![]() |
Nederlanders begrijpen Vlamingen niet
Nederlanders begrijpen Jeroen Meus niet
Citaat:
Voor de mensen die zeggen dat er geen verschil is in taal, de Nederlanders zijn het niet eens met u. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
//
|
Citaat:
|
Er zijn wel meer woorden en uitdrukkingen die anders zijn in beide talen. Maar datzelfde zie je ook in de verschillende dialecten.
De eerste keer dat iemand uit de Vlaanders vroeg of ik "stutten" moest hebben vroeg ik me ook af wat ik in hemelsnaam met een hoopje stenen moest doen...:? Nederlanders eten dan weer tosti of zo, kennen wij ook niet... Het is een beetje gewoon worden aan het gebruik van die woorden... |
Citaat:
Dat de Walen maar eerst eens Nederlands WILLEN leren, en fatsoenlijk Nederlands. Als ik Elioke hoor zap ik rap naar een andere post\zender. Het is een regelrechte verkrachting vd Nederlandse taal. Ik heb in mijn vriendenkring een meisje dat al drie jaar in NL is en werkt, van origine een franstalige Zwitserse. Ge kunt met moeite nog net iets van het oorspronkelijke frans accent horen, zo goed Nederlands spreekt ze, tuurlijk niet met vlaams accent. Wel zet daar DiejeRupo naast... een schandvlek voor de Nederlandse taal En wat is de oorzaak: niet kwestie van niet KUNNEN maar van niet WILLEN. Zij bevestigde mij inderdaad het arrogant liquistisch superioriteitscomplex wat de Fransen hebben, en zou nooits in Frankrijk willen wonen. Wel voor mij maar één conclusie: Vlaanderen Vrij Nu Nederlanden herenigt u !!! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Desondanks vindt een zeker deel van 'Vlaamse' woorden zijn weg naar het Noorden. Woorden als uitbater, stilaan en nefast worden al gebruikt. Ik juich dat alleen maar toe. Het leidt namelijk tot meer dynamiek in onze taal. |
Citaat:
|
Laatst was Marlene de Wouters bij ons op de tv (KvdB). Wat heeft zij een prachtige uitspraak van het Nederland! (Alsof ik Beatrix zelf hoorde praten).
|
Citaat:
|
Citaat:
De Hertog. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar van wie? Van Vlamingen? Zelf ben ik ooit maar één keer in Nederland geweest. Hoe zou ik me dan bekakt verstaanbaar kunnen maken? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:35. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be