Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Over koetjes en kalfjes... (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Houdt u van Nederlandstalige muziek? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=157492)

Everytime 7 juli 2011 13:15

Houdt u van Nederlandstalige muziek?

Houdt u van Nederlandstalige muziek? En indien ja, welke genre? Liever het commerciëel ("Tien om te Zien" genre) of liever De Mens, Gorki, Noordkaap, enz..............? Vindt u het positief dat een TV-zender zoals Anne (http://www.anne.be/) bestaat en vindt u dat de Vlaamse media te weinig aandacht aan Nederlandstalige muziek tonen?

Derk de Tweede 7 juli 2011 13:16

Ik hoe van boer'n rock.

Everytime 7 juli 2011 13:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede (Bericht 5544866)
Ik hoe van boer'n rock.

Boer'n rock, wat is da? Kamiel Spiessens bezig met zijn gitaar?:lol:;-)

SDG 7 juli 2011 13:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 5544859)
Houdt u van Nederlandstalige muziek? En indien ja, welke genre? Liever het commerciëel ("Tien om te Zien" genre) of liever De Mens, Gorki, Noordkaap, enz..............? Vindt u het positief dat een TV-zender zoals Anne (http://www.anne.be/) bestaat en vindt u dat de Vlaamse media te weinig aandacht aan Nederlandstalige muziek tonen?

Ik heb Anne al een paar keer zien opstaan wanneer ik bij mijn vader eens binnenspring - zijn vriendin is daar nogal liefhebber van - maar hetgeen ik tot nu toe gezien heb vind ik a) zeer eendimensioneel - hoofdzakelijk geconcentreerd op het Vlaamse levenslied en totaal geen aandacht voor andere muziekgenres - en b) allesbehalve vernieuwend - hoofdzakelijk beperkt tot het uitzenden van archiefmateriaal uit programma's als 'Tien Om Te Zien' en aanverwanten en weinig tot geen focus op nieuwe dingen.

Everytime 7 juli 2011 13:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 5544908)
Ik heb Anne al een paar keer zien opstaan wanneer ik bij mijn vader eens binnenspring - zijn vriendin is daar nogal liefhebber van - maar hetgeen ik tot nu toe gezien heb vind ik a) zeer eendimensioneel - hoofdzakelijk geconcentreerd op het Vlaamse levenslied en totaal geen aandacht voor andere muziekgenres - en b) allesbehalve vernieuwend - hoofdzakelijk beperkt tot het uitzenden van archiefmateriaal uit programma's als 'Tien Om Te Zien' en aanverwanten en weinig tot geen focus op nieuwe dingen.

Eendimensioneel is het zeker niet en ze draaien niet alleen schlagers, hoor. Op Anne draaien ze evenwel commerciële Nederlandstalige muziek van nu (Anne's Vlaamse Top 10) en van toen (Tien om te Zien) als producties �* la Milk Inc., Sylver, Belle Perez en compagnie.

SDG 7 juli 2011 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 5544941)
Eendimensioneel is het zeker niet en ze draaien niet alleen schlagers, hoor. Op Anne draaien ze evenwel commerciële Nederlandstalige muziek van nu (Anne's Vlaamse Top 10) en van toen (Tien om te Zien) als producties �* la Milk Inc., Sylver, Belle Perez en compagnie.

Die laatste drie zingen niet in het Nederlands. Het is m.a.w. dus gewoon een zender voor populaire muziek van artiesten 'afkomstig uit het Nederlandse taalgebied', ongeacht de taal waarin men zingt, die dus daardoor zijn doel eigenlijk ook voorbij schiet.

Everytime 7 juli 2011 14:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 5545069)
Die laatste drie zingen niet in het Nederlands. Het is m.a.w. dus gewoon een zender voor populaire muziek van artiesten 'afkomstig uit het Nederlandse taalgebied'.

Inderdaad maar toch met veel aandacht voor Nederlandstalige muziek.;-)

Everytime 7 juli 2011 14:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 5545069)
Die laatste drie zingen niet in het Nederlands. Het is m.a.w. dus gewoon een zender voor populaire muziek van artiesten 'afkomstig uit het Nederlandse taalgebied', ongeacht de taal waarin men zingt, die dus daardoor zijn doel eigenlijk ook voorbij schiet.

Hun motto is "Anne, muziek van bij ons". Milk Inc. komen evenwel van Vlaanderen als K3 of Laura Lynn.;-)

Xenophon 7 juli 2011 14:36

1 Bijlage(n)
Nee.

Maar, om toch positief te blijven, voeg ik een foto bij van Xeno zijn Kramer en zijn Explorer, zoals ze hier tegen de muur hangen.

vlijmscherp 7 juli 2011 14:37

ik hou zeker van Nederlandstalige muziek.

Clouseau
De Mens
Van Groenewoud
Laïs
Boudewijn De Groot
Stef Bos
Doe Maar
Het Goede Doel
Ramses Shaffy
Bart Peeters
Johan Verminnen
......

Everytime 7 juli 2011 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp (Bericht 5545124)
ik hou zeker van Nederlandstalige muziek.

Clouseau
De Mens
Van Groenewoud
Laïs
Boudewijn De Groot
Stef Bos
Doe Maar
Het Goede Doel
Ramses Shaffy
Bart Peeters
Johan Verminnen
......

Ah ja! Dus liever het "minder commercieel aspect" behalve Clouseau natuurlijk.

vlijmscherp 7 juli 2011 14:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 5545179)
Ah ja! Dus liever het "minder commercieel aspect" behalve Clouseau natuurlijk.

goh, ook die anderen hebben soms serieus opgebracht hoor. Zeker een Boudewijn De Groot.

Pelgrim 7 juli 2011 15:10

Kadril boven alles, maar ook Laïs, Ambrozijn, Walter De Buck, Wannes Van De Velde, Olla Vogala, Think Of One, Yevgueni, Twalseree, 't Kliekske, Arjaun, ...
en de kleinkunst uiteraard.

SDG 7 juli 2011 15:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Everytime (Bericht 5545113)
Hun motto is "Anne, muziek van bij ons". Milk Inc. komen evenwel van Vlaanderen als K3 of Laura Lynn.;-)

Voor Engelstalige Vlaamse artiesten als Milk Inc. hebben we wel al zenders als TMF of JimTV. Liefhebbers van minder bekende Nederlandstalige producties - zie de post van Pelgrim - blijven daardoor op hun honger zitten.

lombas 7 juli 2011 15:27

Neen, ik houd niet van Nederlandstalige muziek, buiten wat elementaire nederhop (DJVT, Opposites, ...).

Pelgrim 7 juli 2011 15:32

Ik wacht eigenlijk al jaren op Nederlandstalige punk. :?

Everytime 7 juli 2011 15:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door SDG (Bericht 5545276)
Voor Engelstalige Vlaamse artiesten als Milk Inc. hebben we wel al zenders als TMF of JimTV. Liefhebbers van minder bekende Nederlandstalige producties - zie de post van Pelgrim - blijven daardoor op hun honger zitten.

Anne is commercieel-gericht. Een nieuwe zender met enkel en alleen zo'n producties zou moeten ontstaan, volgens mij.

Johan217 7 juli 2011 16:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon (Bericht 5545122)
Nee.

Maar, om toch positief te blijven, voeg ik een foto bij van Xeno zijn Kramer en zijn Explorer, zoals ze hier tegen de muur hangen.

Wat hangt dat aan de muur te doen? Inpluggen en spelen!

Trixie 7 juli 2011 16:10

Ik hou wel van de muziek van Lais, Stef Bos, Boudewijn de Groot; tenminste diepzinnige teksten.
Stef Bos bv: -papa
- Is dit nu later.
Prachtig toch?

Everytime 7 juli 2011 16:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Trixie (Bericht 5545429)
Ik hou wel van de muziek van Lais, Stef Bos, Boudewijn de Groot; tenminste diepzinnige teksten.
Stef Bos bv: -papa
- Is dit nu later.
Prachtig toch?

Geen "Waar is da feestje? Hier is da feestje!" dus!:lol:;-)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be