Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Maatschappij en samenleving (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Is dit repressie? (https://forum.politics.be/showthread.php?t=157579)

eno2 8 juli 2011 19:34

Is dit repressie?

Francis Fernie, 20, student, gooide twee stokken afkomstig van protestborden naar de politie in London op een recente betoging van de T.U.C.-vakbond (een half miljoen deelnemers)

Hij kreeg zopas 12 maand

Is dit repressie?

Inno 8 juli 2011 20:03

Neen. ALs hij gewoon betoogde ging dat niet gebeuren.

lollysticky 8 juli 2011 20:05

Dat hij gestraft moet worden lijkt me logisch. Als je gaat betogen, gedraag u dan.

Maar dat de straf er wat over is, dat geef ik grif toe.

Was hij de enige die dit deed? Of was het 'en masse' ?

Bhairav 8 juli 2011 20:07

Ach die flikken moeten niet flauw doen. Zijn die niet zodanig aangestofeerd dat ze diet amper zouden mogen voelen?

manta 8 juli 2011 20:25

Ah, en waarom was die gast daar met vanalles aan't gooien???

eno2 8 juli 2011 21:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky (Bericht 5548691)
Dat hij gestraft moet worden lijkt me logisch. Als je gaat betogen, gedraag u dan.

Maar dat de straf er wat over is, dat geef ik grif toe.

Was hij de enige die dit deed? Of was het 'en masse' ?

Guardian van vandaag
Alleen, denk ik, geen sprake van anderen.

eno2 8 juli 2011 21:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5548736)
Ah, en waarom was die gast daar met vanalles aan't gooien???

Van alles?
Met de steel van een plakkaat.

manta 8 juli 2011 21:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5548899)
Van alles?
Met de steel van een plakkaat.

Allee vooruit... En waarom gooit die gast met plakkaatstelen???

eno2 8 juli 2011 22:02

`Geen hooligan, maar een student die vrijwilligerswerk doet voor sociale organisaties.
Dus iemand die gevoelig is voor sociale afbraak zoals die nu woedt in Engeland.

eno2 8 juli 2011 22:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5548903)
Allee vooruit... En waarom gooit die gast met plakkaatstelen???

Zie hierboven

CLAESSENS Joris 8 juli 2011 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5548931)
Zie hierboven

Hebben we het hier over een stokje, een paal, een paal met een punt...?
Heeft dit iemands oog gekost of iemand op een andere wijze verwond?
Wat was zijn bedoeling? Een statement maken (dan is hij een hooligan, te verwonden (minstens poging tot slagen en verwondingen) of wou hij de agent zijn hersens inslaan (minstens poging tot doodslag, mogelijk moord met voorbedachte rade).

Hem voorstellen als brave jongen en slachtoffer ontslaat hem niet van zijn eigen verantwoordelijkheid.
Brave jongens gaan de politie niet gewapend te lijf...

eno2 8 juli 2011 23:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris (Bericht 5549034)
Hebben we het hier over een stokje, een paal, een paal met een punt...?
Heeft dit iemands oog gekost of iemand op een andere wijze verwond?
Wat was zijn bedoeling? Een statement maken (dan is hij een hooligan, te verwonden (minstens poging tot slagen en verwondingen) of wou hij de agent zijn hersens inslaan (minstens poging tot doodslag, mogelijk moord met voorbedachte rade).

Hem voorstellen als brave jongen en slachtoffer ontslaat hem niet van zijn eigen verantwoordelijkheid.
Brave jongens gaan de politie niet gewapend te lijf...

Niemand verwond, geen schade, kan ook niet met een stokje panne-lat

Dolgedraaide rechters, repressieve rechtspraak

Dat ze zich met gewapenden bezighouden inderdaad...

Nog een sociaal-verantwoordelijke jongere zinloos in de bloem geknakt

De schoofzak 9 juli 2011 09:38

Geen tijd om zelf op zoek te gaan naar een link naar het krantenartikel met wat meer uitleg.

Dus voorlopig geloof ik het bericht niet; het lijkt me wat te ongeloofwaardig. UK heeft wel een reputatie de laatste jaren dat ze wat sociaal wangedrag ernstig aanpakken, maar toch niet zo erg.

(overigens blijf ik voorstander van het Amerikaans systeem: derde veroordeling is zonder meer 15 jaar brommen; ge weet het op voorhand, ge hebt twee zeer formele verwittigingen gekregen)

manta 9 juli 2011 09:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door eno2 (Bericht 5548929)
`Geen hooligan, maar een student die vrijwilligerswerk doet voor sociale organisaties.
Dus iemand die gevoelig is voor sociale afbraak zoals die nu woedt in Engeland.

En om te protesteren tegen die afbraak breekt hij plakkaten af om politieagenten mee af te breken ...
Zo sociaal lijkt me dat niet...

donzigschaap 9 juli 2011 10:56

Natuurlijk is dat repressie. Flikken mogen links en rechts onschuldige mensen bont en blauw slaan, vervolgd zullen ze niet worden. Omgekeerd is dat echter wel het geval, terwijl er hier niet eens sprake is van bont en blauw slaan.

manta 9 juli 2011 10:58

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap (Bericht 5549539)
Natuurlijk is dat repressie. Flikken mogen links en rechts onschuldige mensen bont en blauw slaan, vervolgd zullen ze niet worden. Omgekeerd is dat echter wel het geval, terwijl er hier niet eens sprake is van bont en blauw slaan.

Als ik op straat enkele plakkaatstelen tegen voorbijgangers smijt moet dat ongestraft blijven in uw ogen???

donzigschaap 9 juli 2011 11:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5549541)
Als ik op straat enkele plakkaatstelen tegen voorbijgangers smijt moet dat ongestraft blijven in uw ogen???

Met een jaar gevangenisstraf? Voor een paar stokjes te smijten in het heetst van de strijd (protest), waarbij flikken bekend staan met zich ook niet in te houden.

Ik las gisteren een artikel over een agent die een onschuldige omstaander verlamde door hem -als een stier- tegen een muur op te duwen (ruggengraat eerst). Diezelfde agent duwde iemand, die overstak door het rood licht (schande!!!), met het gezicht de asfalt op. Resultaat: gebroken neus en een gehavend gezicht. Verder stond die agent al een tijdje bekend als ongeleid projectiel. De agent werd niet eens ontslagen. Hij werd verdedigd door de sheriff.
(gevonden: http://www.king5.com/news/Frequent-f...121509239.html)

Zo zijn er in elk land agenten die mogen doen wat ze willen, zonder een vervolging (of zelfs een ontslag) te moeten vrezen.

Savatage 9 juli 2011 11:13

Nope, politie-diensten aanvallen met stokken is een misdaad die bestraft mag worden. Die geweldadige betogers denken precies dat alles mag tijdens zo'n grote betoging ...

manta 9 juli 2011 11:17

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door donzigschaap (Bericht 5549563)
Met een jaar gevangenisstraf? Voor een paar stokjes te smijten in het heetst van de strijd (protest), waarbij flikken bekend staan met zich ook niet in te houden.

Ik las gisteren een artikel over een agent die een onschuldige omstaander verlamde door hem -als een stier- tegen een muur op te duwen (ruggengraat eerst). Diezelfde agent duwde iemand, die overstak door het rood licht (schande!!!), met het gezicht de asfalt op. Resultaat: gebroken neus en een gehavend gezicht. Verder stond die agent al een tijdje bekend als ongeleid projectiel. De agent werd niet eens ontslagen. Hij werd verdedigd door de sheriff.
(gevonden: http://www.king5.com/news/Frequent-f...121509239.html)

Zo zijn er in elk land agenten die mogen doen wat ze willen, zonder een vervolging (of zelfs een ontslag) te moeten vrezen.

U kan politie haten voor de job die ze doen (tot u ze nodig hebt, dan zal u braafj en vriendelijk zijn zeker?) maar als u het goedpraat dat men die mensen gaat bekogelen moet u het ook goedpraten dat iemand in 't midden van de straat hetzelfde doet met anderen...
Mogen wij dan gratuit mensen bekogelen omdat we iets lezen over onschuldigen die in metro's worden aangevallen en zelfs doodgestampt worden? Want ook dat soort zaken zal u wel eens lezen...

donzigschaap 9 juli 2011 11:27

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door manta (Bericht 5549594)
U kan politie haten voor de job die ze doen (tot u ze nodig hebt, dan zal u braafj en vriendelijk zijn zeker?) maar als u het goedpraat dat men die mensen gaat bekogelen moet u het ook goedpraten dat iemand in 't midden van de straat hetzelfde doet met anderen...
Mogen wij dan gratuit mensen bekogelen omdat we iets lezen over onschuldigen die in metro's worden aangevallen en zelfs doodgestampt worden? Want ook dat soort zaken zal u wel eens lezen...

U moet begrijpen dat ik ervan overtuigd ben dat de soort mens dat een ander (dodelijk) aanvalt in de metro, hetzelfde soort mens is dat tegenwoordig (het liefst) wordt aangenomen bij de politie.

Ik heb de politie nog nooit nodig gehad, want voor mij kunnen ze toch niets doen. Ik ken niemand om te verklikken en gestolen zaken vinden ze toch nooit terug.

Ik praat nergens goed dat die jongen met stokken smijt naar andere mensen (in dit geval politie), ik vind echter dat een jaar gevangenisstraf daarvoor duidelijk repressie is, zeker als men in gedachte houdt dat agenten voor veel ergere feiten niet eens (of toch zelden, enkel als ze er echt niet onderuit kunnen) vervolgd/ontslagen worden.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be