![]() |
Flitspaal stats AUTOWEGEN
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...tostrade.dhtml
Citaat:
807k boetes op snelwegen en aantal gereden km op snelwegen ? aantal ongevallen op snelwegen ? en daling van ongevallen op snelwegen ? daling van doden op snelwegen ? zonder veel statistische bewijzen wordt weer keihard beweerd dat flitsen op snelwegen de ongevallen doet zakken op de snelwegen ? |
Citaat:
Citaat:
De meeste autosnelwegdoden overdag vallen bij kopstaartbotsingen (met gelimiteerd zwaar verkeer), waar dus onoplettendheid met al dan niet teweinig veiligheidsafstand absolute hoofdoorzaak is. *anders waren er veel minder snelheidsovertredingen: Citaat:
Ze liegen dat het heel erg stinkt, tegen de wind in zelfs.. Om medelijden te krijgen. Statistieken genoeg uit Nederland en Duitsland die dat aantonen. Nederland, evolutie over 6 jaar (98-2003): Citaat:
Statistische bron, evolutie 17 jaar op 120 kmh-weg ! De laatste 10 jaar 10 dodelijke ongevallen door te hoge snelheid of 1 per jaar gemiddeld. Flitsée´€€€€€€€éé :-P Citaat:
|
http://statbel.fgov.be/nl/statistiek...rkeer/afstand/
35miljard km versus gewestwegen 40miljard km Dat onze snelwegen stilaan veiliger worden blijkt uit de sterke daling van het aantal doden, van 153 in 2009 tot 104 in 2010 153 doden 35miljard km = 4 doden per miljard km. zakt naar 104 doden = 2.9doden per miljard km |
Een belg rijdt 15.000km/jaar, en rijdt dus 40km per dag
807.000 boetes op 35miljard km , dus 23boetes per miljoen km of 0.3boetes per jaar op de autoweg per chauffeur. Dus uw pakkans op de snelweg is om de 3 jaar een boete. |
Citaat:
|
Tabelletje verkeersdodenevolutie van de laatste 5 jaar:
maar deze keer gerangschikt volgens "dalingspotentieel" of de verkeersdoden per miljoen inwoners, stand 2005: n°.land: dod./mj inw´05-2005 -2006 - 2007 -2008 -2009 -2010| evolutie 5 jaar verkeersdoden +30d 1. Belgium : ---- 104 - 1089 - 1069 - 1071 - 944 - 944 - 831* | -23,7%* (*geschat barometer dec ´10) 2. Luxembourg:- 103 --- 47 --- 43 --- 46 --- 34 -- 48 -- 32 - | -31,9% 3. Spain:------- 103 - 4442 - 4104 - 3823- 3100- 2714- 2388 | -46,2% 4. Ireland: ----- 97 --- 396 -- 365 -- 338 -- 279 - 239 - 212 -| -46,5% 5. Austria: ----- 94 --- 768 -- 730 -- 691 -- 679 - 633 - 552 -| -28,1% 6. France: ----- 85 -- 5318 - 4709 - 4620 - 4275- 4264- 3994 | -24,9% 7. Finland: ----- 72 --- 379 -- 336 -- 380 -- 344 - 279 - 270- | -28,8% 8. Germany: --- 65 -- 5361 - 5091 - 4949 - 4477- 4152- 3651 | -31,9% 9. Denmark : --- 61 --- 331 -- 306 -- 406 -- 406 - 303 - 265 -| -19.9% 10. Netherlands: 50 --- 817 -- 811 -- 791 -- 750 - 720 - 640 -| -21,7% (cbs.nl) 11. Norway : --- 49 --- 224 -- 242 -- 233 -- 255 - 212 - 210 -| -6,3% (geen EU-land) 12. Sweden: --- 49 --- 440 -- 445 -- 471 -- 397 - 358 - 287 -| -34,8% 5,. EU-27 landen: 92 - - - - - - (gemiddeld EU-27 landen 2005) In groepen, rekening houdend met het dalingspotentieel: # België, Luxemburg, Spanje, Ierland en ook Oostenrijk hebben een relatief hoog dalingspotentiaal, enkel Spanje en Ierland doen het goed, Luxemburg relatief goed (opvallend piekje 2009), Oostenrijk eerder matig... én België... tralala-flitspapa-nattevinger. Maar het kan goed zijn de ze bij onze overheid alweer blij zijn... en goe bezig zijn... dankzij hun "handhaving", en met amper echte weginfra-verbetering. # Duitsland valt hier positief op en doet het nog altijd relatief zeer goed volgens hun dalingspotentieel... mss omdat ze helemaal niet hoeven te flitsen op ca. 2/3 van hun snelwegen ? 8-) En dat die niet onveiliger zijn qua verkeersdoden als de 1/3 snelwegen die wel begrenst zijn ? http://www.etsc.eu/documents/Speed_Fact_Sheet_1.pdf Goede rijopleiding en dito toch nog vlotte weginfra en duidelijke verkeersregels heeft de langste adem. - Denemarken had 2 slechte jaren en die zijn niet zo snel weggewerkt; toch nog nipt matig. - Finland relatief goed, Frankrijk eerder matig zoals Oostenrijk. # Zweden, zéér goed, pakt het extreem aan met hun vision zero; vooral veiligere weginfrastructuur. Hun voordien relatief lage snelheidslimieten gaan daarmee gepaard ook meestal 10 �* 20 kmh omhoog. (80-90-100-110 /snelweg 120 kmh) http://www.trafikverket.se/Privat/Re...het/100-kmtim/ (ook eigen ervaring 2008) Citaat:
- De Noren weten het blijkbaar niet meer beter... :? De scandinavische landen Finland, Noorwegen, Denemarken, ook Zweden hadden ofwel in 2007 of 2008 ofwel beide jaren (DK) een relatief slecht jaar of minder goede jaren. Dat kan ook weersomstandigheden als oorzaken hebben (voor alle weggebruikers) Natuurlijk kunnen ook andere parameters een rol spelen, vooral meer afgelegde kilometers. hulpbron: http://www.internationaltransportfor...orttermtrends/ > Long Standing Member Countries > 2005-2010 > Road Fatalities (number) |V| ttz enkel die EU-landen (+ Noorwegen) die cijfers voor 2010 hebben; en cbs.nl voor NL. Waarom nu net 2005 ? Citaat:
|
Flitsaktie's op autosnelwegen hebben maar beperkt nut.
Ze hebben wel nut op plaatsen waar wegenwerken aan de gang zijn op voorwaarde dat er wegenwerkers op de werf zijn. Maar ook daar wordt uitermate dom geflitst. Laats kwam ik om 1 uur 's nachts langs wegenwerkern op de E313 en er was echt geen wegenwerken te bespeuren, op heel die werf niet. Resultaat, minnelijke schikking van 155 euro in mijn brievenbus. Ik vind dit erover, ik volgde gewoon de stroom auto's die daar op dat moment reden. Zijn die allemaal geflitst ? Als dat zo is vrees ik dat het optreden van de politie en de beleidsvoerders er gaat voor zorgen dat de burger hun niet meer zal volgen. |
Citaat:
|
Citaat:
Gezond verstand zegt immers; aangepaste snelheid of rijstijl op elk moment volgens de omstandigheden van dat moment zou voldoende moeten zijn. Echter is dat vaak ver te zoeken maar soit da's een andere discussie weliswaar gerelateerd hieraan maar toch. Echter de bevolking volgt al lang niet meer de politie of de politiek en omgekeerd. Dat is nu eenmaal eht gevolg van een diep verdeelde maatschappij waar ieders eerder denkt aan zijn eigenbelang en persoon dan in het algemeen goed. Of men projecteert dat op de maatschappij waarbij men zich wijsmaakt dat het zo nu eenmaal functioneert. Ik hoor hier vaak; dat men dan het maar meer aan de bevolking moet overlaten.. op zich akkoord maar niet in de mentale toestand dat we ons nu bevinden.. denk dat er totale anarchie zal heersen en dat er nog maar weinig zal overblijven van onze maatschappij of iets dat zelfs maar van ver de naam beschaving waard is zoals nu. |
Citaat:
Ik heb het al eerder aangekaart bij Micele en Paul. Het individualistisch denken over de baten en het afschuiven van de kosten op de maatschappij zorgt voor een onevenwicht dat op dit moment de grootste oorzaak is van het gebrek aan verkeersveiligheid. Om dit op te lossen zouden we een responsabilisering van de bestuurder moeten bewerkstelligen. Neem het stuur samen met uw verantwoordelijkheid. De verzekering is daar een grote speler in denk ik. Nu hebben vele mensen het idee dat een ongeval geen probleem is, de verzekering betaalt toch. Mocht iedereen in het geval van een ongeval zelf moeten opdraaien voor de schade, er zou veel voorzichtiger gereden worden. Heck, er zouden veel minder dure wagens rondrijden ook. Maar de belg kennende zouden velen met aftandse auto's gaan rijden en naar niets meer zien. Dus verzekering afschaffen is niet echt een oplossing |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
het materiele en lichamelijke risico van de tegenpartij is verzekerd via de BA, maar uw eigen materieel risico is verzekerd als je een omnium hebt, mits uw franchise. Dus ja ik vind het een stuk zever, alsof je kunt hersendood 200km/u rijden, en dan uw vrouw die mee naast u zit kunt verplichten dood te gaan etc |
Citaat:
Als ik zo eens rond mij kijk, heel weinig, zeker bij de fietsers. Citaat:
Klopt. Citaat:
|
Citaat:
Dus ik kan zeker geen 200km/u rijden met mijn vrouw mee, dat mag ik alleen doen. |
Citaat:
Ach, via directe inning 190€ en ze kraaien er niet meer naar. Too bad but shit happens every now and then :D |
Citaat:
Gij weet ook heel goed hoe snel men nog kan rijden. (GPS en/of CC ?) Dit hieronder is gemeten 171 kmh op de autotraagweg-naoorlogse-oliecrisis-diagonaalbanden-trommelremmen-120 kmh-limiet: Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
Was inderdaad nipt; dacht eerst ook dat ik er aanhing toen ik het cijferke zag, maar bon, toen zag ik de onmiddelijke inning. Nu zijn we weer goed voor 7 jaar :-D. Zullen er in ieder geval nog zijn die er tegen hangen want ik herinner me die dag nog, en we zaten met een aantal wagens rond die snelheid. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be