Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Verkiezingen 2010 en regeringsvorming (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=218)
-   -   "Onderhandelingen zonder de N-VA zijn nooit een optie geweest"... (https://forum.politics.be/showthread.php?t=157522)

freelancer 7 juli 2011 21:05

"Onderhandelingen zonder de N-VA zijn nooit een optie geweest"...

Paul Magnette, één van de beste :-D energieministers die ons land ooit gekend heeft, verklaarde begin deze week dat onderhandelingen zonder de N-VA nooit een optie zijn geweest?

Wie gelooft deze man? :-D

Henri1 7 juli 2011 21:13

Wie gelooft Bart De Wever nog ?

born2bewild 7 juli 2011 21:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door freelancer (Bericht 5546141)
Paul Magnette, één van de beste :-D energieministers die ons land ooit gekend heeft, verklaarde begin deze week dat onderhandelingen zonder de N-VA nooit een optie zijn geweest?

yves de smet?

filosoof 7 juli 2011 21:15

"Onderhandelingen zonder de N-VA zijn nooit een optie geweest"

Citaat:

Wat niet was kan komen.

ViveLaBelgique 7 juli 2011 21:16

Citaat:

Ik.

De PS heeft deze optie herhaaldelijk onderzocht is het is inderdaad nooit een optie geweest.

Vlaanderen_onafhankelijk 7 juli 2011 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5546157)

De overgrote meerderheid der Vlamingen. En dat is het enige wat telt, wat ze onder de taalgrens denken is irrelevant.

matthias999 7 juli 2011 21:25

Deze man kan liegen als hem zwart ziet!

Robinus V 7 juli 2011 21:27

Citaat:

Omstandigheden veranderen. Na het nee-woord van de N-VA is het een nog beter idee dan voordien om het zonder de N-VA te proberen. Het is niet dat ze niet lang met de N-VA geprobeerd hebben.

filosoof 7 juli 2011 21:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk (Bericht 5546189)
De overgrote meerderheid der Vlamingen. En dat is het enige wat telt, wat ze onder de taalgrens denken is irrelevant.

Citaat:

De overgrote meerderheid der Vlamingen.
Euh, hoeveel punten had je voor voor wiskunde?

Zucht 7 juli 2011 21:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 5546193)
Omstandigheden veranderen. Na het nee-woord van de N-VA is het een nog beter idee dan voordien om het zonder de N-VA te proberen. Het is niet dat ze niet lang met de N-VA geprobeerd hebben.

Vind ik ook. De vakbonden waren al anderhande acties aan 't plannen om tegen de nota te protesteren. Nu dreigt dat in 't water te vallen. Bovendien zou De Croo nog eens een stekker willen uittrekken als blijkt dat het niet gaat.

born2bewild 7 juli 2011 21:33

aaahhh parfum de pourriture...
tja als de ps geen compromis kan aanvaarden zullen we er nooit komen

Vlaanderen_onafhankelijk 7 juli 2011 21:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door filosoof (Bericht 5546204)
Euh, hoeveel punten had je voor voor wiskunde?

Voldoende. Kijk eens rond op verschillende websites waar elke poll een grote steun aan de N-VA tonen.

Nu kan je stellen dat alleen de verkiezingen tellen als poll, maar gevestigde en gerespecteerde mediabedrijven in dit land pollen vaak met een minder grote doelgroep dan de online polls.

En dan durf ik gerust van een duidelijke trend spreken.

me gusta 7 juli 2011 21:34

Citaat:

Wel ik weet niet als u een poll kunt interpreteren maar op de redactie.be staat 1 en op het nieuwsblad.be kunt u uzelf antwoord op die vraag geven.

Robinus V 7 juli 2011 21:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk (Bericht 5546211)
Voldoende. Kijk eens rond op verschillende websites waar elke poll een grote steun aan de N-VA tonen.

Nu kan je stellen dat alleen de verkiezingen tellen als poll, maar gevestigde en gerespecteerde mediabedrijven in dit land pollen vaak met een minder grote doelgroep dan de online polls.

En dan durf ik gerust van een duidelijke trend spreken.

Internetpolls zijn waardeloos. Het is geen gemiddeld publiek, je kan altijd op de één of andere manier meerdere malen stemmen en mensen die een bepaald resultaat op zo'n polls wensen kunnen elkaar mobiliseren. De waarde van een peiling draait niet enkel om het aantal deelnemers.

Plus, een meerderheid in Vlaanderen is nog maar rond de 30% in België. De N-VA heeft zo'n 83% nodig om automatisch iets te zeggen te hebben.

Vlaanderen_onafhankelijk 7 juli 2011 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V (Bericht 5546229)
Internetpolls zijn waardeloos. Het is geen gemiddeld publiek, je kan altijd op de één of andere manier meerdere malen stemmen en mensen die een bepaald resultaat op zo'n polls wensen kunnen elkaar mobiliseren. De waarde van een peiling draait niet enkel om het aantal deelnemers.

Maar ze tonen wel een duidelijke tendens aan. Ik kan me niet voorstellen dat iemand de tijd neemt om vijftig keer op een poll te antwoorden...

Citaat:

Plus, een meerderheid in Vlaanderen is nog maar rond de 30% in België. De N-VA heeft zo'n 83% nodig om automatisch iets te zeggen te hebben.
Een Vlaamse meerderheid is genoeg. Hoe gaan de Franstaligen reageren als ze tegenover een Vlaamsgezinde fractie zitten?

Txiki 7 juli 2011 21:47

Citaat:

Ik niet.

freelancer 7 juli 2011 21:48

Volgens Beke staan in de formateursnota immers dingen waarvan Elio Di Rupo wist dat ze onaanvaardbaar waren. De federale kieskring, de tweetalige lijsten in Brussel... dat waren zaken die veel vroeger al van tafel waren gevallen.

Lees hier

En dan Paul Liegenbeest maar beweren: "Onderhandelingen zonder de N-VA zijn nooit een optie geweest!"... :rofl:

Txiki 7 juli 2011 21:48

Citaat:

Gij.

Robinus V 7 juli 2011 21:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk (Bericht 5546241)
Maar ze tonen wel een duidelijke tendens aan. Ik kan me niet voorstellen dat iemand de tijd neemt om vijftig keer op een poll te antwoorden...

Zeker. Wel is er een kans van boven de 99% dat de werkelijkheid minder extreem is dan de gemiddelde internetpoll. Op internetpolls van voor de verkiezingen was een meerderheid voor de N-VA ook al niet zeldzaam, meen ik me te herinneren.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk (Bericht 5546241)
Een Vlaamse meerderheid is genoeg. Hoe gaan de Franstaligen reageren als ze tegenover een Vlaamsgezinde fractie zitten?

Als er met die Vlaams-nationalisten niets mogelijk is, terwijl ze er meer dan een jaar mee geprobeerd hebben, dan is het ook dan een optie om het met de andere partijen te doen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be