Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Nota EDR waardeloos CO2 beleid. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=157388)

brother paul 5 juli 2011 11:57

Nota EDR waardeloos CO2 beleid.

Ik leg uit:

vanuit de economische theorie dat je evenwicht verschuift door lasten of subsidies te geven: moet je om ecologie te stimuleren je gewoon de energie meer moet belasten, en iedereen daardoor zal beginnen te bezuinigen.

Wat doet DiRupo: hij doet geen enkel voorstel van subsidie, en claimt wel 1° dat de energie niet meer belast mag worden.
2° kerncentrales verder gaan gesloten worden.
3° en legt de hete patat van de CO2 lasten bij de gemeenschappen

Ondertussen claimt hij dat hij als doelstelling heeft om CO2 te besparen.

Het antwoord waarom dat niet werkt staat hier
het systeem van evenwichten
http://stasegem.be/wha/index.php/Fiskaliteit

belgie ONDERTAXEERT gas waardoor ecologie faalt
http://stasegem.be/wha/index.php/Politiek
en kijk vooral naar die grafiek hier
http://stasegem.be/wha/index.php/Pol...en_of_niet_.3F

en het effect op de CO2 balans als gevolg van huidig beleid verderzettenn en de kerncentrales te sluiten...
http://stasegem.be/wha/index.php/Balans

het enige positieve, hij wil de nucleaire rente gebruiken voor overheidsgebouwen te isoleren ?

EddyBal 5 juli 2011 12:03

Wie geeft er daar nu een moot om, behalve de groenen?

Vlaanderen moet bevrijd worden van de tirrannie, daarna kunnen we zo sociaal en groen, worden als nodig is... en KAN!

brother paul 5 juli 2011 12:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5540842)

Vlaanderen moet bevrijd worden van de tirrannie, daarna kunnen we zo sociaal en groen, worden als nodig is... en KAN!

je moet hem pakken op inhoud
zijn nota is op GROEN vlak INHOUDSLOOS !

ik oordeel nog niet over de aanslag op Vlaams vermogen
ik oordeel ook niet over de waarde van zijn splitsing van belgie

ik denk dat hij gewoon wat geschreven heeft zoals de PS-cultuur dicteert

kelt 5 juli 2011 17:11

Citaat:

²

solidarnosc 5 juli 2011 18:11

Citaat:

Dus als de nazi's ons land zouden binnenvallen en Vlaamse onafhankelijkheid beloven dan zou je bij hen aansluiten? De vraag stellen is hem beantwoorden zeker? ;-)

lollysticky 5 juli 2011 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5540876)
je moet hem pakken op inhoud
zijn nota is op GROEN vlak INHOUDSLOOS !

ik oordeel nog niet over de aanslag op Vlaams vermogen
ik oordeel ook niet over de waarde van zijn splitsing van belgie

ik denk dat hij gewoon wat geschreven heeft zoals de PS-cultuur dicteert

wedden dat Groen! en ECOLO er niks over zullen reppen?
Postjes > inhoud !

lollysticky 5 juli 2011 18:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5541644)
Dus als de nazi's ons land zouden binnenvallen en Vlaamse onafhankelijkheid beloven dan zou je bij hen aansluiten? De vraag stellen is hem beantwoorden zeker? ;-)

echt? :roll:

solidarnosc 5 juli 2011 18:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 5541648)
echt? :roll:

Nee, helemaal niet. De opmerking is terecht. De redenering van Bal verklaart waarom zoveel Vlaams-nationalisten meegestapt zijn in de collaboratie. Het doet er niet toe hoe en waarom als we maar van de Belgische staat zijn verlost. Als het instrument daartoe de nazi's zijn dan moet dat dan maar.

Pietje 5 juli 2011 18:19

Citaat:

"tirannie" :lol: Wat een dramatiek en gezwollen pathos alweer, een Griekse tragedie is er niks tegen.

alfa16vjtd 5 juli 2011 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5541651)
Nee, helemaal niet. De opmerking is terecht. De redenering van Bal verklaart waarom zoveel Vlaams-nationalisten meegestapt zijn in de collaboratie. Het doet er niet toe hoe en waarom als we maar van de Belgische staat zijn verlost. Als het instrument daartoe de nazi's zijn dan moet dat dan maar.

Is dit niet zuiver menselijk? Blijkbaar weet je niet hoe een mens die zich achteruitgestoken voelt reageert in zulke situaties.

Voorbeeld:
Je wordt gepest en hoort niet bij de groep. Een andere groep geeft je de kans om erbij te horen. Wat ga je doen? De eeuwige eenzaat spelen en weigeren omdat er binnen die groep bepaalde dingen gebeuren die niet zuiver zijn of ga je erop in? De nazi's waren dus voor de vlaams nationalisten zuiver en alleen een manier om erkenning te krijgen. Gelieve dus de oorzaak ervan willen in te zien in plaats van een vlaams nationalist het zoveelste schuldgevoel proberen aan te praten.

brother paul 5 juli 2011 23:54

Nog zo'n anomalie

de gewesten zijn verantwoordelijk voor de CO2, ze worden geresponsabiliseerd in de Nota EDR. Maar Magnette mag wel beslissen om de kerncentrale van Doel te sluiten ?

dus Vlaanderen zal automatisch een boete betalen???

Vrijheideerst 6 juli 2011 16:44

CO 2 is NIET schadelijk. Is toch al lang bewezen?

Kijk, toen ik in het secundair zat werd mij geleerd dat planten & bomen dit opnemen.

Gat in de ozonlaag, CO2, fijnstof & zure regen, kernenergie... Altijd zijn er idioten die er mensen mee bang maken, en het is zoals Goebbels zei: "the bigger the lie, the more people will believe it".

Bollywood 6 juli 2011 16:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5540828)
Ik leg uit:

vanuit de economische theorie dat je evenwicht verschuift door lasten of subsidies te geven: moet je om ecologie te stimuleren je gewoon de energie meer moet belasten, en iedereen daardoor zal beginnen te bezuinigen.

1) geen subsidies (zie zonnepanelen)
2) eigen energiebeleid voeren (niet verkopen aan buitenland)
3) investeren in r&d naar propore energie

Energie belasten zorgt voor extra druk voor de mensen en bedrijven, zorgt voor stagnatie of daling van de economie. => teruggrijpen op goedkopere, meer vervuilende economie.

Amon_Re 6 juli 2011 18:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 5543411)

Kijk, toen ik in het secundair zat werd mij geleerd dat planten & bomen dit opnemen.

Gat in de ozonlaag, CO2, fijnstof & zure regen, kernenergie... Altijd zijn er idioten die er mensen mee bang maken, en het is zoals Goebbels zei: "the bigger the lie, the more people will believe it".

*Zucht*

Henri1 6 juli 2011 18:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5540828)
Ik leg uit:

Wat doet DiRupo: hij doet geen enkel voorstel van subsidie, en claimt wel 1° dat de energie niet meer belast mag worden.
2° kerncentrales verder gaan gesloten worden.
3° en legt de hete patat van de CO2 lasten bij de gemeenschappen

Ondertussen claimt hij dat hij als doelstelling heeft om CO2 te besparen.

Het antwoord waarom dat niet werkt staat hier
het systeem van evenwichten
http://stasegem.be/wha/index.php/Fiskaliteit

belgie ONDERTAXEERT gas waardoor ecologie faalt
http://stasegem.be/wha/index.php/Politiek
en kijk vooral naar die grafiek hier
http://stasegem.be/wha/index.php/Pol...en_of_niet_.3F

en het effect op de CO2 balans als gevolg van huidig beleid verderzettenn en de kerncentrales te sluiten...
http://stasegem.be/wha/index.php/Balans

het enige positieve, hij wil de nucleaire rente gebruiken voor overheidsgebouwen te isoleren ?

De drogredenen om op de Walen te kakken worden stilaan hallucinant.....

brother paul 6 juli 2011 22:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood (Bericht 5543416)
1) geen subsidies (zie zonnepanelen)
2) eigen energiebeleid voeren (niet verkopen aan buitenland)
3) investeren in r&d naar propore energie

Energie belasten zorgt voor extra druk voor de mensen en bedrijven, zorgt voor stagnatie of daling van de economie. => teruggrijpen op goedkopere, meer vervuilende economie.

energie belasten en tegelijkertijd lasten op arbeid verminderen zorgt voor nietske stagnatie of daling van economie ?

subsidies kun je afschaffen, de echte evenwichten komen zichtbaar
Dus je ziet waar de energie verkwanseld wordt en die stopt met kwanselen, en je ziet wie de efficientste is en meest CO2 onafhankelijk werkt, kan blijven doordoen.

En mensen die vertikken van te bezuinigen betalen extra, mensen die investeren in energiezuinigheid gaan beloond worden zonder subsidies voor hun inspanning

brother paul 6 juli 2011 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst (Bericht 5543411)

nee CO2 is niet schadelijk in de normale concentraties, wat we doen is wel serieus verhogen. Maar het probleem is vooral dat we zonder steenkool, gas en petroleum beginnen te vallen. Op zichzelf is er nog geen probleem, we gaan gewoon zuiniger mee moeten omspringen, en we kunnen beter dat moment voorbereiden. Daarom moet je gewoon gas meer belasten zoals heden ten dage de diesel belast wordt, zodat mensen zich zuiniger gaan gedragen om zich te verwarmen.

EddyBal 6 juli 2011 22:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc (Bericht 5541644)

Denk eens diep na, gebruik AL je aktieve hersencellen en lees dan dit:

"het huidige regime IS NAZI en fascistisch op elke manier."

Je moet wél weten waarover je spreekt he.

EddyBal 6 juli 2011 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pietje (Bericht 5541654)
"tirannie" :lol: Wat een dramatiek en gezwollen pathos alweer, een Griekse tragedie is er niks tegen.

Hoe noem je dat dan wanneer een democratische meerderheid NIET mag beslissen omdat de fascistische minderheid anders beslist?:roll:

Supe®Staaf 6 juli 2011 22:31

We zijn al genoeg opgelicht voor dat CO2-sprookje.
ALs er moet 20 miljard bespaard worden, is er geen overschot voor dure groene en nutteloze fantasietjes.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be