E. Gidius |
11 juli 2011 11:24 |
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thereborn
(Bericht 5553103)
Hij wil weer praten. Waarom eerst de nota volledig afbranden, zeggen dat je er zelfs niet wil over praten en dan later toch weer willen praten? Er was toch duidelijk gezegd het niet te nemen of te laten was?
Ofwel is NVA een kieken zonder kop ofwel zijn de insinuaties aangaande de verottingsstrategie correct. Als het altijd de bedoeling was om verder te doen heeft de NVA in ieder 0% menselijk inzicht.
|
Jongens, jongens, met wat voor ogen sommigen het politieke machtsspel toch bekijken...
Allé, een tekeningske. N-VA brandt de nota Di Rupo gedetailleerd en met kennis van zaken af. Gevolg: shock in franstalig België en bij de Belgisch-nationalisten. Aan de commentaren te lezen zijn ze groggy en voelen ze het "historische" van het moment aan: komt België deze zomer door of niet?
Een dag later zegt de N-VA hetzelfde als Peeters (nota moet herschreven worden, merk tussen haakjes dat het front van CD&V en N-VA hier hersteld wordt). Gevolg: franstalig België en de Belgisch-nationalisten liggen nu helemaal in de touwen. Ze begrijpen er niets meer van. KO, als ge 't mij vraagt.
Ziet ge? Het komt er ons op de eerste plaats op aan van de voormalige Übermenschen te laten voelen wie er nu aan de touwtjes trekt. Dat hun rijk uit is. Dat voortaan de Vlaamse meerderheid dit land regeert. Als ik van De Wever was, zou ik trouwens morgen mijn uitspraak van vandaag enigszins relativeren.
|