![]() |
Wagen van Franse televisie rijdt kopgroep aan
FOTOSPECIAL. Wagen van Franse televisie rijdt kopgroep aan
zondag 10 juli 2011 Wielrennen (Weg) Ronde van FrankrijkEen volgwagen van France Télévisions heeft de kopgroep in de negende etappe van de Tour letterlijk uit elkaar gereden. Woensdag werd al een moto met fotograaf uit de Tour gezet omdat die de Deense kampioen Nicki Sörensen ten val had gebracht tijdens de vijfde rit. Op goed 30 km van de streep in Saint-Flour raakte het voertuig van France Télévisions de Spanjaard Juan Antonio Flecha (Sky) toen de chauffeur de kopgroep wilde voorbijsteken. Flecha en de Nederlander Johnny Hoogerland (Vacansoleil) werden letterlijk van de weg gereden. Hoogerland belandde in de prikkeldraad en kwam met bebloede benen over de finish. Ook Flecha kon de etappe wel uitrijden, maar kwam net als de Zeeuw op meer dan 16 minuten van ritwinnaar Luis Leon Sanchez over de finish. De drie andere vluchters (Casar, L. L. Sanchez, Voeckler) kwamen ongeschonden uit de aanrijding. Tourdirecteur: 'Dit is schandalig' 'We bieden onze excuses aan, aan de renners en de ploegen. Twee ongevallen veroorzaakt door de media in enkele dagen, eerst door een moto met een fotograaf, vandaag door een wagen van de televisie, dat zijn er twee te veel. Dit is schandalig', reageerde Tourdirecteur Christian Prudhomme. 'We reden op een rechte weg. Thomas Voeckler vroeg om een stand van zaken, waarop ik via Radio Tour de andere wagens opriep plaats te maken voor de auto's van de ploegleiders. Die auto deed dat niet. Niet alleen ging de wagen niet uit de weg, maar hij reed bovendien twee van de vijf koplopers aan en had ze evengoed alle vijf kunnen raken', aldus Prudhomme. http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110710_068 Wat heeft de Tour nog met sport te maken?? Nopes, nada, 0,0 zero. Het is gewoon brood en spelen. Hoeveel valpartijkes zijn er al niet geweest met veel geblesseerde uitvallers? En onlangs nog die motard die een fiets van renner meenam en nu dit. Toch wel het toppunt en men probeert het, vlgs sportnieuws, te bagateliseren; liefst geen klacht..enz. Dat was een grove verkeerovertredeing en die auto mag uit de wedstrijd. Voor mij mogen ze de Tour afschaffen. |
zo 10 jul 2011, 20:35
Mediawagen uit Tour de France SAINT-FLOUR - De mediawagen die zondag in de negende etappe van de Tour de France de Spanjaard Juan Antonio Flecha en Johnny Hoogerland aanreed, is door de directie van de Tour en de jury voor de rest van het evenement uitgesloten. ![]() REUTERS Mediawagen 800, kenteken BG658PY, meldde zich aan het einde van de rit gewoon in de finishplaats Saint-Flour om mensen af te zetten. Voor Hoogerland, die zijn kans op de etappezege door het incident kwijtraakte, hoefde zijn ploeg Vacansoleil-DCM niet per se een protest in te dienen. „Die mensen doen het ook niet express”, klonk het gelaten. Eerder werd een motor van Getty Images uitgesloten nadat die de Deen Nicki Sörensen aanreed. http://www.telegraaf.nl/telesport/to..._France__.html Gerechtigheid !!!!:twisted: |
Pfff... al die heisa rond die tour... ► dat grenst aan het belachelijke...
|
Er zijn steeds meer valpartijen. Dit jaar al een dode hé (Weylandt). Dat auto ongeluk had ook een overlijden kunnen veroorzaken. Dat was een botsing tegen 50-60 km/u. Eigenlijk een mirakel dat het niet erger was.
Roelandts zou een gebroken schouderblad, 3 gebroken ribben en een hoop sneden over't lichaam hebben. Het gaat veel te snel, imo. Terug naar stalen fietsen. |
De maatschappelijke relevantie is enorm.
|
Citaat:
Citaat uit...: Schandaal Tourbaas Christian Prudhomme reageerde vanavond verontwaardigd op het ongeval. "Dit is onaanvaardbaar. We gaan ons maandag beraden over maatregelen. Maar deze chauffeur hoort in elk geval niet in de Tour'', aldus de directeur van de Franse wielerkoers. Prudhomme beschreef het ongeluk. "Het was een auto met technici van de Franse televisie. Ze reden bij de kopgroep toen Voeckler om een bidon vroeg. Ik heb ze daarop gevraagd opzij te gaan maar dat deden ze niet. Het is een schandaal.'' http://www.demorgen.be/dm/nl/4712/To...e-sokken.dhtml Is dit een illustratie vd Franse mentaliteit, arrogant en menen dat de hele wereld aan hun voeten ligt? Voilá se, wat zei ik ... de Limburger bevestigt: SAINT-FLOUR (ANP) - De mediawagen die zondag in de negende etappe van de Tour de France de Spanjaard Juan Antonio Flecha en Johnny Hoogerland aanreed, is door de directie van de Tour en de jury voor de rest van het evenement uitgesloten. Mediawagen 800, kenteken BG658PY, meldde zich aan het einde van de rit gewoon in de finishplaats Saint-Flour om mensen af te zetten. Voor Hoogerland, die zijn kans op de etappezege door het incident kwijtraakte, hoefde zijn ploeg Vacansoleil-DCM niet per se een protest in te dienen. ,,Die mensen doen het ook niet express'', klonk het gelaten. Eerder werd een motor van Getty Images uitgesloten nadat die de Deen Nicki Sörensen aanreed. Gepubliceerd op: 10.07.11 20:25 http://www.limburger.nl/article/2011...307109039/1056 Zich gewoon melden, net of hun neus bloedt. "Mijn naam is haas, ik weet van niks, is hier wat gebeurd soms..." Maak dat de kat wijs dat ze niks vd aanriding gemerkt hebben..:twisted: |
Dat die wielerterroristen niet in't midden van de baan rijden hé... :twisted:
Maar al bij al , het is een sport en ongevallen gebeuren er bij zowat alle sporten.. De organisatie van de Tour zorgt meestal wel voor een vrij goed verloop, zelfs al lijkt het soms gekkenwerk met die verschillende voertuigen er tussen... Terug gaan naar de tijd waarin elke wielrenner z'n eigen banden moest plakken, z'n kader eventueel zelf gaan repareren in een smidse lijkt me best een plezant idee om op die manier de sport een keer te promoten. Het zou wel een ietsiepietsie meer zendtijd vergen... In de kleinste afdalingen halen ze makkelijk 90 Km/u, ook zonder auto's kan het dan mislopen. Het blijft een sport hé... |
Citaat:
hij was die kopgroep aan t voorbijsteken op een veel te smalle weg, dat is dan ook het probleem, smalle wegkskes waar ge met een peleton en tientallen volgwagens over raced, iedereen die dat goeie shot wil maken en elke coureur die vooraan wil geraken. Dat met soms stijle afdalingen en een nat wegdek gecombineerd, of wat losliggend gravel, en ge hebt gewoon gegarandeerd accidenten. |
't Was een technische ploeg van tv die z'n job al klaar had maar zo snel mogelijk aan de eindstreep wou geraken om daar nog wat te doen ...
Nu vraag ik me wel af waarom die grapjassen het parcours willen volgen, er zijn toch betere en snellere wegen te vinden in Frankrijk dat ze niet tussen de renners moeten sukkelen... Op die manier zijn er idd een pak wagens te veel, als iedereen die er niet nodig is er kan rondrijden...:? |
Citaat:
BTW wie wil er nu met 33 hechtingen verder fietsen, ook zottekeswerk: Hoogerland bezorgd over hechtingen in knie ![]() Met 33 hechtingen heeft Johnny Hoogerland het ziekenhuis in Saint-Flour verlaten. De Zeeuw vloog zondag in de negende etappe van de Tour de France, door een klungelende automobilist, het prikkeldraad in en liep daarbij diepe snijwonden op. “Ik ben inmiddels wel een beetje van de schrik bekomen”, vertelde Hoogerland bij het verlaten van het hospitaal aan de NOS. “Het gaat nu wel. 33 hechtingen is wel genoeg, haha. Ik maak me vooral zorgen over de hechtingen rond de pees in mijn knie. Ik hoop dat ik daarmee kan fietsen.” Hoogerland kan zich de valpartij nog goed herinneren. “Het gebeurde allemaal in een flits. Die auto komt langs en tikt Flecha onderuit. Daardoor kan ik geen kant meer op en vlieg ik vol in het hek. Het had veel erger kunnen aflopen. Gelukkig heb ik niets gebroken. Het is nu afwachten. Morgen is de beste dag om een rustdag te hebben.” http://nieuws.nl.msn.com/sport/wielr...tingen-in-knie :roll: Eigelijk onverantwoord om door te gaan. |
Ik vraag me trouwens ook af waarom het laatste nieuws zo nodig de ballen van Hoogerland op zijn homepage moet plaatsen.
|
Ik koop geen gazetten meer. Nu ik in Dendermonde kom, moet ik altijd aan de Gelder denken. Het lijkt wel de ramp van de eeuw, terwijl er in heel België op een jaar tientallen mensen worden afgestoken. Sensatie verkoopt, zelfs de meest serieuze krant doet hier aan mee.
|
Ik denk wel dat de meeste chauffeurs van volgwagens serieus met hun job bezig zijn.
Kijk maar eens naar de beelden. Laat zo'n ongeval maar eens gebeuren op de openbare weg zonder koers, je zou een kettingbotsing van jewelste hebben. Hier niet, de wagen van de koersdirektie staat op tijd stil en alle wagens erachter ook. Probeer eens een noodstop te maken tegen 60-70 als je voor een rij wagens hangt... En ja , er gebeuren blikschadeongevallen, 'k dacht dat (Rabobank een auto parkeerde in een wagen van sky) maar al bij al valt dat best mee... |
ook de tour ontsnapt niet aan de inhoudslozen die zichzelf belangrijk vinden aan eender welke prijs.
|
Waarom verplaatst naar "sport" ?
Da is toch geen sport meer de Tour, das een maatschappelijk probleem van hebzuchtige geldmaniakken ten koste vd renners. |
Lucien Van Impe: 'France Télévisions'
maandag 11 juli 2011Auteur: Lucien Van Impe Ik weet heel goed hoe Jurgen Van den Broeck zich nu moet voelen, maar ik kan nog beter inschatten wat er in de hoofden van Flecha en Hoogerland is omgegaan. Ook ik werd omver gereden door een auto van France Télévisions in de Tour van 1977. Wielrennen (Weg) Het was de etappe naar l'Alpe d'Huez. Ik lag als uittredende winnaar op drie kilometer van de streep nog twee minuten voor op Bernard Thévenet. Ik klom in het midden van de weg. Ik was wel aan het verzwakken. De auto van France Télévisions wilde me rechts passeren. Ik had hem nooit horen komen. Ineens werd ik achteraan aangereden en vloog ondersteboven. De bumper van hun auto stak in mijn kapot achterwiel. Zelf was ik vol schaafwonden, stapte opnieuw op de fiets en reed verder. 's Avonds kwamen de toenmalige Tourbazen Félix Levitan en Jacques Goddet langs omdat ze hoorden dat ik de Tour wilde verlaten. ‘Houd dit incident stil', smeekten ze. Er werden toen ook geen beelden van uitgezonden. Het is dus de tweede keer dat dit gebeurt. Niemand van dat televisiestation kwam zich ooit verontschuldigen. France Telévisions heeft me de Tour doen verliezen. Blijkbaar moest Bernard Thévenet winnen. Wat Jurgen Van den Broeck overkwam, is ook heel erg. Eén stomme val, en alles ligt in duigen. Eenmaal de Tour in de echte cols komt, zal hij van ellende de muren oprijden. Dit was werkelijk de allerlaatste dag dat het er nerveus aan toe zou gaan. De tweede week wordt alles rustiger. Dan kent iedereen zijn plaats in de groep. Er wordt niet méér gevallen dan vroeger. Dat is perceptie. Alleen zijn het nu de kopmannen. Dit is een niet in te schatten drama voor hem. Nu is het de trend dat kopmannen alleen inzetten op de Tour die misschien net iets té belangrijk is geworden voor de wielrennerij. Ik was een van de eerste renners die dat deed. De maanden voor de Tour ging ik kapot van de stress. Je weet dat het moét gebeuren in die ritten bergop. Daar is Jurgen dit keer niet geraakt. http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=9G3CIN1I Dat begint al aardig naar corruptie en maffiose praktijken te rieken. Ik boycot de Tour en kijk niet meer. :x |
Citaat:
² misdadig is hetgeen daar gebeurde. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03. |
Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be