![]() |
Nota Di Rupo is nota om zonder N-VA te regeren
Nota Di Rupo is nota om zonder N-VA te regeren volgens Rik Van Cauwelaert in de Knack
Wie Rik kent weet dat hij onpartijdig kijkt op de het politieke toneel. Citaat:
http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...ter-05-07-2011 |
'k Heb het gelezen daarstraks. Ze doen maar. Geen probleem.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Als VLD hierin meegaat stem ik volgende keer N-VA |
|
Citaat:
|
CD&V zal voor 150 bladzijden aan ammendementen aanbrengen. NVA 200.
|
Citaat:
|
Citaat:
Lol, iedereen zegt ja maar en dient amendementen in op de nota Di Rupo. Amendement 1 NVA: Geen inschrijvingsrecht voor de inwoners van de 6 faciliteitengemeentes Amendement 1 MR: Aanhechting van de 6 faciliteitengemeentes bij BHG. Lol. |
Citaat:
|
Di rupo spreekt over een splitsing van BHV terwijl het gewoon in een ander jasje word gestoken.
- De ongelijkheid blijft, dat inschrijvingsrecht hebben Vlamingen niet die in faciliteitgemeenten wonen in Wallonië. - De levensader, de navelstreng met Brussel word bij de zes gemeenten niet doorgesneden waardoor de franstaligen daar nog steeds de indruk of de schijn wekken in Brussel te zijn en niet in Vlaanderen. Afkeuren die handel en dat is wat N va ook zal doen, dit kunnen ze onmogelijk goedkeuren. dit ee splitsing van de kieskring noemen is de waarheid geweld aandoen. |
Citaat:
Tsjeef tot in de kist, met een vlaams nationale fixatie, is niet direkt onafhankelijk. |
Citaat:
|
Citaat:
Tussen haakjes, het was de bedoeling van Di Rupo dat de partijen "ja, maar ..." zouden zeggen. |
Citaat:
Je mag mijn berichten erop na slaan. Voor mij was alles te slikken wat daarin stond behalve op het vlak van die inschrijfrechten. Dat is gewoon ontoelaatbaar. Zuivere splitsing dat is wat de democratie beslist heeft en dat is dan ook wat het moet worden. Ten andere, zelfs al komen ze overeen om het zo op te lossen, dan is het een oplossing van extreem korte duur. Dit raakt er ook nooit door bij het grondwettelijk hof. |
Klopt het dat Jowelleke heeft meegeschreven aan die nota (zoals Rik schrijft)?
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:40. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be