![]() |
Huur een kluis voor het te laat is !!!!!!!!!
Het komt er hier op neer, je betaald binnenkort belastingen op je spaarboekje (heb ik hier vroeger reeds meerdere malen gezegd en Crombez heeft on hiervoor verwittigd)
Je geld op het spaarboekje nu brengt al geen fluit op, de inflatie meegerekend verlies je zelfs geld op je spaargeld. Nu ga je nog eens extra belasting moeten betalen op de overschot van je spaargeld. Dus : Huur tijdelijk een kluis en prop het vol met cash (gespaard ) geld Het enige wat je dan in rook ziet opgaan is de inflatie. Maar ........ Ze hebben ook geen zicht of controle meer op je spaargeld. Banken kunnen ook nietmeer speculeren met je geld. Hopelijk blaast één of andere partij dit voorstel in het algemeen weg. We zijn klaarblijkelijk beter af zonder regering als deze van Di Pipo |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Er staat nergens in dat het belastingssyteem op spaargeld zal wijzigen....wel deze op beleggingen en zo(die overigens meer op Europees niveau zullen gebracht worden)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
van papieren vodjes |
Citaat:
Vorige vrijdag kocht je één Krugerrand voor 1072 €. 4 Jaar geleden was dat minder dan 500 €... :twisted: :-P :twisted: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Uw verlies aan interesten krijgt ge daarboven. Iemand die alles in de kluis steekt verliest alle interesten Wie dat niet doet verliest een deel van die interesten aan de staat (gesteld dat die er belastingen zouden komen). Sta me toe uw raad in de wind te slaan, want ze gaat me geld kosten. |
Citaat:
Dat is nogal wat meer dan die schamele intresten v.d. banken-bloedzuigers... |
gelld in een kluis steken is inderdaad geen slim advies. Ik heb de volledige nota nog niet gelezen maar dacht dat de maatregel beperkt was tot stijging van de RV van 15% naar 20%, maar geen verdere aanpassing (er was vrees dat RV op alle intrest zou ingehouden worden, maar dat is blijkbaar niet het geval)
Wel zou men eindelijk de cascades van spaarboekjes onmogelijk maken. Dus : mensen die een hele serie spaarboekjes naast elkaar openen al dan niet bij diverse banken om zo elke euro RV te ontduiken. |
Citaat:
De belasting is op de rente, je zal dus altijd meer hebben dan in een kluis. Gelukkig doet onnozel doen geen pijn. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
investeren kan inderdaad meer opbrengen maar kan er ook voor zorgen dat ge meer verliest dan door de inflatie. |
Citaat:
Nog beter is vastgoed kopen. 8-) |
Citaat:
Natuurlijk heeft iedereen een ander leven. Nu ga ik het mijne verkopen Samen is dat een pak hondeden euros Wel, wij leven alles op - hebben geen kinderen Indien we nu gaan samen wonen, zullen ze ons nogal nekken Kluis en opboeren :lol: En wat dat goud betreft, staat al veel te duur om nog te kopen |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:22. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be