Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Mobiliteit & verkeersveiligheid (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=210)
-   -   Flitspaal stats AUTOWEGEN (https://forum.politics.be/showthread.php?t=157566)

brother paul 8 juli 2011 16:10

Flitspaal stats AUTOWEGEN
 
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...tostrade.dhtml

Citaat:

Er wordt in België steeds meer geflitst op de snelweg. In 2010 werden in totaal 807.823 snelheidsovertredingen geregistreerd op de autostrades, een stijging met 8,2 procent ten opzichte van een jaar eerder. Dat blijkt uit het jaarverslag van de federale politie.

De strijd tegen onaangepaste snelheid is een prioriteit omdat te snel rijden een van de voornaamste oorzaken van dodelijke ongevallen vormt, geeft de federale politie aan. Daarom werden de flitscontroles, zowel met mobiele radars als met automatische camera's, opgevoerd in 2010. Het resultaat is een gevoelige stijging van het aantal flitsboetes op de snelwegen of gelijkgestelde wegen.

Om dezelfde reden werd ook het aantal alcoholcontroles op de autostrades met meer dan de helft opgevoerd, tot 245.033. Het percentage positieve tests daalde van 3,7 tot 2,6 procent.

Dat onze snelwegen stilaan veiliger worden blijkt uit de sterke daling van het aantal doden, van 153 in 2009 tot 104 in 2010. Eerder deze week werd al bekendgemaakt dat het totale aantal verkeersslachtoffers op de Belgische wegen is gedaald tot 76 doden per één miljoen inwoners. Daarmee blijft België wel een van de meest onveilige landen in het noordwesten van Europa.

Een tweede prioriteit van de federale politie is de aanpak van rondtrekkende dadergroepen. Door toegenomen inspanningen konden vorig jaar 200 dadergroepen worden geïdentificeerd, tegenover 53 in 2009. (belga/sp
Dus

807k boetes op snelwegen

en aantal gereden km op snelwegen ?
aantal ongevallen op snelwegen ?
en daling van ongevallen op snelwegen ?
daling van doden op snelwegen ?

zonder veel statistische bewijzen wordt weer keihard beweerd dat flitsen op snelwegen de ongevallen doet zakken op de snelwegen ?

Micele 8 juli 2011 16:32

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5548125)
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...tostrade.dhtml
zonder veel statistische bewijzen wordt weer keihard beweerd dat flitsen op snelwegen de ongevallen doet zakken op de snelwegen ?

Propaganda...

Citaat:

De strijd tegen onaangepaste snelheid is een prioriteit omdat te snel rijden een van de voornaamste oorzaken van dodelijke ongevallen vormt, geeft de federale politie aan. Daarom werden de flitscontroles, zowel met mobiele radars als met automatische camera's, opgevoerd in 2010. Het resultaat is een gevoelige stijging van het aantal flitsboetes op de snelwegen of gelijkgestelde wegen.
Daarbij flitscontroles handhaven *verwaarloosbaar onaangepaste snelheid (en dan enkel* die boven de limiet).

De meeste autosnelwegdoden overdag vallen bij kopstaartbotsingen (met gelimiteerd zwaar verkeer), waar dus onoplettendheid met al dan niet teweinig veiligheidsafstand absolute hoofdoorzaak is.

*anders waren er veel minder snelheidsovertredingen:
Citaat:

807.823 snelheidsovertredingen geregistreerd op de autostrades
En het aantal dodelijke ongevallen door onaangepaste snelheid boven de limiet is verwaarloosbaar klein, ttz met grote afstand de minst grote ongevaloorzaak van dodelijke ongevallen aldaar op de snelste én veiligste wegen.

Ze liegen dat het heel erg stinkt, tegen de wind in zelfs.. Om medelijden te krijgen.
Statistieken genoeg uit Nederland en Duitsland die dat aantonen.

Nederland, evolutie over 6 jaar (98-2003):
Citaat:

http://www.rijksoverheid.nl/document...eersdoden.html

1.4 Stijging aantal doden op 120 km-wegen

Het aantal doden op 120 km-wegen is fors gestegen: van 68 in 2002 naar 89 in 2003. Deze stijging baart mij, ook in mijn rol als wegbeheerder, grote zorgen. Opvallend is dat er met name een toename van doden is in weekenddagen: in 2002 26 doden en in 2003 40. Voor weekdagen is het risico constant gebleven. Vier mogelijke oorzaken zijn expliciet onderzocht:

- alcoholgebruik: er zijn geen aanwijzingen dat dit de oorzaak is;

- spitsstroken: hiermee is geen relatie te leggen; op 120 km-wegen zijn geen spitsstroken en op de onderzochte spitsstroken op wegen met een lagere maximumsnelheid zijn in 2003 geen doden gevallen;

- achterstallig onderhoud: de wegvakken met achterstallig onderhoud zijn vergeleken met de overige wegvakken. Weliswaar is op deze wegvakken sprake van een hoger risico, maar dat was in de jaren 2001 en 2002 ook het geval, zodat niet kan worden geconcludeerd dat dit feit in 2003 tot meer onveiligheid zou hebben geleid;

- snelheid: dit blijkt maar bij drie dodelijke slachtoffers de oorzaak te zijn; dit is in vergelijking met andere
jaren een laag aantal, dus dit kan geen verklaring zijn van de opgetreden stijging.

Van geen van deze factoren kan dus worden aangetoond dat dit de oorzaak is van de stijging van het aantal doden op 120 km-wegen.

Toedrachten van ongevallen waarbij de verkeersdoden op 120 km/uur wegen vielen.
1998 1999 2000 2001 2002 2003
Totaal op alle 120 km/uur wegen
57 59 77 64 68 89
Rijtechnische oorzaken (macht over stuur verliezen, verkeerd invoegen,
verkeerd gebruik bedieningsmechanisme, bocht fout nemen)
17 10 25 14 28 19
Slippen door olie, bladeren etc en door ijzel/ sneeuw/opvriezen; weersomstandigheden
4 3 0 6 0 17
Onvoldoende of juist teveel rechts rijden
4 11 10 9 7 6
Onvoldoende afstand bewaren
3 2 5 6 4 9
Te snel rijden
2 3 2 0 1 3

Onvoorzichtig oversteken of op weg lopen
2 6 7 7 1 4
Diversen (spookrijder, lekke band, obstakel op de weg,
slaap/ziekte)
1 7 6 1 5 6
Onbekend/geen toedracht
24 17 22 21 22 25
En in Nederland wordt gemiddeld nog "m€€r gestruikroverd" op de snelweg.
Statistische bron, evolutie 17 jaar op 120 kmh-weg !
De laatste 10 jaar 10 dodelijke ongevallen door te hoge snelheid of 1 per jaar gemiddeld. Flitsée´€€€€€€€éé :-P

Citaat:

van 1993 tot 2009
aantal dodelijke ongevallen per jaar door toedracht 1 : te hoge snelheid
1993...................................2009
4 4 5 2 5 1 2 2 0 1 1 3 0 0 0 1 2
Geregistreerd aantal ongevallen. Bron: IenM en DHD
Te hoge snelheid
Snelheidslimiet(weg) 120 kmh
http://www.swov.nl/cognos/cgi-bin/pp...3Dde%26LO%3Dde

brother paul 8 juli 2011 17:27

http://statbel.fgov.be/nl/statistiek...rkeer/afstand/

35miljard km versus gewestwegen 40miljard km


Dat onze snelwegen stilaan veiliger worden blijkt uit de sterke daling van het aantal doden, van 153 in 2009 tot 104 in 2010

153 doden 35miljard km = 4 doden per miljard km.
zakt naar
104 doden = 2.9doden per miljard km

brother paul 8 juli 2011 17:38

Een belg rijdt 15.000km/jaar, en rijdt dus 40km per dag
807.000 boetes op 35miljard km , dus 23boetes per miljoen km of 0.3boetes per jaar op de autoweg per chauffeur.
Dus uw pakkans op de snelweg is om de 3 jaar een boete.

brother paul 8 juli 2011 17:51

Citaat:

De flitspalen die door het Waalse gewest geplaatst zijn, hebben vorig jaar 43.154 bestuurders geflitst. Dat schrijven de kranten van de groep Sud Presse.

Het snelheidsrecord op de openbare weg was weggelegd voor een Nederlander, die in zijn Porsche met een snelheid van 271 km/u in Loyers op de E411 voorbij een flitspaal vloog.

Eén bestuurder op de drie die een snelheidsovertreding beging, kwam uit Nederland, Duitsland, Zwitserland of Luxemburg. (belga/lb)
Kan dat de walen maar 40.OOO flitsen doen ??

Micele 8 juli 2011 20:20

Tabelletje verkeersdodenevolutie van de laatste 5 jaar:

maar deze keer gerangschikt volgens "dalingspotentieel" of de verkeersdoden per miljoen inwoners, stand 2005:

n°.land: dod./mj inw´05-2005 -2006 - 2007 -2008 -2009 -2010| evolutie 5 jaar verkeersdoden +30d

1. Belgium : ---- 104 - 1089 - 1069 - 1071 - 944 - 944 - 831* | -23,7%* (*geschat barometer dec ´10)
2. Luxembourg:- 103 --- 47 --- 43 --- 46 --- 34 -- 48 -- 32 - | -31,9%
3. Spain:------- 103 - 4442 - 4104 - 3823- 3100- 2714- 2388 | -46,2%
4. Ireland: ----- 97 --- 396 -- 365 -- 338 -- 279 - 239 - 212 -| -46,5%
5. Austria: ----- 94 --- 768 -- 730 -- 691 -- 679 - 633 - 552 -| -28,1%

6. France: ----- 85 -- 5318 - 4709 - 4620 - 4275- 4264- 3994 | -24,9%
7. Finland: ----- 72 --- 379 -- 336 -- 380 -- 344 - 279 - 270- | -28,8%
8. Germany: --- 65 -- 5361 - 5091 - 4949 - 4477- 4152- 3651 | -31,9%
9. Denmark : --- 61 --- 331 -- 306 -- 406 -- 406 - 303 - 265 -| -19.9%

10. Netherlands: 50 --- 817 -- 811 -- 791 -- 750 - 720 - 640 -| -21,7% (cbs.nl)
11. Norway : --- 49 --- 224 -- 242 -- 233 -- 255 - 212 - 210 -| -6,3% (geen EU-land)
12. Sweden: --- 49 --- 440 -- 445 -- 471 -- 397 - 358 - 287 -| -34,8%

5,. EU-27 landen: 92 - - - - - - (gemiddeld EU-27 landen 2005)

In groepen, rekening houdend met het dalingspotentieel:

# België, Luxemburg, Spanje, Ierland en ook Oostenrijk hebben een relatief hoog dalingspotentiaal, enkel Spanje en Ierland doen het goed, Luxemburg relatief goed (opvallend piekje 2009), Oostenrijk eerder matig... én België... tralala-flitspapa-nattevinger. Maar het kan goed zijn de ze bij onze overheid alweer blij zijn... en goe bezig zijn... dankzij hun "handhaving", en met amper echte weginfra-verbetering.

# Duitsland valt hier positief op en doet het nog altijd relatief zeer goed volgens hun dalingspotentieel... mss omdat ze helemaal niet hoeven te flitsen op ca. 2/3 van hun snelwegen ? 8-)
En dat die niet onveiliger zijn qua verkeersdoden als de 1/3 snelwegen die wel begrenst zijn ?
http://www.etsc.eu/documents/Speed_Fact_Sheet_1.pdf
Goede rijopleiding en dito toch nog vlotte weginfra en duidelijke verkeersregels heeft de langste adem.

- Denemarken had 2 slechte jaren en die zijn niet zo snel weggewerkt; toch nog nipt matig.
- Finland relatief goed, Frankrijk eerder matig zoals Oostenrijk.

# Zweden, zéér goed, pakt het extreem aan met hun vision zero; vooral veiligere weginfrastructuur.
Hun voordien relatief lage snelheidslimieten gaan daarmee gepaard ook meestal 10 �* 20 kmh omhoog. (80-90-100-110 /snelweg 120 kmh)
http://www.trafikverket.se/Privat/Re...het/100-kmtim/ (ook eigen ervaring 2008)
Citaat:

http://en.wikipedia.org/wiki/Vision_Zero
In 1997 the Swedish Parliament introduced a “Vision Zero” policy that requires that fatalities and serious injurious are reduced to zero by 2020. This is a significant step change in transport policy at the European level and may soon be followed by Switzerland.[citation needed] All new roads are built to this standard and older roads are modified.
- Nederland relatief goed vooral dankzij het laatste jaar.
- De Noren weten het blijkbaar niet meer beter... :?

De scandinavische landen Finland, Noorwegen, Denemarken, ook Zweden hadden ofwel in 2007 of 2008 ofwel beide jaren (DK) een relatief slecht jaar of minder goede jaren.
Dat kan ook weersomstandigheden als oorzaken hebben (voor alle weggebruikers)
Natuurlijk kunnen ook andere parameters een rol spelen, vooral meer afgelegde kilometers.

hulpbron:
http://www.internationaltransportfor...orttermtrends/
> Long Standing Member Countries > 2005-2010 > Road Fatalities (number) |V| ttz enkel die EU-landen (+ Noorwegen) die cijfers voor 2010 hebben; en cbs.nl voor NL.

Waarom nu net 2005 ?
Citaat:

http://statbel.fgov.be/nl/modules/pu..._-_dossier.jsp
De gegevens van 2001 tot 2004 zijn het minst betrouwbaar wegens de reorganisatie van de politiediensten

Henri1 16 juli 2011 11:21

Flitsaktie's op autosnelwegen hebben maar beperkt nut.
Ze hebben wel nut op plaatsen waar wegenwerken aan de gang zijn op voorwaarde dat er wegenwerkers op de werf zijn.

Maar ook daar wordt uitermate dom geflitst.

Laats kwam ik om 1 uur 's nachts langs wegenwerkern op de E313 en er was echt geen wegenwerken te bespeuren, op heel die werf niet.

Resultaat, minnelijke schikking van 155 euro in mijn brievenbus.

Ik vind dit erover, ik volgde gewoon de stroom auto's die daar op dat moment reden. Zijn die allemaal geflitst ? Als dat zo is vrees ik dat het optreden van de politie en de beleidsvoerders er gaat voor zorgen dat de burger hun niet meer zal volgen.

freespirit 17 juli 2011 23:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5565392)
Flitsaktie's op autosnelwegen hebben maar beperkt nut.
Ze hebben wel nut op plaatsen waar wegenwerken aan de gang zijn op voorwaarde dat er wegenwerkers op de werf zijn.

Maar ook daar wordt uitermate dom geflitst.

Laats kwam ik om 1 uur 's nachts langs wegenwerkern op de E313 en er was echt geen wegenwerken te bespeuren, op heel die werf niet.

Resultaat, minnelijke schikking van 155 euro in mijn brievenbus.

Ik vind dit erover, ik volgde gewoon de stroom auto's die daar op dat moment reden. Zijn die allemaal geflitst ? Als dat zo is vrees ik dat het optreden van de politie en de beleidsvoerders er gaat voor zorgen dat de burger hun niet meer zal volgen.

Zoals hierboven werd aangetoond door o.a. 'Micele' (met cijfermateriaal) is het flitspaalbeleid op onze snelwegen momenteel draconisch aan het worden en heeft nauwelijks effect op het aantal verkeersslachtoffers op die snelwegen. Omdat er uiteraard gewoon nauwelijks doden vallen op die wegen ten gevolge van overdreven snelheid. Men probeert met een olifant een mug dood te maken. Het gaat hier inderdaad om een systeem van 'verkapte belastingen' innen.

AsGardSGO 20 juli 2011 07:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 (Bericht 5565392)
Flitsaktie's op autosnelwegen hebben maar beperkt nut.
Ze hebben wel nut op plaatsen waar wegenwerken aan de gang zijn op voorwaarde dat er wegenwerkers op de werf zijn.

Maar ook daar wordt uitermate dom geflitst.

Laats kwam ik om 1 uur 's nachts langs wegenwerkern op de E313 en er was echt geen wegenwerken te bespeuren, op heel die werf niet.

Resultaat, minnelijke schikking van 155 euro in mijn brievenbus.

Ik vind dit erover, ik volgde gewoon de stroom auto's die daar op dat moment reden. Zijn die allemaal geflitst ? Als dat zo is vrees ik dat het optreden van de politie en de beleidsvoerders er gaat voor zorgen dat de burger hun niet meer zal volgen.

Uiteraard heb je gelijk; onder bepaalde omstandigheden zijn op sommige plaatsen en tijdstippen zulke zaken redelijk absurd.
Gezond verstand zegt immers; aangepaste snelheid of rijstijl op elk moment volgens de omstandigheden van dat moment zou voldoende moeten zijn.
Echter is dat vaak ver te zoeken maar soit da's een andere discussie weliswaar gerelateerd hieraan maar toch.

Echter de bevolking volgt al lang niet meer de politie of de politiek en omgekeerd. Dat is nu eenmaal eht gevolg van een diep verdeelde maatschappij waar ieders eerder denkt aan zijn eigenbelang en persoon dan in het algemeen goed. Of men projecteert dat op de maatschappij waarbij men zich wijsmaakt dat het zo nu eenmaal functioneert.

Ik hoor hier vaak; dat men dan het maar meer aan de bevolking moet overlaten.. op zich akkoord maar niet in de mentale toestand dat we ons nu bevinden.. denk dat er totale anarchie zal heersen en dat er nog maar weinig zal overblijven van onze maatschappij of iets dat zelfs maar van ver de naam beschaving waard is zoals nu.

Alboreto 20 juli 2011 08:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO (Bericht 5573589)
Uiteraard heb je gelijk; onder bepaalde omstandigheden zijn op sommige plaatsen en tijdstippen zulke zaken redelijk absurd.
Gezond verstand zegt immers; aangepaste snelheid of rijstijl op elk moment volgens de omstandigheden van dat moment zou voldoende moeten zijn.
Echter is dat vaak ver te zoeken maar soit da's een andere discussie weliswaar gerelateerd hieraan maar toch.

Echter de bevolking volgt al lang niet meer de politie of de politiek en omgekeerd. Dat is nu eenmaal eht gevolg van een diep verdeelde maatschappij waar ieders eerder denkt aan zijn eigenbelang en persoon dan in het algemeen goed. Of men projecteert dat op de maatschappij waarbij men zich wijsmaakt dat het zo nu eenmaal functioneert.

Ik hoor hier vaak; dat men dan het maar meer aan de bevolking moet overlaten.. op zich akkoord maar niet in de mentale toestand dat we ons nu bevinden.. denk dat er totale anarchie zal heersen en dat er nog maar weinig zal overblijven van onze maatschappij of iets dat zelfs maar van ver de naam beschaving waard is zoals nu.

Ik sluit me hierbij aan.
Ik heb het al eerder aangekaart bij Micele en Paul.
Het individualistisch denken over de baten en het afschuiven van de kosten op de maatschappij zorgt voor een onevenwicht dat op dit moment de grootste oorzaak is van het gebrek aan verkeersveiligheid.

Om dit op te lossen zouden we een responsabilisering van de bestuurder moeten bewerkstelligen.
Neem het stuur samen met uw verantwoordelijkheid.

De verzekering is daar een grote speler in denk ik.
Nu hebben vele mensen het idee dat een ongeval geen probleem is, de verzekering betaalt toch.

Mocht iedereen in het geval van een ongeval zelf moeten opdraaien voor de schade, er zou veel voorzichtiger gereden worden. Heck, er zouden veel minder dure wagens rondrijden ook.
Maar de belg kennende zouden velen met aftandse auto's gaan rijden en naar niets meer zien.
Dus verzekering afschaffen is niet echt een oplossing

C uit W 20 juli 2011 08:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5548313)
Een belg rijdt 15.000km/jaar, en rijdt dus 40km per dag
807.000 boetes op 35miljard km , dus 23boetes per miljoen km of 0.3boetes per jaar op de autoweg per chauffeur.
Dus uw pakkans op de snelweg is om de 3 jaar een boete.

Dat is wat ik haal. :?

C uit W 20 juli 2011 08:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5573607)

De verzekering is daar een grote speler in denk ik.
Nu hebben vele mensen het idee dat een ongeval geen probleem is, de verzekering betaalt toch.

Mocht iedereen in het geval van een ongeval zelf moeten opdraaien voor de schade, er zou veel voorzichtiger gereden worden. Heck, er zouden veel minder dure wagens rondrijden ook.
Maar de belg kennende zouden velen met aftandse auto's gaan rijden en naar niets meer zien.
Dus verzekering afschaffen is niet echt een oplossing

Wat een klinkklare onzin.

Alboreto 20 juli 2011 08:57

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door C uit W (Bericht 5573633)
Wat een klinkklare onzin.

Het staat u vrij om dit te beargumenteren.

brother paul 20 juli 2011 10:42

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5573681)
Het staat u vrij om dit te beargumenteren.

wel de zever is natuurlijk dat uw lichamelijk risico veel belangrijker is dan het materiele risico die verzekerd wordt

het materiele en lichamelijke risico van de tegenpartij is verzekerd via de BA, maar uw eigen materieel risico is verzekerd als je een omnium hebt, mits uw franchise.

Dus ja ik vind het een stuk zever, alsof je kunt hersendood 200km/u rijden, en dan uw vrouw die mee naast u zit kunt verplichten dood te gaan etc

Alboreto 20 juli 2011 12:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5573940)
wel de zever is natuurlijk dat uw lichamelijk risico veel belangrijker is dan het materiele risico die verzekerd wordt

Wat gij en ik weten, maar hoeveel mensen denken verder dan de schade aan hun wagen?
Als ik zo eens rond mij kijk, heel weinig, zeker bij de fietsers.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5573940)
het materiele en lichamelijke risico van de tegenpartij is verzekerd via de BA, maar uw eigen materieel risico is verzekerd als je een omnium hebt, mits uw franchise.

En uw eigen lichamelijk risico kan ook verzekerd worden buiten een omnium.
Klopt.


Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5573940)
Dus ja ik vind het een stuk zever, alsof je kunt hersendood 200km/u rijden, en dan uw vrouw die mee naast u zit kunt verplichten dood te gaan etc

Ik was eerder aan het denken aan stadsverkeer, maar op die manier kunt ge het inderdaad in het belachelijk trekken.

brother paul 20 juli 2011 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto (Bericht 5574220)
Wat gij en ik weten, maar hoeveel mensen denken verder dan de schade aan hun wagen?
Als ik zo eens rond mij kijk, heel weinig, zeker bij de fietsers.


En uw eigen lichamelijk risico kan ook verzekerd worden buiten een omnium.
Klopt.



Ik was eerder aan het denken aan stadsverkeer, maar op die manier kunt ge het inderdaad in het belachelijk trekken.

nee hoor, mijn vrouw haar alarmbelprocedure begint dan te werken, dat is net zo ambetant als die gordelverklikker. Telkens als ze vindt dat ik iets ambetants of gevaarlijks doe krijg ik de nodige preek. Enfin ik kan ermee leven hoor

Dus ik kan zeker geen 200km/u rijden met mijn vrouw mee, dat mag ik alleen doen.

Sfax 20 juli 2011 13:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5548313)
Dus uw pakkans op de snelweg is om de 3 jaar een boete.

Goh, ik heb de eerste op zowat 7 jaar te pakken; 170km/h 8-).

Ach, via directe inning 190€ en ze kraaien er niet meer naar. Too bad but shit happens every now and then :D

Micele 20 juli 2011 14:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Sfax (Bericht 5574274)
Goh, ik heb de eerste op zowat 7 jaar te pakken; 170km/h 8-).

Ach, via directe inning 190€ en ze kraaien er niet meer naar. Too bad but shit happens every now and then :D

169-170 kmh gemeten ? Wow, dat was nipt.
Gij weet ook heel goed hoe snel men nog kan rijden. (GPS en/of CC ?)

Dit hieronder is gemeten 171 kmh op de autotraagweg-naoorlogse-oliecrisis-diagonaalbanden-trommelremmen-120 kmh-limiet:

Citaat:

Aard van de weg: Autosnelweg
Voertuig Auto
Toegelaten snelheid 120 Gemeten snelheid 171
| Bereken |

De toegelaten snelheid voor uw voertuig op de door u opgegeven weg is 120
Uw gereden snelheid na toepassing van de marge is 160.74

Mogelijke gevolgen (enkel voor deze overtreding):
•Onmiddellijke inning
In principe wordt u gedagvaard en komt u dus niet in aanmerking
->intrekking rijbewijs mogelijk indien ter plaatse staande gehouden

•Minnelijke schikking
In principe wordt u gedagvaard
zo niet bedraagt de minnelijke schikking 210€
->intrekking rijbewijs mogelijk indien ter plaatse staande gehouden

•Rechtbank
55-2750€
Verval van het recht tot sturen : verplicht (8 dagen tot 5 jaar)
http://www.wegcode.be/index.php?opti...178&Itemid=311
169 kmh gemeten is 190 € onmiddellijke inning, 170 kmh is 195 € O.I.
Citaat:

Gemeten snelheid 169 kmh
De toegelaten snelheid voor uw voertuig op de door u opgegeven weg is 120
Uw gereden snelheid na toepassing van de marge is 158.86

Mogelijke gevolgen (enkel voor deze overtreding):
•Onmiddellijke inning
190€

Alboreto 20 juli 2011 14:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5574273)
nee hoor, mijn vrouw haar alarmbelprocedure begint dan te werken, dat is net zo ambetant als die gordelverklikker. Telkens als ze vindt dat ik iets ambetants of gevaarlijks doe krijg ik de nodige preek. Enfin ik kan ermee leven hoor

Dat is ook een manier :lol:

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door brother paul (Bericht 5574273)
Dus ik kan zeker geen 200km/u rijden met mijn vrouw mee, dat mag ik alleen doen.

Dat *kunt* ge alleen doen. Iets zegt met dat ge dat nog altijd niet moogt (zowel van de wet als van uw vrouw ;))

Sfax 20 juli 2011 14:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Micele (Bericht 5574471)
169-170 kmh gemeten ? Wow, dat was nipt.
Gij weet ook heel goed hoe snel men nog kan rijden. (GPS en/of CC ?)

Dit hieronder is gemeten 171 kmh op de autotraagweg-naoorlogse-oliecrisis-diagonaalbanden-trommelremmen-120 kmh-limiet:



169 kmh gemeten is 190 € onmiddellijke inning, 170 kmh is 195 € O.I.

Welja, ik dacht eerst zelfs dat het 172 was, maar na ff rekenen kan dat inderdaad niet (tenzij ze in de limburg andere marges hanteren).

Was inderdaad nipt; dacht eerst ook dat ik er aanhing toen ik het cijferke zag, maar bon, toen zag ik de onmiddelijke inning. Nu zijn we weer goed voor 7 jaar :-D.

Zullen er in ieder geval nog zijn die er tegen hangen want ik herinner me die dag nog, en we zaten met een aantal wagens rond die snelheid.


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be