf kwijt wilde raken. Tot de dag van vandaag heeft de dochter van Freddy Heineken nog een meerderheidsbelang.

Als hij meer oog had voor "smaak" zou zijn bier misschien wat allure krijgen.

Nu verkopen ze het alleen in landen die bekend staan als bierioten.

Spinoza 4 juli 2011 19:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5539625)
Als hij meer oog had voor "smaak" zou zijn bier misschien wat allure krijgen.

Nu verkopen ze het alleen in landen die bekend staan als bierioten.

Wedden dat Heineken er niet negatief uitspringt bij een blinde smaaktest met een aantal Belgische pilsjes?

Henri1 4 juli 2011 19:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza (Bericht 5539636)
Wedden dat Heineken er niet negatief uitspringt bij een blinde smaaktest met een aantal Belgische pilsjes?

*L*A*C*H*B*A*N*D*

En zeg nu niet dat ik een Hollanderhater ben, tis een oranje-tape.

azert 4 juli 2011 19:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza (Bericht 5539636)

Het Volk (nu Het Nieuwsblad) heeft dat trouwens enkele jaren geleden gedaan en Heineken kwam er als eerste uit.

Pelgrim 4 juli 2011 20:00

Mooi! :thumbsup:

Spinoza 4 juli 2011 20:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5539639)
*L*A*C*H*B*A*N*D*

En zeg nu niet dat ik een Hollanderhater ben, tis een oranje-tape.

@azert: Ik was er al naar aan het zoeken.

Citaat:

Vlamingen vallen voor Heineken

Zou het echt waar zijn? Dat het triest gesteld is met de Belgische pilsbieren, zoals de verbruikersorganisatie Test-Aankoop vaststelde. Wij namen de proef op de som, plukten vier doorsnee Vlamingen van de straat en lieten hen zes biermerken proeven zonder dat ze wisten wat in welk glas zat. En jawel, ze ledigden de beker tot de bittere bodem: een geblinddoekte Belg moet weliswaar niets hebben van witte producten of het Amerikaanse Budweiser, maar het liefste drinkt hij Heineken, in de volksmond ook bekend als 'dat Nederlandse pisbier'.
Bron: Het Nieuwsblad

Bovenbuur 4 juli 2011 20:43

Uitzetten die gasten.

Ik heb het zelf getest, en bij mij kwam Heineken geheel volgens verwachting op plaats 6 van de 7 binnen (nummer 7 was Dommelsch, ook volgens verwachting).

Henri1 4 juli 2011 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5539717)
Uitzetten die gasten.

Ik heb het zelf getest, en bij mij kwam Heineken geheel volgens verwachting op plaats 6 van de 7 binnen (nummer 7 was Dommelsch, ook volgens verwachting).

Maar dat was het dan ?

Spinoza 4 juli 2011 20:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur (Bericht 5539717)
Uitzetten die gasten.

Natuurlijk is het een kwestie van smaak. Maar ik wil niet geloven dat Heinkenen gemiddeld slechter scoort dan bijvoorbeeld Maes of Jupiler.

Bovenbuur 4 juli 2011 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza (Bericht 5539727)
Natuurlijk is het een kwestie van smaak. Maar ik wil niet geloven dat Heinkenen gemiddeld slechter scoort dan bijvoorbeeld Maes of Jupiler.

In onze test waren het alleen Nederlandse bieren (helaas), maar ik heb wel bewezen dat voor mensen met de ideale smaak (vanuit mij gezien, geheel toevallig) grolsch, bavaria, brand, amstel en vooral ook hertog jan hoger scoren.

Dat de hele wereld Heineken drinkt kan op drie manieren komen:

1 De hele wereld heeft geen smaak. Dit weiger ik te geloven omdat het merendeel van de mensen nog gewoon vlees eet ondanks het morele dilemma dat veel mensen er zo graag van maken.

2 Ze weten niet beter. Misschien eens bier-educatie inzetten? En wat voor bocht drinken die mensen dan als ze geen Heineken drinken?

3 Heineken drinken is cool, net als roken vroeger. Ze doen het om erbij te horen. Nou ja, meer lekker bier voor mij.

Lavox 4 juli 2011 21:38

4. Heineken is waterig, dat maakt het 'lekker' voor veel mensen, iedereen kan het drinken.
Andere bieren bevatten vaak meer smaak of zijn bitterder, de kans dat mensen dit niet zo lekker is, is groter. Zo denk ik erover.

Ik geef toe, Heineken valt zeker te drinken, maar het heeft niet echt een smaak, het is maar zwakjes, denk ik.
zo heb ik eens een half vaatje leeggedronken in de ochtend, op zich niet verkeerd, maar het drinkt snel, vandaar dat mensen het misschien lekker vinden.

Lavox 4 juli 2011 21:49

Maar eigenlijk wat maakt het uit?
'Belgen' willen toch beter zijn, want het enige dat de 'Belgen' bindt is bier, frieten en chocolade, daarom mogen we natuurlijk niet splitsen, dan zijn we die kwijt :cry:

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be