Politics.be

Politics.be (https://forum.politics.be/index.php)
-   Staatsinrichting (https://forum.politics.be/forumdisplay.php?f=17)
-   -   De zes mooiste dorpen van Vlaanderen. (https://forum.politics.be/showthread.php?t=157604)

Stef Leeuwenhart 9 juli 2011 10:06

De zes mooiste dorpen van Vlaanderen.

http://vimeo.com/26088237

Albrecht 9 juli 2011 13:43

Dus de zes mooiste dorpen van Vlaanderen liggen niet eens in Vlaanderen?

Hollander 9 juli 2011 14:32

mooie compilatie. hopelijk zet het tot denken aan.

Stef Leeuwenhart 10 juli 2011 09:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5549910)
Dus de zes mooiste dorpen van Vlaanderen liggen niet eens in Vlaanderen?

Bij mijn weten is de rand nog steeds Vlaanderen...:roll:

Cynara Cardunculus 10 juli 2011 10:07

Het belangrijkste uit het filmpje was de nadruk op het feit dat de ADMINISTRATIE in het Nederlands was. Officieel. en dat blijft zo. Welke taal men binnenshuis spreekt heeft geen belang.

Dit is correct, maar ik wil wel uitzondering maken voor het onderwijs. Indien men geen nederlands als thuistaal heeft zou men uit eigen zak een extra beginjaar Nederlands taalbad moeten volgen, zodat de kinderen die wèl Nederlandskundig zijn niet met hun vingers hoeven te draaien. Niet de staat moet voor dat jaar betalen, wèl degenen die in een landstreek gaan wonen met een andere taal en weigeren om zich daaraan aan te passen en hun kinderen die nieuwe landstaal aan te leren. Niet de staat is daar verantwoordelijk voor, niet de kinderen uit de school, maar de ouders zelf.

Albrecht 10 juli 2011 11:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart (Bericht 5551099)
Bij mijn weten is de rand nog steeds Vlaanderen...:roll:

Bij mijn weten is dat al eeuwen Brabant.

Cynara Cardunculus 10 juli 2011 12:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5551354)

allez, het Vlaamse Gewest dan.

Fj9lnir 10 juli 2011 12:35

Tjah zijn ze daar weer met dieje zever om het hedendaags Vlaanderen te ontkennen alleen omdat er ook een historisch Vlaanderen is met andere grenzen :roll:
Nu vraag ik mij af waarom de grootste partij in prov Antwerpen dan de NVA is en niet de NBA of de NAA.

Ik ben overtuigd Zuidbrabander, wat deel uitmaakt van Vlaanderen en ben dus eveneens overtuigd Vlaming.

Albrecht 10 juli 2011 12:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus (Bericht 5551381)
allez, het Vlaamse Gewest dan.

Wat ik maar een onnozele benaming vind.

Fj9lnir 10 juli 2011 13:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht (Bericht 5551467)
Wat ik maar een onnozele benaming vind.

Who gives a shitfuck.

Albrecht 10 juli 2011 13:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Fj9lnir (Bericht 5551483)
Who gives a shitfuck.

Ik, en nog een heel aantal andere mensen.

Fj9lnir 10 juli 2011 13:36

Tjah... het ontkennen van de huidige politieke realiteit* is natuurlijk niet strafbaar.

Bovendien zal zelfs een Antwerpenaar en dus Brabander (ook die geboren vóór de opdeling van BE in gewesten) zeggen, als iemand teveel moeilijke woorden gebruikt:
"En naa in't Vloms?" En nu in het Vlaams?, namelijk een voor hem verstaanbare volkstaal. Hij zou natuurlijk beter gezeid hebben: "En naa in't Broabants??"

*namelijk de politieke entiteit Vlaanderen die de grenzen van middeleeuws Vlaanderen overschrijdt en ook delen van historisch Brabant en Limburg omvat

stropke 10 juli 2011 16:17

Citaat:

In elk geval Nederlandstalig.

Albrecht 10 juli 2011 16:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stropke (Bericht 5551806)
In elk geval Nederlandstalig.

Jep.

SDG 10 juli 2011 18:38

Citaat:

Zouden ze in Texas ook zo reageren als er daar iemand '4th of July' staat te vieren? 'Jamaar, daar hebben wij niets mee te maken, in 1776 maakte Texas nog geen deel uit van de V.S.!'

Lavox 10 juli 2011 19:33

Steeds verwijzen naar historische gebieden heeft geen enkel nut, de hedendaagse betekenis van Vlaanderen is het Nederlandstalige deel van België, dat ontkennen slaat volkomen nergens op. Beweringen als 'Antwerpen ligt niet in Vlaanderen maar in Brabant', of 'ik ben geen Vlaming maar Brabander', slaan eveneens nergens op.

Henri1 10 juli 2011 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart (Bericht 5549440)

Wanneer is een dorp het mooiste dorp ?
Definieer schoonste dorp ?
Is dat de grootste mesthoop ?

Fj9lnir 11 juli 2011 14:38

In ieder geval is dit een goed argument tegen bijv. Azert. Die beweerde dat die dorpen al zo tegen Brussel hingen, dat ge het niet merkte als ge van Brussel in Linkebeek kwaamt, of Drogenbosch enz.
Ik wist het voordien nog niet, maar als deze 'docu' klopt dan blijken deze dorpen helemaal nog niet in de Brusselse agglo te zijn opgegaan.

pajoske 11 juli 2011 14:58

Om u een breuk te lachen. Zoveel mensen en organisaties die samen een 'edele' strijd leveren voor het behoud van de Vlaamse cultuur. En daar enorme geldbedragen voor willen spenderen. Notabene diezelfde mensen en verenigingen die er voor zorgen dat de taalcultuur van het enige echte mooiste dorp van Vlaanderen, Rèkem versneld verloren gaat.

Onnozelaars.

Trixie 11 juli 2011 16:14

Yes; mijn streek behoort dus tot de top 6!
Leve de zennevallei!

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be