Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   Kameraad Eyskens weer aan het woord :-) (https://forum.politics.be/showthread.php?t=157465)

vrijevlaming 7 juli 2011 10:33

Kameraad Eyskens weer aan het woord :-)

http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...belgie-af.aspx

hahaha, waarom die toch in dat partijbestuur blijft zitten. Meestal als eyskens A zegt aan de deur, is het B geworden op de persconferentie. Het stemt me hoopvol

Txiki 7 juli 2011 10:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5544458)

hahaha, waarom die toch in dat partijbestuur blijft zitten. Meestal als eyskens A zegt aan de deur, is het B geworden op de persconferentie. Het stemt me hoopvol

Eyskens heeft geen recht van spreken. Alleszins: de titel vind ik wel goed.

De schoofzak 7 juli 2011 11:08

In afwachting van de persconferenties, is er weinig of niks politiek nieuws.

De eerste de beste flut-journalist kan dan wel een reactie lospeuteren bij de oude praatvaar.

eno2 7 juli 2011 11:12

het wordt nee en dus is belgie afgeschoten:cheer:

Herr Flick 7 juli 2011 11:16

Ik denk dat die die journalisten zelf omkoopt om nog eens in de spotlights te mogen staan...

De schoofzak 7 juli 2011 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5544535)
Ik denk dat die die journalisten zelf omkoopt om nog eens in de spotlights te mogen staan...

Om een half dagje rust te hebben, betaalt zijn wijf de journalisten die hem even op sleeptouw willen nemen.

EddyBal 7 juli 2011 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick (Bericht 5544535)

Nee zene: die lootp constant in de weg voor hun cameras en ze weten dat de enige manier om die weg te krijgen , een intervieuw doen is. Dan is die kroko weeral content dat hij zijn woordeke mocht placeren. Zijn kindse glimlach verraad zijn achteruitschrijnende staat van zijn hersenmassa ;)

freelancer 7 juli 2011 11:20

Eyskens en Torfs... een godsgeschenk voor de N-VA...

Dat Beke Eyskens niet bedankt voor bewezen diensten... is onbegrijpelijk...

Geef mij maar Eysboer in plaats van Eyskens... :-D

Herr Flick 7 juli 2011 11:26

De CD&V is gewoon zijne kak aan het inhouden tot de NVA spreekt.

Bartjen, niet toegeven en t been stijf houden, ...

stropke 7 juli 2011 11:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming (Bericht 5544458)

Ja en wat zei die hier enige tijd terug? Enige citaten uit het ND:

België leerde problemen te overwinnen
BRUSSEL - Het nationalisme zoals zich dat in Vlaanderen en elders in Europa ontvouwt, is een achterhoedegevecht, meent de Belgische oud-premier Mark Eyskens.

-‘Het is pure fantasie, maar als Vlaanderen zich ooit wil afscheiden, kunnen we ons het beste bij Nederland aansluiten’, zegt Eyskens die behalve politicus ook essayist, hoogleraar, dichter, romanschrijver én christen is.

-‘Ja, ook ik word nog steeds geconfronteerd met Walen die absoluut geen Nederlands willen spreken. Slechts veertig procent van de Belgen is Franstalig, maar zij veronderstellen dat jij hen in hun taal aanspreekt, omdat ze nog steeds het Frans als een wereldtaal zien. Vlamingen willen niet al te kleingeestig zijn en hebben het inmiddels geaccepteerd.

-'Nederlands had wereldtaal kunnen zijn'
•Als de Zuidelijke en de Noordelijke Nederlanden in de zestiende eeuw niet van elkaar gescheiden waren, waren de Nederlanden in Europa een grote mogendheid geworden, meent Eyskens. 'Met het voortbestaan van de zeventien provinciën der Nederlanden was Nieuw-Amsterdam blijven bestaan en was waarschijnlijk het Nederlands de wereldtaal geworden en niet het Engels.'
•Wel erkent Eyskens dat hijzelf bevooroordeeld is als het gaat om de positie van het Nederlands. 'Ik schrijf ook veel in het Frans, maar vind het Nederlands een prachtige, beeldende taal, waarin ik ook dicht. Mijn vaders familie van zijn moeders kant komt uit Nederland, uit de omgeving van Breda. Als kleine jongen is mijn vader tijdens de Eerste Wereldoorlog naar het neutrale Nederland gevlucht, terwijl mijn grootvader aan het IJzerfront streed en daar in de loopgrachten gewond raakte. Ik herinner me dat ik als kleine jongen vaak met mijn vader naar onze Hollandse familie ging, die inmiddels is uitgestorven.'
•Nog steeds komt Eyskens een aantal keer per maand in Nederland om er spreekbeurten te houden. 'Wij kunnen veel van de Nederlanders leren, waaronder hun stiptheid, productiviteit en internationalisme. Aan de andere kant kunnen zij van ons een meer Bourgondische levensstijl leren. We vullen elkaar goed aan.'
http://www.nd.nl/artikelen/2010/dece...n-hun-probleme

En nu "volgens voormalig premier Mark Eyskens heeft zijn partij geen andere keuze dan "ja" of "ja, maar".

De minister van Staat zegt dat de christendemocraten het zich niet kunnen veroorloven om "neen" te zeggen. De partijen die dat wel zullen doen, kiezen naar verluidt voor verrotting. "Wie het afschiet, schiet dus ook België af."

Als dat niet gedraai is dan weet ik het niet meer, leg mij dat eens uit...:roll:

Pelgrim 7 juli 2011 11:44

Eyskens een groot-Nederlander?

EddyBal 7 juli 2011 12:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5544631)

Vroeger had je daar fier kunnen op zijn. tegenwoordig verzwijg je die naam liever ;)

born2bewild 7 juli 2011 12:06

t eysboerke

Pelgrim 7 juli 2011 12:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal (Bericht 5544682)
Vroeger had je daar fier kunnen op zijn. tegenwoordig verzwijg je die naam liever ;)

Als Eyskens dat meent stijgt mijn respect voor hem. Ik kan zijn redenering ook wel begrijpen, België splitsen is de Nederlanden nòg meer verdelen terwijl die weer eengemaakt moeten worden.
Hij heeft echter niet door dat het net België is dat de eenmaking tegen houdt. België en anti-Ollanders zijn de beste bondgenoten.

SDG 7 juli 2011 12:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim (Bericht 5544631)

Het zoveelste bewijs van hoezeer de politieke verhoudingen en denkbeelden anders zullen komen te liggen, eens de Belgische staat uit de weg geruimd is.

Pelgrim 7 juli 2011 12:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 5544714)
Het zoveelste bewijs van hoezeer de politieke verhoudingen en denkbeelden anders zullen komen te liggen, eens de Belgische staat uit de weg geruimd is.

Wellicht.
Ik denk dat de EddyBals van deze wereld zich op een dag nog gaan beklagen dat ze België hebben afgebroken, de laatste dam tegen de deltaregio. :-P

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be